Wil je Instagram inzetten voor jouw bedrijf en weet je niet waar je moet beginnen? Bekijk dan onze Instagram tips voor bedrijven blogartikel. Hierin geven we praktische tips waarmee je direct aan de slag kunt. Met deze tips kun jij ervoor zorgen dat jouw Instagram account meer volgers krijgt en dat je meer bereik krijgt met jouw posts. In dit blogartikel gaan we dieper in hoe wij ons Instagram account hebben laten groeien in de afgelopen maanden.
Er zijn meerdere strategieën om meer volgers te krijgen op Instagram. Wat wij de afgelopen maanden hebben gedaan is het account te laten groeien met kwalitatieve volgers. Kwalitatieve volgers zijn volgers die het account volgen om de content en die interactie hebben met je posts. Met je Instagram account wil je jouw doelgroep bereiken. Hier moet je op inspelen met jouw content.
Toen we eerdere content gingen analyseren zagen we dat content met onze teamleden het beste deden op basis van interactie. Om die reden hebben we “MEET THE TEAM” geïntroduceerd. Bij de “MEET THE TEAM” posts stellen wij ons één voor één voor en vertellen wij wat meer over onszelf. Naast een persoonlijk stukje over onszelf hebben we enkele persoonlijke foto’s toegevoegd zodat iedereen het eRocket team beter kan leren kennen. Op de berichten kregen we veel leuke response zowel op Instagram als buiten Instagram.
Net als vorig jaar hebben we dit jaar weer een advent kalender gedaan op Instagram. Vorig jaar zagen we dat hier veel interactie op kwam en om die reden hebben we het dit jaar weer gedaan. Tijdens de advent kalender hebben we winacties gedaan waarbij je producten/diensten van onze klanten kon winnen. Hiermee hebben we dus ook onze klanten gepromoot en hopen we dat zij ook meer volgers hebben gekregen daardoor. Naast de winacties heeft het eRocket team verschillende tips gegeven om de feestdagen nog leuker of lekkerder te maken.
In de afgelopen maanden heeft Instagram verschillende nieuwe features geïntroduceerd, Instagram Reels en Gidsen. Door direct in te spelen op de features zorg je voor een groot organisch bereik. Het algoritme van Instagram zorgt ervoor dat nieuwe features (aan het begin) een groot organisch bereik heeft. Dus zie je een nieuwe feature op Instagram, speel hier dan op in. Zo kregen wij extra volgers door een Instagram Gids te maken van onze “MEET THE TEAM” berichten.
Op het moment dat we frequenter (3-4 keer per week exclusief story’s) gingen posten merkten we dat het volger aantal sneller steeg dan daarvoor. Op het moment dat je dus actiever ben zie je jouw volgeraantal groeien. Pas wel op met ‘te’ veel posten. Op het moment dat je te veel gaat posten of je minder kwalitatieve post gaat plaatsen kun je ook volgers verliezen. Test uit wat de beste frequentie is voor jouw doelgroep en pas je strategie daar op aan. Test uit wat de juiste frequentie is voor zowel de story’s als de posts.
Een post bestaat uit verschillende onderdelen, bij elk onderdeel kun je verschillende opties uittesten. De verschillende onderdelen zijn:
Wij zetten voor veel van onze klanten Instagram in om meer naamsbekendheid te creëren en hun bedrijf vooruit te helpen. Wil jij ook Instagram inzetten voor jouw bedrijf, maar weet je niet waar je moet beginnen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag bij het opstellen van een Instagram strategie om jouw account te laten groeien.
Wil je weten wat Multi Funnel Marketing voor jouw bedrijf kan opleveren?
Spreek ons aan op de chat of neem contact met ons op via 076 782 05 60.
eRocket
Zinkstraat 1
4823 AD Breda
076 782 05 60
info@erocket.nl
Wil je weten wat Multi Funnel Marketing voor jouw bedrijf kan opleveren? Neem contact met ons op!