Diepgaande
data analyse
Een vliegen start maken met jouw data? Wij kijken graag mee.
Data analyse
Het analyseren van je data is de sleutel tot een succesvolle online marketing strategie. Daarom is het verzamelen van zo veel mogelijk data essentieel. Daarnaast moet je weten wat je moet analyseren. En als je dat weet, moet je weten wat je er uit kan halen. Met een kwalitatieve data analyse gaat jouw online marketing strategie als een raket! Want als je niet analyseert, hoe weet je dan wat en óf iets werkt?! Heb jij bergen aan data en heb je het idee dat je dit nog niet optimaal benut? Daar helpen wij je graag bij!
De tijd van digital analytics
Het grootste voordeel van online marketing is dat vrijwel alles gemeten kan worden. Daar kan je op verschillende manieren gebruik van maken. Zo kan een uitgebreide data analyse ervoor zorgen dat je jouw hele online marketing strategie wil herzien. Of het bevestigt juist dat je op de juiste koers zit. Niet bijsturen op een onderbuikgevoel, maar meten om het zeker te weten. Dat is de basis van een kwalitatieve data analyse.
Een ander voordeel van het digital analytics-tijdperk: als je het op de juiste manier inzet, kan het je veel tijd besparen. De data die je verzamelt, kan je namelijk op veel verschillende manieren gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan marketing automation waarmee je jouw ultieme klantreis kan uitstippelen. Hoe je die ultieme klantreis vormgeeft? Precies. Met een kwalitatieve data analyse. En vergeet ook zeker de geautomatiseerde biedstrategieën in onder andere Google Ads niet! Door de juiste data aan te leveren, help je het algoritme om optimaal te presteren.
Onze artikelen over kwalitatieve data analyse

Waarom is social proof belangrijk en hoe zet je het in?
Als ondernemer ben je overtuigd van jouw product of service. Het is in jouw branche de beste die er is. Klanten die jouw product of

Je online marketingbudget bepalen voor 2022
Heb je jouw online marketingbudget voor 2022 al bepaald? 💰 Hangt je marketingbudget af van intern touwtrekken tussen verschillende afdelingen binnen de organisatie? Dit blogartikel

Ik plaatste 30 dagen lang iets op LinkedIn
Ik heb afgelopen periode een LinkedIn experiment uitgevoerd waarin ik 30 dagen lang elke dag een bericht plaatste. Wil je weten wat dit heeft opgeleverd?
Data analyse tools
Er zijn verschillende tools waarmee je data kan verzamelen en analyseren. Bij eRocket maken wij standaard gebruik van deze data analyse tools:
- Google Analytics
- Google Data Studio
- Google Optimize
- Google Search Console
- Hotjar
- Screaming Frog SEO Spider
- Ahrefs
Wist je dat je bij eRocket al je data in één handig dashboard te zien krijgt via het eRocket dashboard? Hierin laten wij niet alleen de data analyse uit de bovenstaande tools zien, maar koppelen we het ook direct aan de online marketing strategie. Op deze manier werken we samen met jou naar een doelstelling. Jouw expertise is voor ons namelijk ook waardevolle data. Door dit te combineren met de statistieken, komen we tot het meest complete plaatje en daarmee het beste resultaat!

Een keertje sparren?
Heb jij veel data op de plank liggen en wil je dit optimaal benutten? Of heb je juist nog weinig tot geen data, maar wil je hier wel een vliegende start mee maken? Wij staan voor je klaar! Laat ons weten waar je tegenaan loopt. Wij duiken in jouw data om vervolgens te starten met een nieuwe online marketing missie. Ready to launch?