Online marketing in het verlengde van je bedrijfsstrategie
Alleen kanalen inzetten die jouw bedrijfsdoel versterken.
Waarom online marketing strategie?
We hebben jaren ervaring in online marketing. We richten ons op de doelstelling. We optimaliseren alle kanalen om dat doel te halen.
Toch merken we dat bij grotere projecten achteraf de marketing KPI’s afgestemd worden op het bedrijfsdoel.
Bij eRocket richten we dit nu anders in: we zorgen dat de complete online marketing strategie in het verlengde ligt van de bedrijfsstrategie.
Het voordeel hiervan is dat we alleen maar KPI’s gaan meten die ertoe doen in de bedrijfsstrategie. Hierdoor kies je op een andere manier de marketing kanalen.
Brainstorm sessies
In 4 tot 6 sessies zorgen we ervoor dat er een strategie ligt voor jouw bedrijf. Deze strategie is meteen het handvat voor wat er online gedaan wordt.
Dit overzicht bepaalt welke uitingen we op social media plaatsen, wat we met zoekmachine optimalisatie doen en welke campagnes er moeten lopen.
Doordat deze sessies niet alleen door ons maar ook door jullie bedrijf gedaan worden, zorgen we ervoor dat het ook gedragen wordt. Hoe meer draagvlak er is, hoe sneller resultaten behaald worden.
Onze artikelen over online marketing strategie

Deze online marketing strategie gebruiken we zelf
Bij eRocket zijn we ervan overtuigd dat Multi Funnel Marketing de beste manier is om rendement uit websites te halen. Ken je die verkoop truc

3 online marketing kansen in crisistijd
Help! Alles wordt duurder, voorraden slinken, leveringen duren langer, consumenten willen steeds meer en personeel is nergens te vinden. Kortom, het is crisistijd. Wat kan

First party data: een krachtige toepassing binnen online marketing
First party data wordt steeds belangrijker in de wereld van online marketing. Hierbij hebben we het over data die we rechtstreeks van de consument verzamelen.
1 overzicht voor de bedrijfsstrategie & online marketing
Bij eRocket werken we al sinds de start met één bedrijfsstrategie die op 1 A4tje staat. Deze strategie is gemaakt met alle collega’s en wordt maandelijks geëvalueerd.
We weten of we op koers liggen om ons doel te halen. Het doel, objective, is bij ons een zin waar we naartoe werken in de komende 2 jaar.
Doordat iedereen deze strategie kent en deelt, werkt iedereen ook mee om dat doel te halen. Inmiddels zijn we aan onze derde strategie bezig. De eerste doelstellingen zijn versneld behaald afgelopen jaren.

Wil je ook sparren over je bedrijfsstrategie?
Ben je bereid om je bedrijfsstrategie te delen met ons zodat we samen met jullie 1 strategie kunnen bouwen? Dit doen we natuurlijk alleen als we hier afspraken over gemaakt hebben.
Ready to launch?
Online marketing wil je alleen inzetten in het verlengde van je bedrijfsstrategie. Op deze manier zetten we jouw bedrijfsstrategie om naar een complete online marketing strategie.