Deze statistieken op Instagram zijn interessant voor iedere ondernemer

Als ondernemer wil je natuurlijk alles weten over je volgers en het bereik van je berichten. Met de statistieken van Instagram ben jij altijd op de hoogte! Wanneer je weet wat jouw volgers interesseert en inspireert, zorg jij ervoor dat jij je account laat groeien.

In dit artikel leggen we uit wat de statistieken inhouden en welke je niet mag missen. Benieuwd naar interessante statistieken? Lees dan snel verder!

 

Wat zijn Instagram statistieken?

Instagram statistieken zijn handig wanneer je wilt weten wat de algemene trend is onder je volgers. Daarnaast zie je precies wat de prestaties van de berichten zijn onder die volgers. Het enige wat je nodig hebt is een bedrijfsaccount en meer dan 100 volgers.

Met de informatie uit de Instagram statistieken kan jij gemakkelijk een goede Social Media strategie opzetten of je huidige strategie optimaliseren. Hierbij is het belangrijk om je doelstelling duidelijk voor ogen te hebben. Wil je meer verkopen realiseren of meer verkeer naar je website genereren? Houd er rekening mee dat Instagram een kanaal is waarmee je voornamelijk bereik en merkbekendheid op bouwt. Dit moet bij je bedrijfsdoelstelling passen.

De statistieken zijn eenvoudig in te zien door op ‘statistieken bekijken’ te klikken of in stories omhoog te vegen. Hierdoor worden de specifieke statistieken per bericht zichtbaar. Er zijn verschillende soorten, onder te verdelen in berichtstatistieken en volgers statistieken.

 

Berichtstatistieken Instagram

Berichtstatistieken die je op Instagram kunt bekijken zijn onder andere:

  • Vind-ik-leuks
  • Opmerkingen
  • Aantal keer gedeeld
  • Aantal keer opgeslagen
  • Interactie

Deze statistieken geven aan hoe de inhoud van je berichten presteert onder de doelgroep. Aan de hand van deze resultaten verbeter je jouw content zodat deze nog beter aansluit bij je volgers. Hierdoor vergroot je de kans dat volgers de interactie aangaan.

 

Instagram volgers statistieken

Met de volgers statistieken in je Instagram bedrijfsaccount wordt onder andere de volgende informatie zichtbaar:

  • Demografische gegevens
  • Aantal interacties van volgers
  • Leeftijdscategorieën
  • Geslachtsspecificaties
  • Groei aantal volgers
  • Populaire locaties

Met bovenstaande statistieken kan je nog specifieker inspelen op het gedrag van je volgers. Focus bijvoorbeeld op een bepaalde leeftijdsgroep of refereer naar een populaire locatie. Dit zal ervoor zorgen dat jouw volgers zich meer gaan identificeren met jouw account.

 

Statistieken omzetten in acties

Het analyseren van jouw Instagram statistieken zorgt voor veel interessante inzichten. Maar nog belangrijker is om te achterhalen waarom mensen je bericht liken of waarom mensen je account gaan volgen. Komt dit bijvoorbeeld door een bepaalde hashtag of een bepaalde call-to-action naar je volgers? Wanneer je dit weet kan je concrete doelstellingen en acties opstellen.

Het beste resultaat is natuurlijk content maken die mensen willen delen. Dit is de snelste route naar een succesvol account.

 

Meer informatie?

Nu weet je precies welke Instagram statistieken je kan inzien op jouw bedrijfsaccount. Ga jij meteen aan de slag met het analyseren van je berichten?

Wil je meer informatie over social media marketing? Neem contact op! Wij helpen je verder en leggen onze strategie Multi Funnel Marketing graag aan je uit! Bel naar 076 – 782 0560 of stuur direct een berichtje via de chat.