- Instagram Reels zijn een stuk nieuwer dan standaard berichten ne ebben hierdoor een groter bereik.
- Jouw volgers spenderen in veel gevallen meer tijd aan het bekijken van Reels dan aan het bekijken van foto’s.
- Door on-screen teksten toe te voegen aan jouw Reel voorkom je dat de belangrijkste boodschap van jouw video verloren gaat.
- Trends binnen Instagram Reels zijn er continu en zijn super makkelijk om op in te haken
Instagram Reels worden steeds belangrijker, ook voor bedrijven. Maar waarom zou je Instagram Reels inzetten als bedrijf en hoe pak je dit goed aan? Wij helpen je graag een eindje op weg met praktische tips en informatie die je meteen toe kunt passen voor jouw business. Tijd om die statische foto’s eens af te wisselen met een frisse video!
Waarom kiezen voor Instagram Reels als bedrijf?
- Waarom zou je Instagram Reels inzetten voor jouw bedrijf? Als ondernemer ben je druk met van alles, dat begrijpen wij als geen ander. Een Instagram post met een foto is dan soms makkelijker, sneller en vertrouwd. Maar geloof ons: Instagram Reels zijn een (kleine) tijdinvestering waard! Hieronder hebben we een aantal redenen voor je op een rijtje gezet:
- Wist je dat nieuwe functies op Instagram vaak voorrang krijgen in de algoritmes? Op deze manier wil Instagram haar gebruikers aanmoedigen om deze nieuwe functies te gebruiken. Instagram Reels zijn een stuk nieuwer dan standaard berichten en hebben hierdoor een groter bereik.
- In Reels gebruik je vaak bewegende beelden. Deze bewegende beelden trekken meer aandacht dan stilstaande foto’s. Dit kan op zijn beurt leiden tot meer engagement zoals likes en reacties.
Combinatie met TikTok: het zal je vast niet ontgaan zijn, maar TikTok was eerder met dit soort video’s. Gezien de enorme populariteit van TikTok kun je als ondernemer slim omgaan met deze mogelijkheden door jouw video content door te plaatsen op TikTok. - Meer engagement! Engagement, betrokkenheid, dwell time: het is tegenwoordig super belangrijk dat je relevant bent. Dat zien we ook duidelijk terug in de statistieken. Jouw volgers spenderen in veel gevallen meer tijd aan het bekijken van Reels dan aan het bekijken van foto’s.
- Advertenties: je kan ze bijna niet ontwijken. Instagram is altijd op zoek naar nieuwe marketingmogelijkheden. Met de introductie van nieuwe advertentiemogelijkheden voor Reels, kunnen merken en adverteerders nieuwe manieren vinden om hun publiek te bereiken.
Overtuigd? Let’s go!
Nu is het tijd voor het echte werk! Een Instagram Reel maken hoeft niet ingewikkeld te zijn. Sterker nog; deze vorm van content mag best een beetje imperfect zijn. Door vervolgens de juiste elementen toe te voegen of een aantal kleine verbeteringen door te voeren kun jij los in het Instagram Reel-universum. We geven je dan ook graag nog een paar tips!
On-screen teksten en beschrijvingen
Wist je dat maar liefst 69% van de video’s op Instagram bekeken wordt zonder geluid? Door on-screen teksten toe te voegen aan jouw Reel voorkom je dat de belangrijkste boodschap van jouw video verloren gaat. Daarnaast zorg je ervoor dat mensen die de video bekijken zonder geluid minder snel afhaken. Bonustipje: Tegenwoordig heb je ook super leuke stickers (mét tekst!). Hier kun je goed mee variëren.
Inspiratieloos? Gebruik trends!
Feitje: je bent làààng niet de enige die actief is met Instagram Reels. Goed dan; dat zorgt voor een beetje meer concurrentie, maar je kunt er ook je voordeel mee doen. Trends binnen Instagram Reels zijn er namelijk continu en zijn super makkelijk om op in te haken. Dan hoef je zelf niet met een volledig nieuw concept te komen.
Tijd voor een CTA
Deze tip kennen we ondertussen wel, maar tóch is dit er eentje om niet te vergeten: voeg een Call To Action toe aan jouw Instagram Reel. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een verwijzing naar de link in de bio of het aanmoedigen van interactie door een vraag te stellen.
Post consistent
Eén Reel maken en posten is leuk, maar als je écht succes wilt boeken met jouw Instagram Reels is het ook hier belangrijk om consistent te posten. Vind je dat moeilijk? Ga dan aan de slag met een social media contentkalender waarin je jouw content vooruit plant. Zo voorkom je dat je jouw grootse plannen laat versloffen of simpelweg vergeet.
Zien we jouw Instagram Reels binnenkort voorbij komen?
Zo dan, dat was weer een toffe reis door het Instagram universum. Hopelijk ben je na het lezen van deze blog helemaal enthousiast om te starten met Instagram Reels voor jouw bedrijf. Wil je nét een stapje verder met alle mogelijkheden van Instagram of heb je andere vragen op het gebied van online marketing? Neem dan vooral contact met ons op of plan direct een kennismakingsgesprek in.