Om bij je doelgroep in beeld te komen en te blijven, moet je een constante stroom aan content produceren. Door informatie te delen, toon je autoriteit en wek je vertrouwen op bij je toekomstige klanten. Een contentkalender template biedt hiervoor de ideale houvast.
Het plannen en maken van content kan echter veel tijd en energie kosten voor een organisatie. Wanneer je dit niet structureel inplant is de kans groot, dat dit vergeten of verschoven gaat worden. Of nog erger, dat de content ondermaats is vanwege tijdgebrek. Terwijl het maken en delen van content ontzettend waardevol kan zijn voor je bedrijf.
Wil jij als bedrijf jouw doelgroep bereiken met een constante stroom aan waardevolle content? Download dan ons contentkalender template en werk nu samen met jouw collega’s aan de toekomstige stroom aan content.
Wat is een contentkalender?
Een contentkalender is een overzicht van een bepaalde periode waarin van tevoren wordt gepland wat je als bedrijf wil communiceren. In de contentkalender geef je ook aan wat het onderwerp is, wat het doel is, wat voor type content het is en op welk kanaal je de content wil gaan delen.
Door de contentkalender in te vullen heb je duidelijk wat je wil communiceren en heb je langer de tijd om je hierop voor te bereiden. Dit zorgt voor sterkere content. Je hebt namelijk de tijd genomen om je contentkalender in te vullen en voor te bereiden wat je wil communiceren.
Een voorbeeld van een contentkalender
eRocket maakt gebruik van een contentkalender voor ieder onderdeel van Multi Funnel Marketing. Op deze manier ga je structureel te werk zonder onnodige vertragingen op te lopen. Wij geven je een voorbeeld van ons template voor de volgende onderdelen:
- SEO template
- SEA template
- Social media template
SEO template
SEO blogs, SEO webpagina’s, nieuwsbrieven en whitepapers zijn een aantal voorbeelden van onderdelen die wij verwerken in onze SEO template. Hoe meer content je maakt, hoe harder je een contentkalender nodig hebt. Wij monitoren wekelijks de onderwerpen, zoekwoorden en de posities van de zoekwoorden. In dit contentkalender template vind je in één oogopslag alle input die je nodig hebt.
SEA template
Wanneer je aan de slag gaat met je Google Ads campagnes wil je zo efficiënt mogelijk te werk gaan. Voordat wij een campagnes maken in Google Ads, maken wij altijd eerst een campagnestructuur aan. Op deze wijze kan je strategische keuzes beter uitwerken en eventuele problemen voor zijn. Daarnaast geeft het een duidelijk beeld welke zoekwoorden je gebruikt. Dit is namelijk in Google Ads niet overzichtelijk.
Social media template
Het gebruiken van een template voor je social media kanalen is misschien wel de meest voor de hand liggende contentkalender. Je plant je berichten weken vooruit, zodat je niet op het laatste moment weer een post moet verzinnen. We kennen dit gevoel allemaal! Het template van eRocket laat je structureel vooruit plannen en nadenken over wat je wilt uitstralen met social media kanalen.
Download het contentkalender template
Download het contentkalender template en ontvang je de contentkalender van eRocket (Google Document) waarbij je zelf aan de slag kan gaan met je eigen contentkalender.
Wil je hulp bij het structureel inplannen van je content?
Wanneer wij online marketing voor onze klanten doen, dan zetten we altijd Multi Funnel Marketing in. Deze online marketing strategie zorgt ervoor dat we alles optimaliseren om een doelstelling te halen. Wanneer je ook meer rendement uit online marketing willen halen, neem dan contact met ons op of spreek ons aan op de chat.