Jouw website controleren doe je snel met onze tips!

Channable wat is dat?

Controleer jij wel eens jouw website? Of heb je hier geen tijd voor? Er zijn genoeg aspecten waar ondernemers geen tijd voor hebben of nemen. Toch kunnen deze zaken wel een positief resultaat opleveren. Door bijvoorbeeld jouw website te controleren, zorg je ervoor dat jouw website aansluit bij behoeften van jouw doelgroep.

Wij helpen ondernemers graag met hun online marketing dus aan de hand van deze checklist kan je jouw eigen website controleren en optimaliseren.

Jouw website controleren

Controleer je website op deze punten

1. Homepagina

Je homepagina is de samenvatting van je website. Hier wil je samenvatten wie je bent en wat je doet. Vaak zien we dat homepagina’s soms onduidelijk zijn. Het bevat dan teveel of juist te weinig informatie waardoor potentiële klanten kunnen afhaken. Wat kun je hier aan optimaliseren? Ik geef je enkele tips:

  • Lees de homepagina eens volledig door: lopen de zinnen goed, spreekt dit jouw klanten aan, benoem je wat je voor jouw klant kan betekenen?
  • Krijgt een bezoeker meteen een duidelijk beeld van jouw bedrijf?
  • Kan de bezoeker meteen contact met je opnemen via een of meerdere buttons of kan de bezoeker je direct bellen?
  • Hoe zijn de meta-titel en omschrijving? Kunnen deze geoptimaliseerd worden zodat meer bezoekers vanuit Google doorklikken naar jouw website? Dit zijn SEO optimalisaties die we in ons blogartikel over SEO tips bij punt 8 toelichten.

2. Product / diensten pagina controleren

Een pagina welke je producten of diensten beschrijft is belangrijk op een goede website. Producten zijn concreet en over de verschillende eigenschappen valt vaak genoeg te vertellen. Diensten zijn ingewikkelder uit te leggen dus een pagina kan al snel te veel of juist te weinig informatie bevatten. Aan de hand van onderstaande punten kun je nagaan of jouw product/diensten pagina’s verbeterd kunnen worden.

  • Is de product beschrijving nog te verbeteren? Kun je deze bijvoorbeeld iets uitbreiden met meer informatie of eigenschappen van het product?
  • Denk goed na over wat de klant leest. Probeer niet teveel in detail te treden. Dit zorgt voor afleiding, waardoor de websitebezoeker afhaakt.
  • Spreek je teveel in je eigen vakjargon? Of is jouw product/dienst helemaal duidelijk voor de lezer?
  • Kunnen bezoekers eenvoudig verder navigeren? Bekijk ook de interne linkstructuur zorgvuldig.

3. Referenties op je website

Klantverhalen, referenties en aanbevelingen worden steeds belangrijker voor jouw website. Positieve reviews overtuigen een potentiële klant om over te gaan tot een aankoop of het opnemen van contact. Ga de volgende punten na om jouw eigen referentie pagina te optimaliseren.

  • Staan er op deze pagina de beste referenties? Zijn de reviews positief en uitgebreid?
  • Heeft de tevreden klant alles benoemd wat mogelijk was? Probeer altijd de meest positieve en goed gevulde review te kiezen om te laten zien aan potentiële klanten. Zo krijgen zij een veel beter beeld van wat jij hebt gedaan voor je huidige klant.
  • Is het duidelijk waar je je huidige klant precies mee hebt geholpen? En nog belangrijker, zijn zij hier tevreden mee?
  • Is het mogelijk om vanaf deze pagina verder te navigeren naar de contactpagina? Zo kunnen potentiële klanten meteen contact met je opnemen.

4. Over ons pagina

Je over ons pagina is een belangrijke pagina voor je websitebezoekers. Dit is de pagina waar je iets over je bedrijf vertelt. Wat jullie aanbieden, wie er werken en wat jullie missie en visie is.

  • Wie bezoekt je over ons pagina eigenlijk? Mensen komen op je website en zien wat je te bieden hebt. Toch willen ze ook graag een beeld bij wie jullie zijn als bedrijf.
  • Ga na wat potentiële klanten graag zouden willen weten over jouw bedrijf. Staat dat al op deze pagina?
  • Vertel kort en krachtig waarom iemand voor jou en jouw bedrijf zou moeten kiezen.

5. Team pagina

Samen met de over ons pagina is de team pagina een van de belangrijkere pagina’s. En ook de populairste pagina op veel websites. Bezoekers verwachten dus zo’n pagina te vinden. Elke websitebezoeker is benieuwd naar de gezichten achter een bedrijf. Des te belangrijker is het om op deze pagina direct de juiste snaar te raken. Met de juiste foto’s, maar vooral ook met treffende persoonlijke teksten over alle collega’s.

  • Dit is de pagina waarop die leuke, unieke teamfoto’s geplaatst mogen worden. Eindelijk tijd voor de foto’s van het teamuitje of de meeste recente fotoshoot.
  • Ga na wat jullie uniek maakt. Is jouw collega degene die jullie elke vrijdag voorziet van het eerste biertje tijdens de vrij-mi-bo? Is er iemand verslaafd aan zijn of haar telefoon en daardoor supergoed bereikbaar voor zijn of haar klanten?
  • Blijf altijd oprecht. Als je op deze pagina een oprechte en verrassende blik achter de schermen van je bedrijf geeft, dan is de kans groot dat je bezoekers meteen veel meer sympathie voor je hebben.

6. Snelheid

Lange laadtijden zijn ontzettend vervelend voor de websitebezoekers, maar ook voor jouw eigen Google ranking. Als het ontzettend lang duurt om je website te laden, dan ga je nooit goed scoren met je SEO geoptimaliseerde pagina’s.

  • Check daarom via Pagespeed Insights wat de snelheid is. Hiervoor heb je wellicht contact met de webbouwer nodig omdat zij dit meestal eenvoudig kunnen verbeteren.
  • Zorg altijd dat je afbeeldingen in het juiste formaat en de juiste grootte op de website plaatst. Grote afbeeldingen zorgen namelijk voor langzame websites.
  • Een tip voor WordPress gebruikers: zorg ervoor dat je alle plug-ins hebt bijgewerkt. Ook dit kan de snelheid van je website beïnvloeden.

Wil je hulp bij het optimaliseren van je website?

Wanneer wij online marketing voor onze klanten doen, dan zetten we altijd Multi Funnel Marketing in. Deze online marketing strategie zorgt ervoor dat we alles optimaliseren om een doelstelling te halen. Wanneer je ook meer rendement uit online marketing willen halen, neem dan contact met ons op!

Behaal resultaat met SEO

Bespreek de kansen met SEO om beter in de zoekmachines te komen.

Meer inspirerende blogs

SEO
SEO copywriting: zo doe je dat!
Toekomst van SEO
De toekomst van SEO; 3 trends uitgelicht
Screaming Frog voor beginners
Screaming Frog SEO spider voor beginners

Belangrijke pagina's

Wat is jullie track record?
Wat maakt jullie anders dan andere online markering bureaus?
Online marketing strategie
34% meer leads uit Google Ads met Hypotheek Visie

De markt groeit flink, maar de concurrentie stijgt mee. Toch groeit het aantal conversies jaar op jaar. 34% meer leads tegen 13% lagere kosten per conversie. Mooie cijfers, veel vertrouwen en een fijne samenwerking. Daar zijn we maar al te trots op.