61%

meer websitebezoekers

43%

meer leads uit Google Ads

4%

lagere kosten per conversie

Hypotheek Visie is een franchiseorganisatie met ruim 60 vestigingen. De hypotheekadviseurs zijn zeer ervaren, bieden 100% onafhankelijk advies en denken graag mee met hun klanten door maatwerk oplossingen aan te bieden.

Arianne en Wessel werken samen met de marketing- en communicatieafdeling van Hypotheek Visie.

Het begin van onze missie met Hypotheek Visie

eRocket en Hypotheek Visie werken ruim zes jaar samen. Hypotheek Visie was toe aan een second opinion op de Google Ads campagnes en schakelde eRocket in.

Jaar na jaar worden er mooie resultaten geboekt. De hypotheekmarkt is veranderd, maar de Google Ads campagnes blijven veel leads opleveren. In de tweede helft van 2023 realiseerden we een groei van 43% in leads via Google Ads ten opzichte van het eerste half jaar. En de kosten per conversie daalden met 4%. Leads zijn in ons geval (toekomstige) woningbezitters die een gratis eerste gesprek inplannen.

De campagnes

De hypotheekmarkt is één van de meest competitieve markten in Google Ads, met hoge kosten per klik tot gevolg. Om de kosten per klik onder controle te houden, is de kwaliteitsscore van groot belang. In 2023 hebben we (onder andere met behulp van ChatGPT) een toekomstbestendige accountstructuur opgezet die ervoor zorgt dat we een hoge kwaliteitsscore behouden én alle voordelen van machine learning benutten. En dat levert dus op!

Advertentieteksten 

Om de kwaliteitsscore te optimaliseren én om zo veel mogelijk leads te realiseren, zijn advertentieteksten erg belangrijk. Door onze optimalisaties is de doorklikratio (CTR) in de tweede helft van 2023 met 26% verbeterd. Ook hier hebben we dankbaar gebruik gemaakt van tooling, zoals Botster en ChatGPT. Met deze tooling konden we op grote schaal analyseren, testen en deze mooie resultaten neerzetten.

Landingspagina

Niet alleen de campagnestructuur en de advertentietekst zijn van belang op het aantal conversies, maar ook de landingspagina. De gebruikte landingspagina presteerde met een conversiepercentage van 7% al erg goed. Toch wilden we onszelf blijven uitdagen om hier verbetering te realiseren. Dit proces is as we speak in ontwikkeling. We’ll keep you posted!