Social media voor de zakelijke markt speelt zich grotendeels af op LinkedIn. Via connecties, updates van bedrijfspagina’s en sponsored content krijg je informatie op je LinkedIn tijdlijn.
LinkedIn is ook een goede manier om meer leads of potentiële klanten te benaderen. Doordat je gebruik maakt van LinkedIn werkt dit vaak nog beter dan ‘normale’ online marketing. Dat is ook de reden waarom wij ook LinkedIn toevoegen in onze Multi Funnel Marketing strategie.
Dit zijn de voordelen van LinkedIn om leads te krijgen
Voordeel 1: het is jouw online netwerk
Iedereen op LinkedIn heeft connecties. Dit zijn (ex-)collega’s, vrienden, familie, klanten en mensen die je kent van vroeger.
Deze connecties zijn meteen jouw online netwerkgroep. Je kan namelijk bij je connecties op het profiel kijken met wie zij weer een connectie hebben.
Wanneer je ziet dat er voor jou een interessante lead tussen zit, vraag je of jouw contactpersoon een introductie maakt. Op die manier kom je via via bij een contactpersoon en werkt dit vaak beter dan een koude acquisitie.
Disclaimer: er zijn veel mensen die bijna iedereen op LinkedIn toevoegen en uitnodigen. Dan werkt bovenstaande natuurlijk niet, want je komt dan bijna net zo koud binnen als ieder ander. Mijn advies is om echt alleen mensen op LinkedIn toe te voegen die je kent zodat je een hechte groep krijgt.
Voordeel 2: het is je persoonlijke vraagbaak
Je connecties op LinkedIn zijn vaak slimme, creatieve en enthousiaste professionals. Een voordeel van LinkedIn is dat je de kennis van al je connecties kan gebruiken.
Wanneer je een vraag stelt op LinkedIn, zijn er veel connecties die jou kunnen helpen. Ikzelf zet het vaak in om nieuwe inzichten te krijgen, boekentips te krijgen en om te kijken of iemand in mijn netwerk informatie heeft over een bepaald onderwerp.
Voordeel 3: je komt in beeld als je andere helpt
Binnen LinkedIn krijg je de updates van je netwerk te zien. Het is goed om in te spelen op de vragen die gesteld worden. Op die manier help je anderen en het motto “Geven Loont” werkt ook via LinkedIn.
Hoe vaker je in beeld komt als een persoon die mensen helpt, hoe eerder potentiële klanten naar je toe komen als ze een vraag hebben waar jij een antwoord op hebt.
Voordeel 4: je kan adverteren op LinkedIn
Naast je persoonlijke profiel en bedrijfsprofiel heeft LinkedIn als voordeel dat je erop kan adverteren. Adverteren op LinkedIn is duur, maar kan heel gericht waardoor je hier leads uit krijgt als je dit goed inricht.
Hulp nodig op LinkedIn?
Met LinkedIn is het dus mogelijk om potentiële klanten te benaderen. Wil je meer leads via LinkedIn of je website? Neem dan contact met ons op. We maken dan een mini-presentatie voor jouw bedrijf waarin we direct de kansen laten zien voor jouw website en LinkedIn profiel.