Highlights
- Adverteer met je persoonlijk LinkedIn profiel
- Promoot berichten van je medewerkers
- Kies voor bereik en merkherkenning campagnes
Eerder schreven we al tips voor organische berichten op LinkedIn en tips om succesvol te adverteren op je LinkedIn. Campagnes draaien op LinkedIn kon enkel vanaf een bedrijfspagina, maar vanaf deze maand kun je ook adverteren via je persoonlijke LinkedIn profiel! LinkedIn heeft de ‘thought leadership advertenties’ uitgerold om content van het bedrijf te versterken met content van de medewerkers zelf. Hoe je dit opzet? Dat leggen we je natuurlijk graag uit.
Zo zet je een LinkedIn campagne vanaf jouw persoonlijke profiel op
We beginnen meteen met de maar, je hebt wel nog steeds een bedrijfspagina nodig. Heb je een bedrijfspagina en een advertentieaccount? Dan kunnen we aan de slag! Op dit moment is het enkel mogelijk een bericht te promoten voor meer merkbekendheid, dus kies dat als doelstelling. Hierna kun je jouw ideale doelgroep samenstellen. Wie wil je bereiken met je bericht?
Zet je advertentie op
De volgende stap is het samenstellen van de advertenties. LinkedIn geeft de optie om een nieuwe advertentie te maken of om uit bestaande content iets te kiezen. Het is op dit moment enkel mogelijk om bestaande berichten te promoten. Kies hier voor ‘Door bestaande content bladeren’.
Nu kom je in de bibliotheek met alle organische content. Via het tabblad medewerker kun je zoeken naar het bericht dat je wilt promoten! Niet alle berichten zullen in aanmerking komen. Je kunt namelijk enkel berichten promoten met één afbeelding of een video. Heb je meedere afbeeldingen, een poll of deel je een PDF document? Dan komt het bericht niet in aanmerking voor een campagne.
Waar moet je op letten bij een thought leadership advertentie?
Er zijn een aantal zaken waar je op moet letten als je aan de slag gaat met een thought leadership advertentie:
- Het persoonlijk profiel waar je mee wil adverteren moet als medewerker gekoppeld zijn aan het bedrijf
- Wil je een bericht van een collega promoten? Die zal dan zelf eerst toestemming moeten geven. Je kunt maximaal vijf verzoeken tegelijk sturen naar een medewerker
- Het gaat enkel om het promoten van een normaal bericht met afbeelding of video. Een advertentie met document, carrousel of nieuwsbrief kan nog niet gepromoot worden vanuit een persoonlijk profiel
- Als laatste is het niet mogelijk om een call-to-action toe te voegen aan de advertentie.
Ready for launch?
Adverteren via je LinkedIn-profiel opent nieuwe deuren voor bereik van je persoonlijke berichten. Combineer persoonlijke branding met je bedrijfsautoriteit voor een unieke campagne. Klaar om te starten maar heb je hulp nodig? We helpen je graag!