Zo plaats je de beste content voor je LinkedIn bedrijfspagina

LinkedIn bedrijfsprofiel
Highlights
  • Je LinkedIn bedrijfsprofiel is een van de eerste indrukken voor potentiële leads
  • LinkedIn content die je plaatst moet goed aansluiten bij je bedrijf
  • Het algoritme zorgt ervoor dat mensen die interesse hebben, jouw content krijgen te zien
  • Maak originele content met eigen beeldmateriaal en tone-of-voice.

 

Wanneer je op zoek bent naar nieuwe leads binnen de B2B sector is het verstandig om LinkedIn te gebruiken. Zorg dat je hiervoor een profiel van jouw bedrijf aanmaakt. Wanneer nieuwe potentiële leads naar jouw bedrijf op zoek gaan, wil je natuurlijk dat ze een goede eerste indruk krijgen. Het vullen van je LinkedIn bedrijfspagina met nuttige en goede content is hierbij een vereiste. Wij leggen je in dit artikel graag uit hoe jij goede LinkedIn content voor jouw bedrijf plaatst.

Wat is content?

Wanneer wij het over LinkedIn content hebben, bedoelen wij de artikelen en berichten die jij op jouw tijdlijn plaatst. De content die je plaatst op jouw LinkedIn profiel moet goed aansluiten bij jouw bedrijf, zodat de content ook daadwerkelijk gelezen wordt door de juiste doelgroep. Het maken van kwalitatieve content kan een flinke uitdaging zijn. Daarom geven wij je graag wat tips om de content op jouw LinkedIn bedrijfspagina sterk te maken.

Wie krijgt mijn LinkedIn content te zien?

Het algoritme van LinkedIn zorgt ervoor dat mensen die interesse hebben in het onderwerp van jouw content, ook daadwerkelijk jouw content te zien krijgen. Op basis van de berichten die de gebruikers plaatsen, delen of liken, bepaalt LinkedIn of jouw bericht interessant genoeg is voor hen. LinkedIn beoordeeld jouw bericht op basis van de kwaliteit, maar ook jouw profiel wordt hierin meegenomen. Door meer interactie met jouw connecties te krijgen, zal de kwaliteit van je bericht automatisch verhoogd worden waardoor meer potentiële leads jouw bericht zullen zien.
LinkedIn content

Wat posten op LinkedIn als bedrijf? We geven je tips

We hebben een aantal nuttige tips voor je op een rijtje gezet waarmee jij betere content op jouw LinkedIn bedrijfspagina kunt plaatsen.

Tip 1. Zorg voor een compleet profiel

Het is van belang dat de basis van jouw profiel op orde is. Zorg er dus voor dat een compleet gevuld LinkedIn profiel hebt. Wanneer nieuwe connecties het bedrijfsprofiel zien moet in een oogopslag duidelijk zijn waar jullie voor staan en waar ze jullie voor kunnen benaderen. Hoe beter jouw profiel gevuld is, hoe eerder LinkedIn jouw content als betrouwbaar en kwalitatief sterk beschouwd.

Tip 2. Creëer eigen content

Zorg ervoor dat de content die je creëert voor jouw LinkedIn bedrijfsprofiel zelfgeschreven en origineel is. Lange berichten van 1700 tot 2100 woorden doen het over het algemeen het beste. Deze artikelen worden gezien als nuttig en informatief, waar jouw doelgroep het meeste aan heeft. Schrijf jouw content aan de lezer, zodat degene die het artikel lezen weten wat ze er mee kunnen gaan doen. LinkedIn vindt content welke op het kanaal zelf geplaatst zijn beter dan content waarin een link is geplaatst. Wil je toch graag verwijzen naar een pagina op de website, plaats dan altijd een bericht bij de link. Op die manier weten de lezers waar ze aan toe zijn.

Tip 3. Gebruik eigen gemaakt beeldmateriaal

Wanneer je een bericht plaatst, is het verstandig altijd een foto of video er aan toe te voegen. Zorg ervoor dat dit beeldmateriaal jouw content versterkt. Openheid en transparantie werkt goed, laat jouw connecties vooral zien wat er achter de schermen gebeurt.

Tip 4. Persoonlijke pagina’s

Wanneer je originele content hebt gecreëerd op jouw LinkedIn bedrijfspagina, is het verstandig deze te delen met je eigen persoonlijke profiel. De focus van LinkedIn ligt namelijk op de gebruikers en de persoonlijke connecties. Content op persoonlijke LinkedIn profielen scoort vaak beter. Zorg er dus voor dat het geschreven bericht wordt gedeeld door collega’s, om voor meer bereik te zorgen.

Tip 5. Tone of voice

LinkedIn is het social media platform voor de zakelijke markt en wordt hier voornamelijk voor gebruikt. Wanneer mensen reageren onder jouw artikel, is het dus belangrijk dat je ook persoonlijk en zakelijk reageert. Op die manier creëer je vertrouwen.

Aan de slag met content voor LinkedIn

Door met de LinkedIn tips voor bedrijven aan de slag te gaan, kun je zelf meer rendement uit jouw profiel halen. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden qua online marketing op LinkedIn? Lees er meer over of neem contact met ons op.

Haal meer uit LinkedIn

Via LinkedIn is het mogelijk om meer leads of naamsbekendheid te creëren.

Meer inspirerende blogs

Beste tijd om te posten op linkedin
Wat is de beste tijd om content te posten op LinkedIn?
LinkedIn InMail
Gesponsorde LinkedIn InMail: zo bereik je jouw doelgroep
LinkedIn interactie
Zo krijg je meer interactie op je LinkedIn berichten
linkedIn experiment
Ik plaatste 30 dagen lang iets op LinkedIn
Adverteren op LinkedIn
Tips voor succesvol adverteren op LinkedIn
LinkedIn voordelen
4 voordelen van LinkedIn voor bedrijven

Belangrijke pagina's

Wat maakt jullie anders dan andere online markering bureaus?
In welke branches werken jullie?
Social media strategie
LinkedIn marketing
271 nieuwe leads binnen een maand met Bentley Europe

271 nieuwe leads, 135.088 weergaven en 1342 klikken na een maand. Dat waren de resultaten die we voor onze klant Bentley Europe hebben binnengehaald met LinkedIn leadgeneratie campagnes. Dit vertellen wij niet alleen met trots aan Bentley, maar delen we ook graag met jullie.