Tips voor succesvol adverteren op LinkedIn

Adverteren op LinkedIn

Steeds meer bedrijven en ondernemers maken gebruik van LinkedIn. Het afgelopen jaar had LinkedIn in Nederland ruim 600.000 gebruikers per dag; een flinke stijging ten opzichte van het jaar daarvoor. Ook steeds meer bedrijven zijn er te vinden en adverteren op LinkedIn. Zeker voor B2B bedrijven is LinkedIn een krachtig middel. In dit artikel leg ik uit waarom adverteren op LinkedIn effectief is en geef ik tips voor het opzetten van een goede LinkedIn advertentiecampagne.

Waarom adverteren via LinkedIn?

LinkedIn Ads is een krachtig middel. Dit komt doordat je advertenties zeer specifiek kunt richten op een doelgroep gebaseerd op werkervaring, functies en het bedrijf waar mensen werkzaam zijn. Biedt jouw bedrijf trainingen aan voor professionals in de zorg? Dan kan je een LinkedIn campagne opzetten die zich richt op mensen met specifieke opleidingen of mensen die werkzaam zijn bij specifieke werkgevers. Op deze manier bereik je de juiste mensen met de advertenties en wordt het budget efficiënt en effectief besteed!

adverteren op linkedin

Tips voor adverteren op LinkedIn

Met alleen adverteren kom je er niet

Met enkel een LinkedIn campagne kom je er niet. Zorg ervoor dat jouw bedrijfspagina goed ingericht is. En dat je hier regelmatig berichten op post. Op deze manier zet je een eerste stap in het creëren van geloofwaardigheid. Daarnaast zijn wij bij eRocket heilig overtuigd van Multi Funnel Marketing: de online marketing strategie waarbij wij alle online marketing kanalen optimaliseren om een doelstelling te behalen. Zorg er dus voor dat je de advertenties op LinkedIn ondersteunt met onder andere een goede landingspagina op jouw website.

Bepaal het doel van jouw campagne

Voordat je begint met adverteren, is het belangrijk dat je jezelf afvraagt wat jij wilt bereiken met adverteren via LinkedIn. Wil je bijvoorbeeld jouw merkbekendheid op LinkedIn vergroten? Of wil je juist meer verkeer naar voor je website genereren of directe leads aantrekken? LinkedIn hanteert drie hoofdcategorieën: 1) bekendheid genereren, 2) overweging en 3) conversie.

Bepaal de juiste doelgroep

Een van de grootste voordelen van LinkedIn is de specifieke targeting die mogelijk is. Om maximaal resultaat te behalen, is het van belang dat je deze targeting vooraf goed instelt. Deel je campagne in in specifieke doelgroepen. Denk hierbij aan mensen met bepaalde opleidingen, functies of mensen die lid zijn van bepaalde groepen.

Zorg voor voldoende budget

Bedenk van tevoren hoeveel budget je te besteden hebt aan jouw LinkedIn campagne. Over het algemeen zijn de klikken op LinkedIn duurder dan wanneer je adverteert via Facebook of Google Ads. Houd hier dus rekening mee in jouw begroting. Het minimale dagbudget op LinkedIn is €10. Je kunt er ook voor kiezen om te werken met een looptijdbudget, zodat je nooit meer opmaakt dan je begroot hebt.

Zorg voor advertenties met pakkende CTA

Je wilt natuurlijk zo veel mogelijk bereiken met jouw campagne. Om deze reden heb je een specifieke doelgroep gekozen. Zorg er ook voor dat de advertenties aansluiten op deze doelgroep. Dit doe je door het gebruik van de juiste beelden, maar ook door passende call to actions te gebruiken. Met een call to action stuur je jouw doelgroep aan tot conversie, bijvoorbeeld meld je direct aan.

Houd ook rekening met de plaatsing van je advertentie. Steeds meer mensen gebruiken de mobiele app van LinkedIn. Op een mobiel apparaat is niet iedere advertentievorm zichtbaar, waardoor je mogelijk interessante vertoningen misloopt.

Analyseer tussentijds

Analyseer al tussentijds je LinkedIn campagnes. Dit doe je door de campagne aan te vinken en naar Demografische gegevens te gaan. Daar zie je welke functietitels, bedrijven en locaties je het meeste bereikt. Staan hier namen bij die toch niet helemaal bij je doelgroep passen? Sluit deze dan uit in bij doelgroep instellingen.

Gebruik je data

Of je nu adverteert via Facebook, LinkedIn, Instagram of Google Ads: profiteer van je data. Ook al is jouw campagne niet succesvol geweest, gebruik dan de data om te bekijken waar het fout ging. Is er bijvoorbeeld weinig geklikt? Kijk dan nog eens kritisch naar jouw doelgroep of naar de manier waarop je de advertenties hebt ingericht.

Aan de slag met adverteren op LinkedIn

Ben jij enthousiast geworden om te gaan adverteren via LinkedIn? Maak dan direct een account aan en start vandaag nog! Wil je liever dat een van onze online marketing professionals met je meekijkt? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Vul het contactformulier in of spreek ons aan via de chat!

Haal meer uit LinkedIn

Via LinkedIn is het mogelijk om meer leads of naamsbekendheid te creëren.

Meer inspirerende blogs

linkedin ads persoonlijk profiel
Zo adverteer jij met je LinkedIn profiel
Beste tijd om te posten op linkedin
Wat is de beste tijd om content te posten op LinkedIn?
LinkedIn InMail
Gesponsorde LinkedIn InMail: zo bereik je jouw doelgroep
LinkedIn interactie
Zo krijg je meer interactie op je LinkedIn berichten
linkedIn experiment
Ik plaatste 30 dagen lang iets op LinkedIn
eRocket online marketing bureau
4 praktische LinkedIn tips voor bedrijven
LinkedIn voordelen
4 voordelen van LinkedIn voor bedrijven

Belangrijke pagina's

Wat is jullie track record?
Wie gaat er aan mijn project werken?
Social media strategie
LinkedIn marketing
271 nieuwe leads binnen een maand met Bentley Europe

271 nieuwe leads, 135.088 weergaven en 1342 klikken na een maand. Dat waren de resultaten die we voor onze klant Bentley Europe hebben binnengehaald met LinkedIn leadgeneratie campagnes. Dit vertellen wij niet alleen met trots aan Bentley, maar delen we ook graag met jullie.