Tips voor succesvol adverteren op LinkedIn

Steeds meer bedrijven en ondernemers zijn te vinden op LinkedIn. Het afgelopen jaar had LinkedIn in Nederland meer dan 600.000 gebruikers per dag; een flinke stijging ten opzichte van het jaar daarvoor. Ook steeds meer bedrijven zijn te vinden op LinkedIn en houden zich bezig met advertenties via dit kanaal. Zeker voor B2B bedrijven kan adverteren op LinkedIn een krachtig middel zijn. In dit artikel leg ik uit waarom adverteren op LinkedIn effectief kan zijn en geef ik enkele tips voor het opzetten van een goede LinkedIn advertentiecampagne.

  1. Waarom adverteren via LinkedIn?
  2. Tips voor adverteren op LinkedIn.
  3. Aan de slag.

Waarom adverteren via LinkedIn?

Zoals hierboven aangegeven kan LinkedIn een krachtig middel zijn om te adverteren. Dit komt doordat je advertenties zeer specifiek kunt richten op een bepaalde doelgroep gebaseerd op werkervaring, functies en bedrijf waar mensen werkzaam zijn. Voorbeeld: wanneer een bedrijf trainingen aanbiedt voor professionals in de zorg, kan dit bedrijf een LinkedIn campagne opzetten die zich richt op mensen met specifieke opleidingen of mensen die werkzaam zijn bij specifieke werkgevers. Op deze manier worden de juiste mensen bereikt met de advertenties en wordt het budget efficiënt en effectief besteed!

adverteren op linkedin

Tips voor adverteren op LinkedIn

Met alleen adverteren kom je er niet

Met enkel een LinkedIn campagne kom je er niet! Zorg ervoor dat jouw bedrijfspagina goed ingericht is en dat hier regelmatig berichten op worden gepost. Op deze manier zet je een eerste stap in het creëren van geloofwaardigheid. Daarnaast zijn wij bij eRocket heilig overtuigd van Multi Funnel Marketing; de online marketing strategie waarbij wij alle online marketing kanalen optimaliseren om een doelstelling te behalen. Zorg er dus voor dat je de advertenties op LinkedIn ondersteunt met onder andere een goede landingspagina op jouw website.

Bepaal het doel van jouw campagne

Voordat je begint met adverteren, is het belangrijk dat je jezelf afvraagt wat jij wilt bereiken met adverteren via LinkedIn. Wil je bijvoorbeeld jouw merkbekendheid op LinkedIn vergroten? Of wil je juist meer verkeer naar voor je website genereren of directe leads aantrekken? LinkedIn hanteert drie hoofdcategorieën: 1) bekendheid genereren; 2) overweging en 3) conversie.

Bepaal de juiste doelgroep

Een van de grootste voordelen van LinkedIn is de specifieke targeting die mogelijk is. Om maximaal resultaat te behalen, is het van belang dat je deze targeting vooraf goed instelt. Probeer je campagne in te delen in specifieke doelgroepen. Denk hierbij aan mensen met bepaalde opleidingen, functies of mensen die lid zijn van bepaalde groepen.

Zorg voor voldoende budget

Bedenk van tevoren hoeveel budget je wilt besteden aan jouw LinkedIn campagne. Over het algemeen zijn de klikken op LinkedIn iets duurder dan wanneer je adverteert via Facebook of Google Ads, dus houd hier rekening mee in jouw begroting. Het minimale dagbudget bij adverteren op LinkedIn is €10. Je kunt er ook voor kiezen om te werken met een looptijdbudget, zodat je nooit meer opmaakt dan je begroot hebt.

Zorg voor advertenties met pakkende call to action (CTA)

Je wilt natuurlijk zo veel mogelijk bereiken met jouw campagne. Om deze reden heb je een specifieke doelgroep gekozen. Zorg er dan ook voor dat de advertenties aansluiten op deze doelgroep. Dit doe je door het gebruik van de juiste beelden, maar ook door passende call to actions te gebruiken. Met een call to action stuur je jouw doelgroep aan tot conversie, bijvoorbeeld meld je direct aan.

Houd ook rekening met de plaatsing van je advertentie. Steeds meer mensen gebruiken de mobiele app van LinkedIn. Op een mobiel apparaat is niet iedere advertentievorm zichtbaar, waardoor je mogelijk interessante vertoningen misloopt.

Gebruik je data

Of je nu adverteert via Facebook, LinkedIn, Instagram of Google Ads; profiteer van je data. Ook al is jouw campagne niet succesvol geweest, gebruik dan de data om te bekijken waar het fout ging. Is er bijvoorbeeld erg weinig geklikt op de advertenties? Kijk dan bijvoorbeeld nog eens kritisch naar jouw doelgroep of naar de manier waarop je de advertenties hebt ingericht.

Aan de slag

Ben jij enthousiast geworden om te gaan adverteren via LinkedIn? Maak dan direct een advertentieaccount aan en start vandaag nog! Wil je liever dat een van onze online marketing professionals met je meekijkt? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Vul het contactformulier in of spreek ons aan via de chat!