B2B Dashboard: welke bedrijven bezoeken mijn website

B2B tool welke bedrijven bezoeken mijn website
  • Het is mogelijk te zien welke bedrijven jouw website bezoeken
  • Basis informatie zoals bedrijfsnaam, plaats, aantal sessies en duur zijn in te zien onze B2B tool
  • Beschikbaar in het eRocket Dashboard

 

Wanneer je een website hebt en bezig bent deze te verbeteren, dan maak je (meestal) gebruik van Google Analytics (GA4). Hierin zijn statistieken in te zien over je website. Het is mogelijk om te zien hoeveel bezoekers je hebt, welke pagina’s ze bekijken en hoe ze in contact met je zijn gekomen. Deze basis statistieken zijn interessant, maar in Analytics is veel meer mogelijk.

Bekijk de bedrijven die je website hebben bezocht

Bij eRocket hebben we diverse tools gekoppeld aan Google Analytics. Op deze manier kunnen we op verschillende manieren meer halen uit onze data en kunnen we beter bijsturen op campagnes, SEO resultaten en email flows.

Eén van de zaken die we bij klanten gebruiken is de tool om te zien welke bedrijven jouw website hebben bezocht. We gebruiken dit oa om te zien of de doelgroep die we aanspreken ook daadwerkelijk op de website komt. We zien wanneer gebruikers van een bepaald bedrijf op de site komen, welke pagina’s ze bekijken en hoe lang ze op de site blijven.

B2B tool: bedrijven op je website

In ons eRocket Dashboard hebben we een overzicht toegevoegd waarin je deze informatie kan zien. Je ziet welke bedrijven op jouw website zijn geweest en wat ze gedaan hebben.

Mogelijkheden B2B tool:

  • Welke bedrijven zijn op je website geweest
  • Vanuit welke plaats kwam dit bezoek
  • Hoe lang zijn ze op de site geweest
  • Vanuit welk kanaal kwam dit bezoek: Google Ads, organisch verkeer, direct, via social kanalen etc.
  • Welke pagina’s hebben ze bekeken
  • Hebben ze contact opgenomen of een andere gebeurtenis gedaan?
  • Zijn ze al eerder op de website geweest

B2B tool welke bedrijven bezoeken mijn website

eRocket Dashboard benodigd voor B2B tool

Bij eRocket hebben we een online omgeving waarin alle statistieken voor onze klanten in te zien zijn. Dit eRocket Dashboard richten we op maat in per klant en is daardoor volledig modulair. Voor veel klanten zetten we ook de B2B tool in, die we combineren met andere statistieken.

Wanneer je geen klant bij ons bent, dan is het ook mogelijk om alleen gebruik te maken van de B2B tool in het eRocket Dashboard. Deze tool maakt gebruik van diverse data tools waardoor er kosten aan verbonden zijn.

Nadelen B2B tool

We koppelen een aantal tools aan jouw Google Analytics account. Hiermee kunnen we bovenstaande informatie inzien en beschikbaar maken. Het nadeel hiervan is dat er ook regelmatig nog telecomproviders tussen zitten. Dit kan soms 40% van het verkeer zijn, waardoor je maar van 60% van het verkeer de juiste bedrijfsnamen ziet.

Er zijn programma’s die dergelijke informatie van iedere bezoeker beschikbaar kunnen maken, maar deze zijn duurder dan de tools die wij gebruiken.

Ook aan de slag met de B2B tool?

Wil je ook weten welke bedrijven jouw website bezoeken? Wij richten het eRocket Dashboard inclusief B2B tool graag voor je in. Neem contact op voor de mogelijkheden hiervan.

Meer uit big data halen?

Wij presenteren graag de kansen die wij zien.

Meer inspirerende blogs

Gaze cueing
Gaze Cueing: zo pas je deze neuromarketing-techniek toe
Performance max voor leadgeneratie
Performance Max campagnes voor leadgeneratie
online-leadgeneratie
Online leadgeneratie inzetten: zo doe je dat
b2b leadgeneratie
Een gestroomlijnde B2B leadgeneratie raket creëren? Wij geven 3 tips

Belangrijke pagina's

Welke software & tools gebruiken jullie?
Wat is jullie track record?
Veelgestelde vragen
Marketing automation
575% meer e-commerce omzet voor Exxcellent met social media

Exxcellent is een perfect voorbeeld van hoe wij graag samenwerken met onze klanten. Goede communicatie, vertrouwen en een groeistrategie op maat. Met social media campagnes realiseren we 15.741% meer omzet.