Highlights
- Display Advertising is voor heel veel bedrijven geschikt.
- Jouw eerste campagne loopt al voor €1 per dag.
Display advertising is een belangrijk onderdeel van online marketing. Display advertising is een campagnevorm waarbij gebruik wordt gemaakt van banners. Banners zijn afbeeldingen of animaties die clickable zijn. Als erop geklikt wordt, opent jouw website. Deze advertenties zijn te zien op veel verschillende websites en sociale netwerken. Herken je dit voorbeeld?
Waarom zet je display advertising in?
Display campagnes worden over het algemeen ingezet voor twee redenen:
- Door de hoge mate van exposure zijn banners ideaal voor het vergroten van je bereik. Het Google Display Netwerk bereikt wereldwijd meer dan 90% van alle internetgebruikers via miljoenen websites, nieuwspagina’s, blogs en Google-sites zoals Gmail en YouTube. Bij Display advertising kan je zelf de doelgroep aangeven waaraan je jouw advertenties wilt laten zien.
- Met Remarketing worden banners getoond aan mensen die je website al eerder bezocht hebben. Zo blijft jouw merk vers in het geheugen van jouw doelgroep. Voorbeeld: Astrid heeft schoenen bekeken op jouw website maar besloten ze niet te kopen. Na een paar dagen krijgen ze een banner te zien met jouw website. Door deze reminder besluit Astrid toch de schoenen te kopen.
Voor wie is Display advertising geschikt?
Het antwoord is simpel: iedereen kan gebruik maken van Display advertenties. Het enige wat je nodig hebt zijn banners in verschillende afmetingen en een platform waarmee je de ads kan inzetten. Het meest gebruikte platform hiervoor is Google Ads. Er zijn verschillende websites die kunnen helpen bij het maken van deze banners. Zo hoef je geen creatief designer te zijn om mooie banners te creëren. Met de komst van responsieve Display ads hoef je zelfs geen banners meer te maken. Dit doet Google Ads automatisch voor je op basis van afbeeldingen, koppen en beschrijvingen.
Tips van eRocket
- Kies een passende doelgroep. Ondanks (of juist doordat) dat je een breed publiek kan aanspreken met Display Advertising, is het belangrijk de juiste mensen te kiezen. Zo wordt je advertentiebudget goed besteed.
- Houd het simpel. De afmetingen van een banner zijn vrij klein. Het is dus belangrijk kritisch te zijn op welke informatie je wilt laten zien. Teveel informatie in zo’n kleine ruimte werkt vaak averechts. Zo lezen mensen de display ad helemaal niet. Of missen ze de algemene boodschap.
- Blijf dichtbij je huisstijl. Hierdoor herkent jouw doelgroep meteen dat het om jouw bedrijf gaat. Dit maakt je advertenties betrouwbaarder en zo zullen mensen je advertenties beter onthouden.
De kosten
Maar wat kost dat dan? Je kunt zelf instellen hoeveel geld per dag je aan je Display advertenties uitgeeft. Dit maakt het ideaal voor zowel grote als kleine bedrijven. Zo is het helemaal niet gek om te beginnen met een budget van €1 per dag. Op basis van de data kun je vervolgens bijsturen op de campagne en opschalen.
Wil je meer weten over display advertising?
Dit was de basis van display advertising. Heb je nog vragen over dit artikel? Of vragen over online marketing in het algemeen? Neem dan gerust contact met ons op!