Remarketing is een belangrijk onderdeel van onze online marketingstrategie. Wij voeren online marketing projecten altijd uit met onze Multi Funnel strategie. In deze strategie richten we ons altijd op meerdere kanalen omdat we weten dat de kracht zit in het bundelen van alle online marketing kanalen om een doelstelling te halen. In dit blogartikel geef ik aan waarom remarketing een belangrijk onderdeel van Multi Funnel marketing is.
Wat is remarketing?
Remarketing is het opnieuw benaderen van websitebezoekers via andere kanalen. Een kanaal wat vaak voor remarketing wordt gebruikt is Google Ads. Zo word je met advertenties vertoond op verschillende websites en blijf je onder de aandacht bij je potentiële klanten.
Iedereen kent remarketing van websites zoals Booking.com. Wanneer je zoekt naar een hotel, zie je de dag erna dat hotel op websites zoals Nu.nl, Marktplaats.nl of Facebook.com. De advertenties tonen het specifieke hotel wat jij bekeken hebt en komen vaak meerdere keren per dag in beeld. Sommigen vinden dit irritant, maar voor Booking.com werkt het en velen reserveren dat hotel in tweede instantie alsnog.
Voor remarketing in Google Ads is het mogelijk om een frequentielimiet in te stellen voor de advertenties. Hierdoor komen ze niet zo vaak bij een persoon in beeld. Bij veel bedrijven is het interessant om het vertonen van de advertenties een limiet te geven van 5 vertoningen per week. Hiermee zorg je dat jouw advertentie voorbijkomt, maar gaan jouw potentiële klanten de banners niet als irritant ervaren. Door remarketing op deze manier in te stellen zorg je dat jouw naam onbewust in het geheugen van je websitebezoekers blijft. Een ander voordeel van deze online marketingstrategie is dat het goedkoop is. Je kan remarketing al inzetten vanaf €50 per jaar. Wil je meer weten , bekijk dan ons blogartikel met 3 manieren van remarketing.
Wat is Multi Funnel marketing?
Bij eRocket zijn we heilig overtuigd van de inzet van onze strategie Multi Funnel marketing. Deze zelf ontwikkelde online marketingstrategie zorgt al jaren voor hoog rendement, besparing van kosten en veel aanvragen voor onze klanten. Multi Funnel marketing is het optimaliseren van alle passende online marketing kanalen om een doelstelling te halen.
Waarom altijd Google Ads remarketing & Multi Funnel marketing?
Wij zetten altijd Google Ads remarketing in bij onze Multi Funnel strategie omdat we hiermee onze andere optimalisaties versterken.
Wij combineren zoekmachine optimalisatie met andere middelen in onze Multi Funnel strategie. Hiermee krijgen we veel en hoge kwaliteit bezoekers naar jouw website. Van deze bezoekers zal niet direct iedereen contact opnemen. Veel bezoekers bekijken jouw website én die van 4 tot 5 concurrenten. Pas nadat ze al deze concurrenten gezien hebben, zullen ze een beslissing maken om met een aantal bedrijven contact op te nemen. Als de persoon enkele dagen aan het oriënteren is, is het dus goed om met remarketing advertenties te laten zien. Doordat jouw advertentie een aantal keer per week in beeld komt, zorg je ervoor dat jouw bedrijf sneller op de short list komt bij de potentiële klant.
Conclusie
Met Multi Funnel marketing zetten we alle middelen in om de juiste bezoekers op de website te krijgen. Dit doen we door je website goed vindbaar te maken, de juiste advertenties in Google Ads te plaatsen en om de beste social media promoties te maken. Door de inzet van remarketing zorgen we ervoor dat jouw bedrijf top of mind blijft bij potentiële klanten.
Wil je weten wat remarketing voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op via 076 782 0560.