Multi Funnel marketing en SEO

eRocket werkt met Multi Funnel marketing. Multi Funnel marketing is een zelfontwikkelde strategie. Aan de hand van deze strategie optimaliseren we alle online marketing kanalen om jouw online doelstelling te behalen. De middelen die we kiezen zijn afhankelijk van jouw doelen. We combineren SEO, SEA en social media om het websiteverkeer te maximaliseren en leads of verkopen te realiseren.

Wat is SEO?

SEO is een verzamelnaam voor alle technieken die je inzet om met een webpagina organisch hoog te scoren in zoekmachines. Met zoekmachine optimalisatie, Search Engine Optimization (SEO), zorg je dat je website hoog in de gratis resultaten van de zoekmachines komt te staan. Boven die gratis resultaten staan bij bijna alle zoekvragen advertenties, die je kan beïnvloeden via online adverteren (SEA).

Het doel van SEO is om het verkeer naar je website te maximaliseren. Bij eRocket bestaat SEO onder andere uit de volgende werkzaamheden: zoekwoordenonderzoek, teksten optimaliseren, SEO basisvoorwaarden zoals meta data en alt-teksten optimaliseren, linkbuilding en continu de website evalueren op basis van bezoekersdata.

We weten dat SEO het meeste effect heeft wanneer het ingezet wordt binnen een complete online marketing strategie. Daarom voeren we SEO altijd uit als onderdeel van onze Multi Funnel marketing strategie.

Zoekmachine optimalisatie

Wat is Multi Funnel marketing?

Zoals gezegd is Multi Funnel marketing een complete online marketing strategie waarmee we het meeste rendement uit websites halen. We combineren SEO met alle andere online marketing middelen om jouw online doelstelling te realiseren. Deze doelstelling is uiteraard opgedeeld in meerdere subdoelstellingen om de verbeteringen SMART meetbaar te maken.

Waarom de combinatie?

Wij geloven dat de combinatie van SEO met andere online marketing middelen het beste werkt. Zoekmachines zoals Google baseren een positie van een website op circa 200 factoren. Veel van deze Google factoren zijn te beïnvloeden door SEO optimalisaties. Hiermee kun je 60% van het potentiële bereik beïnvloeden, maar hiermee zal je nog niet alle subdoelstellingen halen.

Google factoren

Een aantal van de Google factoren heeft namelijk ook te maken met hoe bezoekers de website ervaren.

Om op deze factoren bij te kunnen sturen heb je genoeg bezoekers nodig. Zolang je nog niet op de topposities in Google scoort met de voor jou belangrijke trefwoorden, kunnen we ervoor kiezen om op bepaalde zoektermen te adverteren. Door bijvoorbeeld Google Ads (AdWords) of Bing Ads in te zetten, eventueel alleen in een korte testfase, krijgen we snel de juiste bezoekers op de website. In onze Multi Funnel strategie kijken we goed naar deze betaalde bezoekers en optimaliseren we de website aan de hand van deze data. We bekijken onder andere hoelang de bezoekers op de website blijven, wanneer ze contact opnemen en waarom ze de website verlaten. Dit kan betekenen dat we teksten aanpassen op de landingspagina, informatie verduidelijken via afbeeldingen of video’s en zorgen dat bezoekers de juiste contactmogelijkheden in beeld krijgen. Door hierop bij te sturen optimaliseren we de website ook alvast voor de bezoekers die via de organische resultaten binnen gaan komen.

Multi Funnel marketing

Remarketing op social media

Een andere factor voor de positie in Google is of bezoekers na een periode terugkomen op de website. Dit kunnen we beïnvloeden door remarketing in te zetten op social media. Wanneer je bezoekers op je website hebt gekregen, wil je dat ze contact opnemen of een bestelling plaatsen. Veel bezoekers doen dit niet meteen, maar vergelijken de mogelijkheden. Via remarketing op social media kunnen we ervoor zorgen dat jouw bedrijf langer onder de aandacht blijft bij bezoekers. Na een week kennen de bezoekers jouw bedrijf nog omdat ze ook een enkele keer een banner van je bedrijf hebben gezien. Zij zullen dus eerder op jouw naam Googelen of jouw website direct nogmaals bezoeken omdat je onder de aandacht bent gebleven. Hierbij is de kans groter dat bezoekers uiteindelijk contact opnemen wat weer een positief effect heeft op de conversieratio van je website. Ook dit is, weliswaar nooit aangegeven door Google, een factor om te beïnvloeden via zoekmachine optimalisatie (SEO).

Ook meer rendement uit je website?

Wij zijn overtuigd van onze Multi Funnel marketing strategie en veel klanten met ons. Door continu te kijken naar een doelstelling in plaats van alleen een positie in Google, weten we dat er meer rendement uit websites komt.

Wil je weten wat Multi Funnel marketing voor jouw bedrijf kan opleveren? Neem dan contact met ons op via [email protected] of bel direct naar 076 782 0560.