Waarom Multi Funnel marketing & SEO?

Bij eRocket is online marketing volledig gericht op Multi Funnel marketing. Onze eigen ontwikkelde online strategie waarbij we alle online marketing kanalen optimaliseren om een doelstelling te halen. We combineren kanalen zoals SEO, SEA, social media & email marketing om doelstellingen te halen.

Wat is SEO?

SEO is het optimaliseren van je website om een betere positie in zoekmachines te krijgen. Met zoekmachine optimalisatie, Search Engine Optimization (SEO), zorg je dat je website bovenaan de gratis resultaten van Google of andere zoekmachines staat. Boven de gratis resultaten staan bijna altijd advertenties, die je kan beïnvloeden via online adverteren (SEA).

Bij eRocket bestaat SEO onder andere uit de volgende werkzaamheden: zoekwoorden onderzoek uitvoeren, teksten optimaliseren, alle randvoorwaarden zoals SEO velden & alt-teksten optimaliseren, linkbuilding & continu je website evalueren op basis van bezoekersdata. Door ons maandelijkse contact zorgen we dat de verbeteringen op de website continu versterkt worden.

We weten dat SEO het meeste effect heeft wanneer het ingezet wordt binnen een complete online marketing strategie. Daarom voeren we SEO altijd uit in combinatie met onze Multi Funnel aanpak.

Wat is Multi Funnel marketing?

Zoals gezegd is Multi Funnel marketing een complete online marketing strategie waarmee we het beste rendement uit websites halen. We combineren SEO met alle andere online marketing middelen om een doelstelling te halen. Deze doelstelling is uiteraard opgedeeld in meerdere subdoelstellingen om de verbeteringen SMART meetbaar te maken.

Waarom Multi Funnel marketing en SEO?

Wij geloven dat de combinatie van SEO met andere online marketing middelen het beste werkt. Zoekmachines zoals Google baseren een positie van een website op 200 factoren. Veel van deze Google factoren zijn te beïnvloeden door je website te optimaliseren met SEO. Hiermee zal je 60% van je potentiële bereik kunnen beïnvloeden, maar hiermee zal je nog niet alle subdoelstellingen halen.

Een aantal factoren hebben te maken met hoe bezoekers de website ervaren.

Om op deze factoren bij te kunnen sturen heb je genoeg bezoekers nodig. Zolang je nog niet op de eerste positie in Google scoort met een belangrijk trefwoord, kunnen we ervoor kiezen om op bepaalde termen te adverteren. Door bijvoorbeeld Google Ads (AdWords) in te zetten, eventueel alleen in een korte testfase, krijgen we snel de juiste bezoekers op de website. In onze Multi Funnel strategie kijken we goed naar deze betaalde bezoekers en optimaliseren we de website op deze data. We kijken of de bezoekers op de site blijven, wanneer ze contact opnemen en waarom ze van de site af gaan. Dit kan betekenen dat we teksten aanpassen op de landingspagina, informatie verduidelijken via afbeeldingen of video’s en zorgen we dat bezoekers de juiste contact mogelijkheden in beeld krijgen. Door hierop bij te sturen optimaliseer je ook alvast voor de bezoekers die via SEO binnen gaan komen.

Een andere factor voor je positie in Google is of bezoekers na een periode terug op de website komen. Dit kan je beïnvloeden door remarketing in te zetten op social media. Wanneer je bezoekers op je website hebt gekregen wil je dat ze contact opnemen of een bestelling plaatsen. Veel bezoekers doen dit niet meteen, maar vergelijken regelmatig enkele concurrenten. Via remarketing op social media kan je ervoor zorgen dat jouw bedrijf langer onder de aandacht is bij bezoekers. Na een week kennen de bezoekers jouw bedrijf nog omdat ze ook een enkele keer een banner van je bedrijf hebben gezien. Zij zullen dus eerder op je naam Googelen of je website direct bezoeken omdat je onder de aandacht bent gebleven. Hierbij is de kans groter dat bezoekers uiteindelijk contact opnemen wat weer een positief effect heeft op de conversieratio van je website. Ook dit is, weliswaar nooit aangegeven door Google, een factor om te beïnvloeden via zoekmachine optimalisatie (SEO).

Wil je ook meer rendement uit je website?

Wij zijn overtuigd van onze Multi Funnel marketing aanpak en veel klanten met ons. Door continu te kijken naar een doelstelling in plaats van alleen een positie in Google, weten we dat er meer rendement uit websites komt.

Wil je weten wat Multi Funnel marketing voor jouw bedrijf kan opleveren? Neem dan contact met ons op via erik@erocket.nl of bel direct naar 076 – 782 05 60.