Google Mijn Bedrijf optimaliseren

Je hebt je bedrijf aangemeld bij Google Mijn Bedrijf (GMB) en je komt in beeld wanneer iemand op je bedrijfsnaam zoekt, daarnaast word je ook vertoond in Google Maps. Top! Dan is het nu tijd voor de vervolgstap: Google Mijn Bedrijf optimaliseren. Heb je nog geen Google Mijn Bedrijf? Lees dan ons eerdere blogartikel over wat Google Mijn Bedrijf is en de voordelen van Google Mijn Bedrijf.

Google Mijn Bedrijf verrijken

Wanneer je een Google Mijn Bedrijf hebt aangemaakt is hij nog niet voorzien van alle gegevens en informatie van jouw bedrijf. Dit moet je zelf invullen, dit kan door in te loggen op Google en naar Google Mijn Bedrijf te gaan. Wanneer je een account aanmaakt verwerkt Google alleen de voor Google bekende gegevens in jouw Google Mijn Bedrijf, ook wel Google Business genoemd. Een voorbeeld hiervan:

Google Mijn Bedrijf optimaliseren

*We hebben de gegevens van het bedrijf verwijderd.

Welke informatie is zichtbaar in Google Mijn Bedrijf?

Je krijgt de naam, het adres, het telefoonnummer en eventuele reviews van het bedrijf te zien. Daarnaast genereert Google automatisch een Google Maps plattegrond en foto van jouw bedrijf.  Dit ziet er op het begin kaal en onvolledig uit. Daarom is het van belang om Google Mijn Bedrijf te optimaliseren. Door het optimaliseren krijgt je bedrijf een professionelere online uitstraling. Een voorbeeld hiervan is de GMB vermelding van eRocket:

Google Mijn Bedrijf optimaliseren

Waarom Google Mijn Bedrijf optimaliseren?

Een groot voordeel van een geoptimaliseerd Google Mijn Bedrijf profiel is dat alle bedrijfsgegevens in één duidelijk overzicht in beeld komen. Hierdoor kunnen (potentiële) klanten eenvoudig alle bedrijfsgegevens in één oogopslag vinden.

Op zoek naar informatie via GMB

Potentiële klanten gaan steeds vaker via Google op zoek naar bedrijven waarmee ze willen samenwerken of waar ze iets bij willen aanschaffen. Daarbij zullen consumenten en bedrijven in de toekomst ook steeds vaker verschillende bedrijven (concurrenten van elkaar) los van elkaar googelen om ze te vervolgens te vergelijken.

Wel of niet optimaliseren

Op het moment dat jouw Google Business niet is geoptimaliseerd en die van je concurrent wel, staat hij al op je voor. Waarom? Google Business is in feite het online visitekaartje van jouw bedrijf, dus wanneer de concurrent zijn vermelding heeft geoptimaliseerd zullen zij een betere en professionelere eerste indruk maken.

Online vindbaarheid vergroten

Wanneer potentiële klanten dan de keuze moeten maken zullen ze eerder voor jouw concurrent kiezen. Daarnaast zal de concurrent eerder naar voren komen als hun Google Mijn Bedrijf relevanter geacht wordt bij een bepaald zoekwoord. Dus een geoptimaliseerde Google Business vermelding heeft ook nog eens invloed op je online vindbaarheid.

Voordelen van een geoptimaliseerd Google Mijn Bedrijf

  • Alle bedrijfsgegevens op één plek
  • Online visitekaartje voor jouw bedrijf
  • Goede en professionele eerste indruk
  • Sneller relevant geacht worden bij zoekopdrachten
  • Betere online vindbaarheid

Neem vrijblijvend contact op

Genoeg redenen om je Google Mijn Bedrijf te gaan optimaliseren. Heb je hulp of ondersteuning nodig of wil je graag meer informatie over dit of een ander onderwerp? Neem dan gerust contact met ons op via de chat, de contactpagina, telefonisch via 076 782 0560 of via de mail op bori@erocket.nl.