Google Mijn Bedrijf optimaliseren

Je hebt je bedrijf aangemeld bij Google Mijn Bedrijf en je komt nu in beeld wanneer iemand op je bedrijfsnaam zoekt. Daarnaast kom je ook in beeld op Google Maps. Top, dan is het nu tijd voor de vervolgstap. Een Google Mijn Bedrijf account aanmaken is stap één, nu begint het aanpassen en optimaliseren. Heb je nog geen Google Mijn Bedrijf? Lees dan ons eerdere blogartikel over wat Google Mijn Bedrijf is en de voordelen van Google Mijn Bedrijf.

Google Mijn Bedrijf aanpassen

Wanneer je een Google Mijn Bedrijf hebt aangemaakt is hij nog niet voorzien van alle gegevens en informatie van jouw bedrijf. Dit moet je zelf in vullen, dit kan door in te loggen op Google en naar Google Mijn Bedrijf te gaan. Wanneer je een account aanmaakt verwerkt Google alleen de voor Google bekende gegevens in jouw Google Mijn Bedrijf, ook wel Google Business genoemd. Een voorbeeld hiervan: (we hebben de gegevens van het bedrijf verwijderd)

Google Mijn Bedrijf optimaliseren

Je krijgt de naam, adres, telefoonnummer en eventuele reviews van het bedrijf te zien. Daarnaast genereert Google automatisch een Google Maps plattegrond en foto van jouw bedrijf.  Dit ziet er kaal en onvolledig uit. Daarom is het van belang om Google Mijn Bedrijf te optimaliseren. Door het optimaliseren krijgt je bedrijf een professionelere online uitstraling. Een voorbeeld hiervan is onze Google Business vermelding:

Google Mijn Bedrijf aanpassen

Waarom wil je je Google Mijn Bedrijf optimaliseren?

Een groot voordeel van wanneer een Google Mijn Bedrijf is geoptimaliseerd is dat alle bedrijfsgegevens in één duidelijk overzicht in beeld komen. Hierdoor kunnen (potentiële) klanten makkelijk alle bedrijfsgegevens in één oogopslag vinden.

Potentiële klanten gaan steeds vaker via Google op zoek naar bedrijven waarmee ze willen samenwerken of iets bij willen kopen. Daarnaast gaan ze steeds vaker de verschillende bedrijven (concurrenten van elkaar) los googelen om ze te vergelijken.

Op het moment dat jouw Google Business niet is geoptimaliseerd en die van jouw concurrent wel, staat hij al op je voor. Waarom? Google Business is in feite het online visitekaartje van jouw bedrijf, dus wanneer de concurrent zijn vermelding heeft geoptimaliseerd zullen zij een betere, goede en professionele eerste indruk maken.

Wanneer potentiële klanten dan de keuze moeten maken zullen ze eerder voor jouw concurrent kiezen. Daarnaast zal de concurrent eerder naar voren komen als hun Google Mijn Bedrijf relevanter geacht wordt bij een bepaald zoekwoord. Dus een geoptimaliseerde Google Business vermelding heeft ook nog invloed op je online vindbaarheid.

Dus de voordelen van een geoptimaliseerd Google Mijn Bedrijf is:

  • Alle bedrijfsgegevens op één plek
  • Online visitekaartje voor jouw bedrijf
  • Goede en professionele eerste indruk
  • Sneller relevant geacht bij zoekopdrachten
  • Betere online vindbaarheid

Hulp nodig bij het aanpassen van je Google Mijn Bedrijf?

Genoeg redenen om je Google Mijn Bedrijf te gaan optimaliseren. Heb je hulp/ondersteuning nodig of wil je graag meer informatie over dit of een ander onderwerp? Neem dan gerust contact met ons op via de chat, het contactformulier, telefonisch via 076 782 0560 of via de mail op bori@erocket.nl.