5 voordelen van adverteren in Google

In ons vorige blogartikel hebben we de basis van betaald adverteren in Google uitgelegd. In dit artikel zullen we ingaan op de voordelen van betaald adverteren.

1. Snel schakelen en snel resultaat

Een van de grootste voordelen van adverteren in Google Ads is dat het een zeer dynamisch platform is. Zo kun je gemakkelijk een account aanmaken en inrichten en zijn de advertenties vanaf dat moment direct zichtbaar. Op deze manier kun je vandaag nog online aanwezig zijn met advertenties in Google! Ook veranderingen die je doorvoert in advertenties zijn direct zichtbaar, waardoor je gemakkelijk kunt schakelen. Dit kan erg handig zijn bij bijvoorbeeld promoties of seizoensgebonden producten.

2. Maximale zichtbaarheid

Betaalde advertenties staan altijd bovenaan in de zoekresultaten. Hoe hoog je ook scoort in de organische resultaten, concurrenten kunnen met betaalde advertenties altijd boven jou komen te staan in Google. Wanneer je zelf zichtbaar bent in zowel de betaalde als organische resultaten, zorg je ervoor dat je zelf meer opvalt en er bovendien minder ruimte is voor concurrenten. Daar komt bij dat steeds meer mensen tegenwoordig beschikken over een mobiel en vanaf een mobiel apparaat zoekopdrachten uitvoeren. Doordat een mobiel scherm kleiner is dan een desktopscherm, zijn hierbij in vergelijking minder zoekresultaten zichtbaar. Aangezien de betaalde advertenties bovenaan staan in Google, zijn deze dan ook meteen zichtbaar op mobiele apparaten. Dit houdt in dat je op mobiele apparaten vaak pas zichtbaar bent wanneer de bezoeker naar beneden scrolt. Een manier om hierop in te spelen is daarom betaald adverteren in Google.

3. Specifiek richten op je doelgroep

Met betaald adverteren kun je specifiek aangeven welke doelgroep jouw advertenties mag zien. Op deze manier kun je heel specifiek inzetten op een doelgroep die voor jou relevant is. Zo kun je aangeven bij welke zoekopdrachten je advertenties vertoond moeten worden, zodat je enkel personen bereikt die geïnteresseerd zijn in jouw producten en/of diensten. Ook kun je aangeven in welke regio’s je zichtbaar wilt zijn. Een interessante aanvulling in Google Ads is de mogelijkheid om personen die eerder jouw website bezocht hebben opnieuw een advertentie te laten zien. Dit heet remarketing en de effecten hiervan zijn enorm. Met het gebruik van remarketing geef je potentiële klanten een extra herinnering om voor jouw product of dienst te kiezen.

4. Beschikbaarheid van veel data

In Google Ads wordt veel data verzameld, wat je ook kunt koppelen aan andere Google programma’s, zoals Google Analytics. Je kunt precies achterhalen welke zoekwoorden of advertenties conversies opleveren en wat de gemiddelde kosten van deze conversies zijn. Ook krijg je in Google Ads inzicht in regionale prestaties, prestaties per uur van de dag en meer. Al deze data kan weer gebruikt worden in analyses, waaruit interessante bevindingen kunnen komen. Ook kun je je campagnes continu bijsturen op basis van deze informatie.

5. Betaal voor resultaat

Een van de grootste voordelen om dit blogartikel mee af te sluiten is het betaalsysteem van Google Ads. Je betaalt bij Google, in veel gevallen, namelijk per klik op je advertentie en je budget heb je zelf volledig in de hand. Door het pay-per-click (PPC) systeem betaal je enkel voor personen die geïnteresseerd zijn in de producten en/of diensten die jij aanbiedt. Deze personen klikken op je advertentie en worden vervolgens naar je website geleid.

Multi Funnel marketing

Uiteraard kom je er niet alleen met betaald adverteren in Google. Bij eRocket geloven wij in een complete online marketing strategie waarbij we meerdere kanalen inzetten om doelen te bereiken, ook wel Multi Funnel marketing genoemd. Ben je op zoek naar een complete online marketing strategie, waarin naast SEA ook SEO en social media worden meegenomen? Neem dan geheel vrijblijvend contact op via 076 782 0560 of [email protected].