Herken je dit?
- “De meeste klanten van ons komen binnen via mijn netwerk!”
- “Waarom zouden we online marketing inzetten?”
- “We hebben geen aanvragen via de website nodig.”
Veel klanten van ons halen de meeste leads binnen via hun eigen netwerk. Door mond-tot-mond reclame en het grote netwerk zorgen ze dat ze wekelijks nieuwe aanvragen krijgen. Toch zijn dat bedrijven die bij eRocket de online marketing dienst afnemen. Waarom, vraag je je misschien af. In dit blogartikel geef ik 3 redenen waarom Multi Funnel marketing ook geld oplevert wanneer jij jouw klanten uit je netwerk haalt.
Multi Funnel marketing is het combineren van alle online marketing kanalen om een doelstelling te halen.
Voordeel 1: Multi Funnel versterkt jouw netwerk
Binnen jouw netwerk sta je bekend als de specialist op een bepaald vakgebied. Hierdoor weet iedereen dat ze bij jou moeten zijn voor jouw product. Maar wat als iemand binnen jouw netwerk jou wil aanbevelen? Dan geven ze vaak jouw naam of bedrijfsnaam door.
De persoon die deze aanbeveling krijgt zal direct jouw bedrijf gaan Googelen. Hierdoor is het van belang dat de online aanwezigheid perfect ingericht is. Je zal natuurlijk gevonden worden op bedrijfsnaam, maar hoe ziet dat eruit? Heb je recensies in Google Business? Zorgt Google dat de 5 belangrijkste links eerst in beeld komen? Zijn er concurrenten die op jouw naam adverteren?
Al deze zaken worden binnen onze online marketing strategie optimaal ingericht. We willen dat een potentiële klant direct een goed gevoel krijgt over jouw bedrijf. Hierdoor versterkt Multi Funnel marketing jouw netwerk.
Voordeel 2: Verbind jouw netwerk op social media
Binnen jouw netwerk zullen veel mensen je kennen. Wellicht heb je al veel connecties op LinkedIn en gebruik je de andere social media kanalen om in te spelen op online zoekvragen. Toch kan je met social media eerder in beeld komen door gebruik te maken van jouw netwerk.
Als voorbeeld een klant die veel aanvragen krijgt van bedrijfseigenaren, CEO’s en operationeel directeuren. Binnen zijn netwerk zitten veel personen die dit als functie hebben. Zijn dienst sluit ook direct aan bij die doelgroep en hij kent nog niet alle bedrijfseigenaren in Breda. Door een unieke social media strategie zorgen we er nu voor dat hij veel connecties krijgt op z’n kanaal en dat vanuit daar ook aanvragen komen. Zijn netwerk groeit hierdoor nog sneller en aanvragen komen ook uit de social media connecties.
Voordeel 3: Sturen op rustige periodes
Doordat we continu werken aan de vindbaarheid, advertentiecampagnes en social media campagnes zien we ook waar het publiek op de website vandaan komt. Wanneer we meer aanvragen willen kunnen we op die kanalen aanpassingen doen om te zorgen dat er direct effect is op de bezoekers van de website.
Als voorbeeld hebben we een klant die maandelijks 5 aanvragen nodig heeft. Zij krijgt gemiddeld 3 aanvragen per maand via haar netwerk en via de website gemiddeld 2. In bepaalde maanden, zoals de zomermaanden, is het rustiger binnen haar netwerk dus zetten we meer in op de online aanvragen. Door aanpassingen hierin krijgt ze die maanden 3-4 aanvragen extra via de website. Hierdoor kan ze makkelijk sturen op de rustige periodes.
Wil je weten of online marketing jouw strategie kan versterken?
Krijg jij veel aanvragen via jouw netwerk binnen, maar wil je weten of online marketing ook voor jouw bedrijf interessant is? Vraag vrijblijvend een gesprek aan waarbij we inschatten wat onze strategie voor jouw bedrijf kan betekenen. Spreek ons aan op de chat of bel direct naar 076-780 05 60.
Wij delen graag onze kennis, wil je op de hoogte blijven van online marketing? Volg ons dan op de social kanalen zoals LinkedIn of Twitter.