4 rollen binnen een growth hack team

rollen growth hack
Binnen een growth hack team onderscheiden we 4 rollen. De rollen dragen allemaal iets specifieks bij aan de growth hack. Welke rollen dit zijn en welke taken zij verantwoordelijk voor zijn lees je in dit artikel. Lees snel verder en stel je eigen growth hack team samen.  

Verschillende rollen en taken in een growth hack team

Zoals eerder vermeld bestaan er 4 rollen in een growth hack team. We leggen per rol aan je uit wat deze inhoudt en welke verantwoordelijkheden deze persoon krijgt.

Growth hack manager

De growth hack manager is verantwoordelijk voor het verloop van de growth hack. Je bent verantwoordelijk voor het identificeren van groeikansen en het ontwikkelen en uitvoeren van groeistrategieën. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het leiden en begeleiden van het growth hack team, waaronder het coördineren van projecten en het bewaken van de vooruitgang. Je vormt de schakel tussen andere afdelingen binnen je organisatie. Hierbij focus je op marketing, productontwikkeling en technologie, om verschillende teams te creëren die gericht zijn op groei. Als laatste ben je verantwoordelijk voor het communiceren van groei-inspanningen en -resultaten aan het management en andere belanghebbenden.

Growth hack developer

De developer is verantwoordelijk voor het technisch implementeren van groei-experimenten en -tactieken, waaronder het schrijven van code, het instellen van tracking en het uitvoeren van A/B-tests. Voornamelijk het ontwerpen van gebruikersinterfaces en andere aspecten van het product die kunnen bijdragen aan groei. Daarnaast automatiseer je de processen en los je technische problemen in de infrastructuur op om de groei van het bedrijf te versnellen.

Growth hack analist

De growth hack analist is verantwoordelijk voor het analyseren van data om groeikansen te identificeren en de prestaties van groeistrategieën te meten. Je analyseert en houdt belangrijke groeiperformance-indicatoren (KPI’s) bij om de groei van het bedrijf te bewaken. Daarnaast genereer je inzichten en aanbevelingen op basis van data-analyse om de groei van het bedrijf te verbeteren. Hierbij is het ook belangrijk om de data goed te visualiseren om overtuigende rapporten te maken voor de andere afdelingen binnen het bedrijf.

Growth hack designer

De UX designer is verantwoordelijk voor het ontwerpen van een gebruiksvriendelijke ervaring voor gebruikers en het optimaliseren van de conversie. Je bedenkt creatieve oplossingen waarbij je de visuele identiteit en huisstijl van het bedrijf niet uit het oog verliest.

Eén team één taak bij growth hacking

De verschillende rollen binnen een growth hack team zijn belangrijk om alles in goede banen te leiden. Maar het belangrijkste is dat iedereen samenwerkt naar dat ene doel. Groei voor je bedrijf realiseren. Wil je meer weten over de rollen binnen growth hacking en growth hacking zelf? Binnen eRocket hebben wij inmiddels al meerdere succesvolle growth hacks gerealiseerd. Wij helpen je graag op weg!

Unieke online marketing inzetten?

Met growth hacking bedenken we unieke online marketing strategieën.

Meer inspirerende blogs

Digital marketing
Hoe monitor je growth hacks?
Wat is Reddit?
Wat is Reddit en waarom moet jij het inzetten?
brainstorm tips
Brainstorm creatief inschieten? 5 gouden tips

Belangrijke pagina's

Wat is jullie track record?
Welke online marketing diensten pakken jullie op?
Growth Hacking
Growth hacking voor Bram’s Bouwstenen

1.500% meer zakelijke bezoekers en 1.200% meer behaalde doelen. Door een samenwerking en het regelmatig opperen van nieuwe growth hacks is dit project succesvol geworden voor de zakelijke markt. In plaats van meer advertentiebudget kozen we voor een andere strategie. 

Lees hier hoe we Lego als teambuilding hebben ingericht.