Meer touraanvragen via de website met seeBreda

Breda is uitgeroepen tot de beste binnenstad van Nederland! Met seeBreda ontdek je waar Breda deze status aan te danken heeft. seeBreda laat je alle bijzondere highlights van Breda zien middels een fietstour, stadswandeling of bierwandeling. Met z’n tweetjes een weekendje in Breda of juist met het hele gezin? Vriendengroep, bedrijfsuitje of vrijgezellenfeest? Met een groep mee of je eigen privégids? Alles is mogelijk bij seeBreda!

De samenwerking tussen seeBreda en eRocket is ontstaan vanuit de wens om meer touraanvragen via de website te realiseren. In samenwerking met een aantal medewerkers binnen seeBreda zijn we aan de slag gegaan met het optimaal vindbaar worden in Google op belangrijke zoektermen en de naamsbekendheid te vergroten met social media.

De samenwerking tussen seeBreda en eRocket is uniek, omdat eRocket het overzicht behoudt en de strategie waarborgt en seeBreda vooral operationeel te werk gaat. Op deze manier is het mogelijk om onze tijd zo efficiënt mogelijk te benutten, strategische lijnen uit te zetten en nieuwe kansen te benutten.

In de praktijk zien de werkzaamheden er als volgt uit: eRocket kijkt waar de kansen in de markt liggen en maakt hier vervolgens een uitgebreid zoekwoordenonderzoek voor. Nadat we in overleg met seeBreda een ‘shortlist’ hebben gemaakt, gaat seeBreda aan de slag met het schrijven van productteksten en blogartikelen. Wij optimaliseren de teksten vervolgens op een manier dat deze ook goed vindbaar zijn in Google en plaatsen de teksten. Social media wordt vervolgens gebruikt om de nieuwe pagina’s een extra boost te geven.

Op deze wijze is het mogelijk om een constante stroom aan content te creëren in de tijd die beschikbaar is voor dit project. Met als resultaat: 294% meer bezoekers ten opzichte van vorig jaar, 70% meer mailcontact en 400% meer verstuurde contactformulieren.