1300%

gemiddelde ROAS

€ 98,70

orderwaarde

2,15%

conversiepercentage

Een ROAS van 1300% met Performance Max voor Online Skateshop

Online Skateshop is de specialist op het gebied van skaten – en alle skate gerelateerde artikelen. Van skates & rolschaatsen tot aan boards & steps. Ze hebben het allemaal. De fysieke shop ‘Skatewinkel Rollerwave’ is gevestigd in Scheveningen. Hier kan je langsgaan voor de laatste trends en uiteraard voor écht persoonlijk advies. Sinds 1993 heeft de winkel ook haar eigen webshop. Hier vind je altijd de meest kwalitatief hoogwaardige producten met dezelfde service zoals je ook in de fysieke winkel zou hebben.

Multi Funnel Marketing

Multi Funnel Marketing. Dat is de strategie die wij uitvoeren voor deze leuke webshop. En dat doen we al vanaf 2019. Daar zijn wij heel trots op! Een webshop met hele gave producten en de service van de fysieke winkel. Die was er al. Maar hoe breng je de webshop onder de aandacht bij de doelgroep die je wilt bereiken? Dat is waar we bij eRocket sterk in zijn. De focus lag voorheen op het online vindbaar maken van de webshop. Dit hebben we gerealiseerd door alle categorieën te optimaliseren en door het schrijven van luchtige informatieartikelen. Tegelijkertijd versterken we de organische resultaten door verschillende Google Ads strategieën uit te werken. Van reguliere shopping campagnes naar de slimme shopping campagnes en nu.. ook de Performance Max campagne.

Online skateshop

ROAS is sky-high

De nieuwste campagnevorm van Google Ads maakt gebruik van machine learning en is volledig algoritme gestuurd. Google Ads heeft heel veel data en die wordt in dit type campagne ingezet om de campagne te optimaliseren. Het budget van een Performance Max campagne wordt ingezet voor vertoningen op het juiste moment, aan de juiste persoon en op het juiste kanaal. En dat allemaal voor de verkoop van alle skate producten. Na ruim een halfjaar zien we een resultaat die door het dak vliegt: een gemiddelde ROAS (Return On Ad Spend) van 1300% op de Performance Max campagne. ?

Nu vraag jij je vast af. Kan een online marketeer nog invloed hebben op een campagne dat volledig bijstuurt op het algoritme? Dat is nog steeds wél zo. Door het continu toevoegen en optimaliseren van de itemgroepen & doelgroep signalen zorgen wij ervoor dat de campagne zo optimaal mogelijk blijft presteren.

Vooruitblik

We blijven nog meer vlieguren maken met de Performance Max campagne. Dat staat centraal. Er worden steeds meer inzichten vrijgegeven in deze campagnevorm. Dit gebruiken wij graag om de Performance Max campagne nog beter te laten presteren. Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Wij denken graag met je mee!