Meer dan 3000 organische Pinterest impressies per dag voor webshop J&B
J&B is een verkoper van luxe en exclusieve tuinmeubelen. Ze hebben alles voor een ‘buitengewoon’ mooi leven in de tuin.
Start van de missie
Anderhalf jaar terug is J&B begonnen bij eRocket om de naamsbekendheid te verhogen. Door de mooie en luxe tuinmeubelen van J&B was Pinterest een mooie kans om de doelgroep te informeren en inspireren.
Om met een vliegende start te beginnen werd er een zoekwoordenonderzoek gemaakt rondom interessante zoekwoorden. Hier bleek ook al snel uit dat rondom ‘tuin’ veel kansen liggen.
Op basis van het zoekwoordenonderzoek zijn er pins gemaakt. Dat J&B met een Shopify CMS werkt maakte de koppeling met Pinterest nog makkelijker.
Strategie voor Pinterest
Het maken van pins was de volgende stap. Door te kijken waar mensen op zoeken zijn verschillende boards gemaakt. Namelijk op de merken en zoektermen. Hierdoor krijgt de doelgroep de content te zien waar ze naar opzoek zijn.
Zijn de doelstellingen bereikt?
Er zijn vanaf het begin geen harde SMART-doelstellingen gemaakt. Het begon om te kijken wat het doet met de activiteit op Pinterest. En dit is in een stijgende lijn omhoog geschoten. Waarbij het op een punt is gekomen dat Pinterest een groot ondersteunend kanaal is voor J&B.
Resultaat waar we trots op zijn
Door pins te blijven maken die relevant zijn voor de doelgroep hebben we mooie resultaten gehaald. Waar we ook trots op zijn. In anderhalf jaar tijd zijn belangrijke KPI’s zoals impressies, uitgaande klikken en betrokkenheid van de doelgroep in een grote lijn gestegen. Dagelijks zijn er meer dan 3000 impressies.
Maandelijkse cijfers waar we mee begonnen:
- 450 impressies
- 30 uitgaande klikken
- 1800 mensen die interactie hadden met onze pins
Maandelijkse cijfers waar we nu op zitten:
- 100.000 impressies
- 450 uitgaande klikken
- 50.000 mensen die interactie hebben met onze pins
Mooie cijfers en een fijne samenwerking. Daar gaan we voor.