Meer brochure aanvragen via Performance Max campagnes met Janssen-Bouw

SEO

Van positie 28 naar 9

SEA

Brochure aanvragen voor €4 CPA

Pinterest

50.000 organische weergaven p/m

Janssen-Bouw is dé prefab villabouwer uit Etten-Leur. Sinds 1994 staat Janssen-Bouw in de regio bekend om haar nulpunters: woningen die opgeleverd worden met nul-opleverpunten. In de showroom in Etten-Leur worden potentiële klanten met een goede kop koffie ontvangen. Maar het oriëntatieproces van potentiële klanten begint al eerder, namelijk online.

SEO

De strategie voor Janssen-Bouw is gebaseerd op Multi Funnel Marketing: we zetten SEO, SEA en social media marketing in. De focus lag in het begin van de samenwerking op SEO. Met onder andere sterke contentpagina’s, een gebruiksvriendelijke website-indeling en goede interne linkbuilding klommen we week na week verder. Inmiddels zijn we op de belangrijkste zoekterm (8.100 zoekopdrachten per maand) gestegen van positie 28 naar positie 9!

SEA

Tijdens de eerste maanden van de samenwerking hebben we een Google Ads remarketing campagne ingezet. Daarmee zorgden we ervoor dat we top of mind bleven bij websitebezoekers die nog geen brochure hadden aangevraagd. Na een paar maanden hebben we de strategie uitgebreid met het nieuwste campagnetype van Google Ads: Performance Max.

Performance Max campagnes maken gebruik van machine learning en automatisering. Google Ads heeft heel veel data en die wordt in dit type campagne ingezet om de campagne te optimaliseren. Het budget van een Performance Max campagne wordt ingezet voor vertoningen op het juiste moment, aan de juiste persoon en op het juiste kanaal. In het geval van Janssen-Bouw richten we ons op zoveel mogelijk aanvragen van de brochure. Na drie maanden zien we al een geweldig resultaat: de brochure aanvragen komen binnen voor ongeveer €4 per stuk. Op naar nog meer optimalisaties!

Social media marketing

De potentiële klanten van Janssen-Bouw oriënteren zich breed: ze zoeken natuurlijk op Google, maar zijn ook aanwezig op Instagram, Facebook, Pinterest en LinkedIn. Om die reden maken we maandelijkse contentkalenders die gericht zijn op het bieden van inspiratie. Op Pinterest realiseren we hiermee zo’n 50.000 gratis weergaven per maand. Mooi resultaat, vinden wij!

De toekomst

Wij gaan nog meer stappen zetten om Janssen-Bouw verder te laten groeien. Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op. Wij denken graag met je mee!

Online marketing referentie Referentie online marketing