66%

meer gebruikers

1500%

meer zakelijke bezoekers

1200%

meer behaalde doelen

Growth hacking voor Bram’s Bouwstenen

Bram’s Bouwstenen is een winkel waar je tweedehands LEGO® kan kopen, huren en Lego feestjes kan organiseren. Het is het bedrijf van Bram Akkermans en is ontstaan vanuit zijn hobby. We werken al een langere tijd samen en hebben door een nauwe samenwerking ook een growth hack kunnen doorvoeren.

Begonnen met SEO

Bij aanvang van het project hebben we een zoekwoorden onderzoek gemaakt en direct enkele quick wins op de website doorgevoerd. Het doel was om in een relatief korte tijd stappen te zetten voor hogere posities in Google. We hebben de indeling van de website herzien en pagina’s geoptimaliseerd op de woorden die de hoogste prioriteit hadden.

Google Ads optimalisaties

Bram adverteerde al binnen Google Ads waardoor er al data was om mee te vergelijken. Wij hebben de advertenties geanalyseerd en zijn daarna verbeteringen gaan doorvoeren in het advertentieaccount. Iedere 2 weken hebben we de campagnes geoptimaliseerd en uitgebreid vanuit de SEO strategie. Door de input van Bram konden we campagnes bouwen en het budget alleen uitgeven aan de campagnes die voor Bram’s Bouwstenen interessant waren.

Growth hack

Iedere maand nemen we de voortgang van het project door en bespreken we vervolgstappen. Door deze manier van samenwerken zijn we altijd op de hoogte en kunnen we met online marketing inspelen op actualiteit. Zo kwamen we ook achter deze growth hack.

Bij al onze projecten kijken we naast de ‘normale’ online marketing werkzaamheden ook altijd naar extra manieren om te groeien. We willen onszelf immers terugverdienen en dat doen we door zoveel mogelijk stappen te zetten om meer omzet te krijgen. Growth hacking is een mindset om groei te realiseren.

Tijdens onze SEO werkzaamheden schreven we een pagina voor zakelijke verhuur. Toen we deze pagina op de site plaatste, merkte Bram dat hij daarna steeds vaker grote opdrachten binnenhaalde. Die feedback bespraken we in onze meeting waarna we meer aandacht hebben gegeven aan de zakelijke markt. Op deze manier vonden we een product wat nog beter op de markt aansloot. Om er meer uit te halen, hebben we ook een deel van het Google Ads budget gericht op deze pagina.

Dit is niet de enige growth hack die we hebben doorgevoerd, maar wel de enige die we konden delen.

Verdere samenwerking

We blijven stappen zetten voor Bram’s Bouwstenen, waarbij we nu meer kanalen inzetten. We blijven zoeken naar kansen om meer uit de marketing te halen zodat straks iedereen z’n teambuilding activiteiten doet met Lego.

Wil je weten welke kansen we voor jouw bedrijf zien? Neem contact met ons op en wij maken een presentatie met de kansen die we zien.