Highlights
- Starten met Pinterest adverteren?
- Claim je domein en doe een goed zoekwoordenonderzoek met Pinterest Trends en de Chrome extensie Keywords Everywhere
- Blijf altijd testen met targeting advertentiemateriaal
- Gebruik tools zoals Canva en Tailwind om efficiënt met Pinterest te werken
Ga jij starten met Pinterest adverteren? Wacht dan even totdat je deze 5 gouden tips hebt gelezen. Met deze tips gaat jouw Pinterest campagne een vliegende start maken.
Tip 1: claim je domein
Je hebt op Pinterest de mogelijkheid om je domein en andere social media accounts te claimen. Dit doe je door een stukje code in het <head> gedeelte van je website te zetten. Hiermee laat je zien dat je een betrouwbare bron bent. Onze ervaring? Zodra je jouw domein hebt geclaimd, zullen je pins direct veel meer vertoond gaan worden.
Tip 2: doe een gedegen en uitgebreid zoekwoordonderzoek
In Pinterest zelf kun je helaas geen zoekvolumes zien van de trefwoorden die mensen intypen. Sinds kort is er wel Pinterest Trends: hier zie je geen zoekvolumes, maar wél de zoektrends. Via Pinterest Trends bekijk je welke content er populair is op Pinterest en wanneer mensen op bepaalde trends zoeken. Doe daar dus je voordeel mee.
Via een Chrome extensie kan je via een omweg toch een goed zoekwoordonderzoek doen. Mét zoekvolumes. Deze Chrome extensie heet Keywords Everywhere. Hoe dat precies werkt? Typ in de Pinterest zoekbalk het focus-zoekwoord in en klik vervolgens op Find topic ideas for ”…”
Je krijgt vervolgens een lijst aan gerelateerde trefwoorden met zoekvolumes. Daar kun je een eigen Pinterest zoekwoordenonderzoek van maken. Hieronder zie je een voorbeeld van deze tool die je goed kunt gebruiken bij Pinterest adverteren.
Maak gebruik van zoekwoordtargeting binnen je campagnes
Je hebt verschillende manieren om mensen te targeten met Pinterest Ads. Een van de meest effectieve methodes is het targeten via zoekwoorden. In de ideale situatie experimenteer je met diverse targetingmethodes binnen een campagne, zo kun je met statistieken en resultaten beslissen wat de beste methode is.
Maak gebruik van bewegend advertentiemateriaal
Wil je opvallen in de Pinterest feed tussen allerlei mooie visuals? Maak dan gebruik van een video binnen je campagne. Een goede en kwalitatieve video laat mensen sneller stoppen om je advertentie te bekijken. Experimenteer altijd tussen verschillend advertentiemateriaal zodat je op basis van statistieken kan beslissen wat de beste advertentie is voor jouw campagne.
Maak gebruik van deze handige tools
Heb je al weleens gehoord van de tools Canva en Tailwind? In dit artikel leggen we je uit hoe je deze handige tools kunt inzetten bij het Pinterest adverteren.
Start vandaag nog met adverteren op Pinterest
Adverteren op Pinterest helpt om je merk verder te versterken en nieuwe klanten te realiseren. Na deze 5 gouden tips kun je zelf aan de slag met je Pinterest campagne. Kom je er niet helemaal uit? Dan helpen we graag. Neem even contact met ons op.