Isabelle Dijk

Performance Max campagnes: alles wat je moet weten op een rij

Performance max campagnes

In 2022 is de nieuwe campagne vorm van Google Ads gelanceerd: Performance Max. De mogelijkheden met dit campagne type zijn enorm. De Performance campagne is in korte tijd ontzettend belangrijk geworden. Dit komt omdat in juli 2022 alle Smart Shopping campagnes door Google zijn omgezet. Maar we hebben ook al mooie resultaten mogen behalen met dit type campagne. Wij geven je graag wat meer informatie zodat jij een vliegende start kan maken met je eigen Performance Max campagnes.

Performance max campagnes

Wat is Performance Max?

Performance Max is een relatief nieuw campagne type binnen Google Ads dat is gebaseerd op doelen. Het is een combinatie van display, video-, tekst- en shopping advertenties. Je zet in de campagne een aantal koppen, beschrijven en afbeeldingen. In het geval van een webshop kan je jouw producten koppelen zodat Performance Max ook shopping advertenties kan maken. Vervolgens gaat Google zelf budget sturen naar het campagnetype dat het beste werkt.
Ideaal toch!?

 

Wat kan Performance Max opleveren voor mij

Performance Max campagnes hebben meerdere voordelen ten opzichte van de bestaande campagne typen. We sommen hieronder enkele voordelen op.

 

Vind meer converterende klanten

Google gaat bij een Performance Max zelf op zoek naar de juiste doelgroep. Binnen de Performance Max is het wel mogelijk om ‘doelgroepsignalen’ in te stellen. Deze signalen zijn gebaseerd op zoekwoorden, websites, interesses en nog veel meer. Op basis van deze gegevens geef je een seintje welke doelgroep jij denkt dat relevant is. Uiteindelijk geef je Google meer ruimte dan bij een normale campagne. Zo worden nieuwe interessante doelgroepen ontdekt.

 

Meer waarde genereren

Doordat de campagnes op verschillende kanalen worden vertoond kan Google de advertenties zo optimaliseren dat het klanten aanzet tot het doen van een conversie. Zo kan Performance Max bijvoorbeeld eerst door middel van een search campagne mensen targeten op belangrijke zoektermen. Vervolgens kan Performance Max door middel van display mensen retargeten met display banners om in beeld te blijven bij de doelgroep.

 

Rijke inzichten verwerven

Met de Performance max-itemrapportage krijg je interessante inzichten in welke advertenties het best presteren en hoe je die kan optimaliseren om de ROI te verhogen. Je kan namelijk veel koppen en beschrijvingen toevoegen. Na een bepaalde beoordelingstijd zie je hoe de koppen en beschrijvingen presteren.
De Performance Max geeft ook inzichten in de zoektermen, doelgroep segmenten en landingspagina’s. Zo kan je achterhalen welke landingspagina’s op jouw website goed converteren en in welk segment jouw doelgroep valt.
Helaas krijgen we van Google nog niet alle inzichten die we graag willen hebben. Hopelijk verandert dit snel, want Google is immers dit nog verder aan het uitrollen. We houden het in de gaten.

 

Performance Max campagnes voor elk doel

Performance Max campagnes kan je inzetten voor verschillende doelen. Maar er zijn een aantal doelen waarvoor Performance max de ideale optie is:

  • Stimuleren van online verkopen
  • Genereren van leads
  • Meer bereik

Dit alles is mogelijk doordat je met één campagne toegang hebt tot alle advertentiekanalen van Google. Hierbij word je dus niet beperkt in waar de advertenties worden vertoond. Dit leidt tot het maximaliseren van de campagne prestaties.

 

Wil je graag meer informatie over Performance Max? Of zoek je een online marketing bedrijf om te helpen met het opzetten van Performance Max campagnes? De online marketeers van eRocket zijn gespecialiseerd in SEA, SEO en Social media marketing en helpen je graag verder. Neem vrijblijvend contact met ons op. Wij zorgen ervoor dat jouw campagnes tot grote hoogte stijgen! ?

Meer inspirerende blogs

Geen blog berichten gevonden