Performance Max voor maximale mogelijkheden

Het is bijna zover, de invoering van het nieuwe campagne type Performance Max. De mogelijkheden met dit campagne type zijn enorm. Misschien heb je de nieuwe ontwikkeling al voorbij zien komen! Wij geven je graag wat meer informatie zodat jij een vliegende start kan maken met je eigen Performance Max campagnes.

Performance max campagnes

Wat is Performance Max?

Performance Max is een nieuw campagne type binnen Google Ads dat is gebaseerd op doelen. Het is een combinatie van display, video-, tekst- en shopping advertenties. Vanuit één campagne heb je dus toegang tot al deze kanalen. Ideaal toch!?

Performance Max helpt om de prestaties te verbeteren op basis van conversiedoelen. Hiermee genereer je meer conversies en waarde door het instellen van slimme biedstrategieën. De campagne combineert automatiseringstechnologieën op het gebied van:

  • Budgetoptimalisatie
  • Doelgroepen
  • Advertenties
  • Toeschrijving
  • En nog veel meer

In juli 2022 worden alle slimme shopping en lokale winkel campagnes automatisch overgezet naar Performance Max. Toch is het nu al verstandig om een Performance Max campagne aan te maken. Zo verzamel je alvast interessante data en ben je concurrenten voor. Een win-win situatie dus!

 

Wat kan Performance Max opleveren voor mij

Performance Max campagnes hebben meerdere voordelen ten opzichte van de bestaande campagne typen. We sommen hieronder enkele voordelen op.

 

Vind meer converterende klanten

Binnen Performance Max is het mogelijk om ‘doelgroepsignalen’ in te stellen. Deze signalen zijn gebaseerd op zoekwoorden, websites, interesses en nog veel meer. Op basis van deze gegevens toont Google advertenties aan mensen waar conversies te behalen zijn. Ook worden nieuwe interessante doelgroepen ontdekt.

 

Meer waarde genereren

Doordat de campagnes op verschillende kanalen worden vertoond kan Google de advertenties zo optimaliseren dat het klanten aan zet tot het doen van een conversie.

 

Rijke inzichten verwerven

Met de Performance max-itemrapportage krijg je interessante inzichten in welke advertenties het best presteren en hoe je die kan optimaliseren om de ROI te verhogen. Ook informatie over de zoektrends worden inzichtelijk. Althans, dat is wat Google ons vertelt. Op dit moment is dat namelijk nog niet het geval en geeft het ons als online marketeer nog maar weinig inzicht. Hopelijk verandert dit snel, want Google is immers dit nog verder aan het uitrollen. We houden het in de gaten.

 

Performance Max campagnes voor elk doel

Performance Max campagnes kan je inzetten voor verschillende doelen. Maar er zijn een aantal doelen waarvoor Performance max de ideale optie is:

  • Stimuleren van online verkopen
  • Genereren van leads
  • Meer bereik

Dit alles is mogelijk doordat je met één campagne toegang hebt tot alle advertentiekanalen van Google. Hierbij word je dus niet beperkt in waar de advertenties worden vertoond. Dit leidt tot het maximaliseren van de campagne prestaties.

 

Wil je graag meer informatie over Performance Max? Of zoek je een online marketing bedrijf om te helpen met het opzetten van Performance Max campagnes? De online marketeers van eRocket zijn gespecialiseerd in SEA, SEO en Social media marketing en helpen je graag verder. Neem vrijblijvend contact met ons op. Wij zorgen ervoor dat jouw campagnes tot grote hoogte stijgen! 🚀

× Available on SundayMondayTuesdayWednesdayThursdayFridaySaturday