Highlights
- Een heel team van specialisten
- Minder kosten voor meer resultaat
- Voordelen van een eigen marketingteam
Als ondernemer is online marketing een belangrijk onderdeel van je bedrijf. Via online marketing zorg je er namelijk voor dat je goed vindbaar bent voor je doelgroep. Maar is het nou beter om dit zelf te doen of om het uit te besteden? In dit artikel lichten wij de voordelen van het uitbesteden van online marketing toe en begrijp je hoe wij je van dienst kunnen zijn.

Heel team van specialisten
Bij het uitbesteden van je online marketing werkzaamheden , krijg je een heel team van specialisten tot je beschikking. Iedereen is gespecialiseerd in iets anders, waardoor er op elk gebied geholpen kan worden. Bij een online marketing bureau wordt er altijd gekeken naar de online doelen die behaald moeten worden. Op basis van de doelstelling worden er verschillende online marketing tools ingezet die bijdragen aan het behalen van resultaten. Bij eRocket maken we gebruik van onze eigen unieke strategie, genaamd Multi Funnel Marketing. Het voordeel van het uitbesteden van online marketing is, dat je geen heel team van specialisten in loondienst hoeft te nemen. Bij het uitbesteden van je online marketing betaal je alleen de gewerkte uren die het bureau voor je maakt. Iedereen weet hoe moeilijk het is om de snelle ontwikkelingen op het gebied van online marketing, AI en alle nieuwe kanalen bij te houden. Bij een online marketing bureau weet je zeker dat je met een team van specialisten te maken hebt die de hele dag bezig zijn met het inlezen en experimenteren van de nieuwste ontwikkelingen.
Minder kosten voor meer resultaat
Als je zelf de online marketing gaat doen, zal je sowieso marketingtools, zoals Google Ads of Facebook Ads moeten gebruiken. Je maakt gratis een account aan, maar voor het actief zetten van advertenties zal je moeten betalen. Andere tools zoals Screaming Frog en Ahrefs hebben wij zelf. Hiermee kunnen we de voortgang van onze werkzaamheden goed monitoren, wat weer een voordeel is voor jou als ondernemer, omdat je zo goed kunt zien wat voor resultaat je uit de online marketing werkzaamheden haalt.
Flexibiliteit
Bij het aannemen van iemand in loondienst voor de online marketing, maak je al snel een commitment. Deze medewerker zal een bepaald aantal uren willen maken en als je besluit dat je iets minder tijd en geld kwijt wil zijn aan de online marketing, is het lastig om af te gaan wijken van deze uren. Als je de marketingactiviteiten overdraagt aan een online marketing bureau, kun je zelf beslissen hoeveel uur per maand je hier aan wil besteden. Veel online marketing bureaus werken op basis van abonnementen, die je maandelijks kunt opzeggen. Zo kun je zelf bepalen hoe veel tijd en geld je uit wil geven aan je online marketing.
Voordelen van een eigen marketingteam
Zijn er dan ook voordelen van een eigen intern marketing team? Ja, zeker! Je hebt meer interne controle over je marketingactiviteiten en de strategie van je organisatie. Ook heb je minder uitdagingen op het gebied van communicatie. Het is belangrijk om goede communicatielijnen op te zetten en regelmatig te overleggen om te zorgen dat alle neuzen in dezelfde richting wijzen. Daarnaast heeft een externe partij altijd minder bedrijfsspecifieke kennis. Een marketingbureau kan meer moeite hebben om de specifieke kenmerken en behoeften van je bedrijf volledig te begrijpen, vooral in nichemarkten. Met eRocket zijn we hier heel goed van op de hoogte, daarom proberen we juist op deze onderdelen goede ondersteuning te bieden. In onze FAQ lees je hoe we dit doen!
Jouw online marketing uitbesteden?
Kortom; nogal wat voordelen aan het uitbesteden van je online marketing werkzaamheden! Ben jij na dit artikel benieuwd geworden naar wat een online marketing bureau voor jou kan betekenen? Neem dan eens contact met ons op via 073 782 0000 of via ons contactformulier. Wij staan graag klaar om jou advies te geven op het bied van online marketing!