Mijn personeel gaat thuiswerken, en nu?

Werkplek thuis

Tegenwoordig wordt het steeds normaler om thuis te werken. Veel bedrijven zetten hybride werken in om te zorgen dat het personeel kan blijven werken. Is jouw personeel thuis aan het werken en vind je het lastig om de tijd van je werknemers zo goed mogelijk te benutten? Wij hebben een aantal tips en tricks op een rijtje gezet hoe je het beste invulling kan geven aan hybride werken. Wij laten je zien dat thuiswerken geen probleem hoeft te zijn!

Voordelen van thuiswerken

Hybride wordt gezien als het werken van de toekomst. Werknemers kunnen hierdoor zelf bepalen hoe de dag wordt ingevuld.  Hybride werken heeft zo zijn voordelen:

  • Minder reistijd
  • Thuiswerkers zijn productiever
  • Meer vrijheid
  • Minder afleiding door collega’s

Het nieuwe werken heeft voor vele mensen de voorkeur. Je werkt deels thuis en deels op kantoor, maar toch kan je succesvol blijven samenwerken met je collega’s. Factoren die bijdragen aan goed werkende hybride teams zijn:

  • Goede communicatie
  • Duidelijke doelen
  • Bewaren van het groepsgevoel
  • Inclusiviteit

Tips en tricks voor hybride werken

Om je personeel het thuiswerken zo goed mogelijk te benutten, geven we je verschillende topics waarmee je aan de slag kan.

thuiswerken

Ga content creëren

Het eerste wat je kunt gaan doen is het creëren van nieuwe content. Voorbeelden van content zijn blogartikelen, posts op jouw social media kanalen of SEO teksten om de website beter vindbaar te maken.

Content voor de website

Om je website up-to-date te houden is het slim om voortdurend nieuwe content toe te blijven voegen. Dit kan zoals eerder genoemd in de vorm van blog artikelen of SEO teksten. Nu je uren over hebt is het verstandig om hier tijd aan te besteden.

Content voor op de social media kanalen

Kijk daarnaast ook naar jouw social media kanalen en maak hier een contentkalender voor. Door je content van te voren te plannen en te maken, bespaart dit je een hoop tijd en energie. Bedenk alvast win-acties en sterke inhakers, zodat je deze klaar hebt staan. Op deze manier hoef je niet bang te zijn dat jouw content ondermaats is of vergeten wordt. Wij hebben een handige template gemaakt waardoor je heel gemakkelijk nieuwe content kunt gaan creëren. Ben jij benieuwd naar onze contentkalender template en wil je meer informatie over het schrijven van content? Neem vooral een kijkje!

ik wil de contentkalender

Tijd voor een website check-up

Daarnaast is het slim om je website eens onder een vergrootglas te leggen. Wellicht zitten er gemakkelijk op te lossen fouten in waar je normaliter geen prioriteit aan geeft. Gebruik de tijd die je nu over hebt om deze quick wins eruit te halen en aan te passen. Zo is je website weer helemaal up-to-date, zonder fouten. In dit artikel geven we aan hoe je periodiek jouw website kan controleren.

Bekijk de website van je concurrenten

Je hebt nu jouw eigen website doorgenomen en aangepast waar nodig. Vervolgens is het slim om de website van jouw concurrent te bekijken. Wellicht zie je hier mogelijkheden die ook heel fijn zijn voor jouw bedrijf. Beter slim gejat dan slecht bedacht, toch?

Wat betekent de komst van Amazon voor jouw bedrijf?

Amazon is sinds kort ook beschikbaar in Nederland. Dit betekent dat er een grote concurrent voor webshops bij is gekomen en wellicht dus ook voor jou. Het is interessant om te kijken wat voor effecten en gevolgen de komst van Amazon heeft op de verkoop van jouw product. Wil je weten hoe je hier slim op in kunt spelen? Onderzoek wat voor mogelijkheden Amazon biedt voor jouw webshop.

Wat zijn de mogelijkheden op social media?

Zoals eerder aangegeven kun je aan de slag met het maken van een social media kalender. Social media is niet meer weg te denken en ook in het bedrijfsleven erg belangrijk. Het is een fijn platform om jouw dienst of product onder de aandacht te brengen van de juiste doelgroep. Maar zijn jouw socials nog wel up-to-date en op de juiste manier ingericht? Slim om hier dus ook even aandacht aan te besteden. Ben je benieuwd wat de mogelijkheden? Ontdek zelf de kansen van social media voor jouw onderneming.

hybride werken

Connecties maken online

Ga ook op zoek naar social media posts en berichten die interessant zijn voor jouw bedrijf. Door hier op te reageren en deze berichten te delen, vergroot je je bereik. Op die manier kom je wellicht mensen tegen die wat voor jou kunnen betekenen of andersom. Stuur ze eens een connectie verzoek en ga met elkaar in gesprek. Je weet maar nooit wat hier uit kan komen.

Het werk dat blijft liggen

Elke ondernemer heeft zaken die blijven liggen omdat er geen tijd voor is, terwijl dit wel omzet kan opleveren. Nu heb je tijd om die taken wat extra aandacht te geven. Daarnaast kun je kleinere taken, zoals het updaten van al je wachtwoorden, ook goed plannen gedurende je dag. Of lees je algemene voorwaarden eens door, wellicht kan deze ook wel vernieuwd of aangepast worden.

Zelfstudie en ontwikkeling

Persoonlijke ontwikkeling is heel belangrijk, maar gedurende je werkweek is hier niet altijd tijd voor. Je hebt nu de kans om dit op te pakken en je weer eens te verdiepen in een onderwerp waarin je jezelf wilt ontwikkelen. Er zijn talloze mogelijkheden om nieuwe kennis te vergaren. Zo kun je heel gemakkelijk video’s op YouTube kijken of verschillende artikelen online lezen.

Aan de slag

Hybride wordt het nieuwe werken en dat brengt vele voordelen mee voor werknemers. We hebben je een aantal ideeën gegeven waarmee je jouw tijd en dat van de werknemers goed kunt gaan benutten. Ga hier vooral mee aan de slag. Mocht je ergens hulp bij kunnen gebruiken, neem dan contact met ons op.