Haal meer uit je bedrijfspagina van LinkedIn

LinkedIn is hét zakelijke social media kanaal van Nederland. Veel professionals hebben hier hun persoonlijke profiel waarmee ze in contact komen met recruiters, collega’s, concurrenten en klanten. Er wordt veel kennis gedeeld op LinkedIn en om in contact te komen met je potentiële klanten is LinkedIn echt super.

LinkedIn heeft wereldwijd meer dan 500 miljoen gebruikers waarvan 40% dagelijks inlogt. Als bedrijf kan je inspelen op de dagelijkse gebruikers om potentiële klanten te bereiken. Met deze tips vergroot je het bereik van je LinkedIn kanaal.

LinkedIn tips voor je bedrijf

Op internet staan en een hoop LinkedIn tips dus de meest voor de hangende sommen we alleen op:

  • Maak een bedrijfsprofiel aan op LinkedIn.
  • Zorg voor een compleet profiel.
    • Header afbeelding
    • Logo
    • Omschrijving
    • Website
    • Telefoon
  • Maak showcase pagina’s aan op de LinkedIn bedrijfspagina
  • Zorg dat het personeel de pagina volgt

Dan nu de LinkedIn tips die wat meer out-of-the-box zijn.

1. Plaats content die je volgers willen zien

Op dit moment zal jouw LinkedIn bedrijfspagina een aantal volgers hebben. Vraag jezelf af waarom ze jouw bedrijf volgen? Mensen kunnen jouw pagina volgen om de volgende redenen:

  • Volgers kennen je persoonlijk
  • Volgers kennen iemand van het team
  • Concurrenten willen zien hoe jouw bedrijf het doet
  • Volgers willen tips vanuit jouw bedrijf
  • Volgers vinden dat je goede of leuke content plaatst
  • Volgers willen met je samenwerken
  • Volgers zijn klant bij je
  • Je kent de volgers vanuit je netwerk

Wanneer je dat in kaart hebt, kan je inspelen op de soort content die je gaat plaatsen op LinkedIn. Wanneer je veel volgers hebt die je kennis willen opdoen, dan is het goed om veel tips of blogartikelen te plaatsen. Wanneer je veel klanten tussen je volgers hebt zitten, dan is het goed om nieuwste ontwikkelingen binnen je dienstverlening te plaatsen.

2. Nodig je connecties uit

Deze waardevolle functie is door LinkedIn aan en uit gezet en sinds kort weer beschikbaar. Hiermee is het mogelijk om je persoonlijke connecties uit te nodigen om je bedrijfspagina te volgen.

Wanneer je meer mensen op je LinkedIn bedrijfsprofiel wilt hebben, volg dan deze stappen:

  1. Log in op LinkedIn.com via een PC of laptop.
  2. Ga naar je bedrijfspagina.
  3. Rechtsboven zie je een knop Tools voor beheerder, zie screenshot hieronder.
  4. Klik op “connecties uitnodigen”.
  5. Kies de 50 mensen uit waarvan je weet dat ze je bedrijfsprofiel willen volgen.

Wanneer je de optie niet ziet zoals in mijn screenshot, dan heb je het nog niet en zal dat in de komende maanden komen.

Tips LinkedIn voor bedrijven

3. Zorg voor tags

Wanneer je een LinkedIn bericht plaatst, kan je de samenwerking opzoeken met bedrijven en personen. Wanneer wij een project hebben gedaan, dan zorgen we ook dat de andere partijen ook getagd worden in het bericht. Hierdoor vergroot je het bereik van je berichten.

4. Maak gebruik van content suggesties

Wanneer je op het beheer van de LinkedIn bedrijfspagina zit, dan zie je bovenin het kopje contentsuggesties. Daar kan je onderwerpen vinden waar veel op gereageerd wordt binnen LinkedIn. Met deze informatie kan je zelf goede berichten voor op de LinkedIn pagina van je bedrijf maken of reageren met je profiel.

LinkedIn tips voor bedrijven: content suggesties

Zet LinkedIn campagnes voor je bedrijf in

Binnen LinkedIn is het mogelijk om te adverteren op specifieke doelgroepen. Wij zetten dit veel in binnen onze Multi Funnel plannen met wisselend succes. De ene keer halen we hier direct leads uit en kan onze klant op afspraak gaan, de andere keer zijn er alleen vertoningen geweest. Door een LinkedIn campagne van te voren goed in te richten, lukt het om hier leads uit te krijgen. Lees vooral onze tips om succesvol te adverteren op LinkedIn.

LinkedIn tips voor je persoonlijke account

De bovenstaande optimalisaties zijn allemaal LinkedIn tips voor je bedrijf. Door deze allemaal toe te passen zorg je ervoor dat je bedrijfspagina meer volgers krijgt, meer interactie en vanuit daar meer bezoekers naar je website.

Op LinkedIn is je persoonlijke profiel ook een erg belangrijk onderdeel. Veel potentiële klanten kijken naar de mensen achter een bedrijf. Om dit niet te vergeten, hierbij de LinkedIn tips voor je persoonlijke profiel:

  • Zorg voor een goede profiel foto: bij voorkeur een vriendelijke en open foto. Het is de eerste indruk die potentiële klanten met je hebben.
  • Plaats een korte samenvatting van je huidige situatie.
  • Vul je werk ervaring goed aan waarin je het juiste bedrijf koppelt aan je werkervaring.
  • Word lid van de LinkedIn groepen die bij je passen.
  • Reageer op berichten van je netwerk, zowel de persoonlijke als zakelijke berichten.
  • Plaats regelmatig een LinkedIn artikel waarin je dieper ingaat in een onderwerp.
  • Deel een bericht van je bedrijfspagina om meer bereik te krijgen.

Je zal zien dat door veel aandacht op LinkedIn, je ook daadwerkelijk leads en klanten gaat krijgen via dat social media kanaal.

Meer uit LinkedIn halen?

Voor onze klanten hebben we diverse LinkedIn campagnes lopen binnen de complete online marketing strategie. Op basis van de doelstelling weten we welke stappen we zetten binnen LinkedIn en sturen daar op bij.

Meer deze tips voor LinkedIn, kan je jouw bedrijfspagina al versterken. Op onze eigen LinkedIn pagina blijven we ook continu informatie over online marketing geven. Wanneer je specifiek op je eigen bedrijf tips zou willen, neem dan contact met ons op.

Mocht je meer willen weten over social media marketing bij ons, dan kan je ons aanspreken op de chat of bellen via 076 782 05 60.

Bronvermelding LinkedIn tips voor bedrijven

Foundation Inc
Baaz
Lincelot