Highlights
- Het is een advanced social strategie
- Leer jouw doelgroep beter kennen
- Spreek een niche doelgroep aan om grote concurrentie te vermijden
Het uitproberen van nieuwe strategieën is essentieel wanneer jij op social media aan het adverteren bent. Continu blijven optimaliseren om het beste resultaat te behalen met jouw campagnes. Je kunt ervoor kiezen om hier te werken met een standaard funnel. Wil jij aan de slag met een meer advanced strategie? Dan is de Inverted Unicorn wat voor jou! In dit blogartikel neem ik je graag mee hoe jij hier vandaag nog mee kunt starten. 🦄
Wat is de Inverted Unicorn strategie
Het doel van deze strategie is het combineren van twee totaal verschillende doelgroepinteresses in één advertentietargeting. Dit kan leiden naar lagere CPC kosten, minder advertentiemoeheid én een verhoogd betrokkenheid.
- Je bespaart op advertentiekosten: Dankzij de unieke combinatie van interesses vis je in een kleinere vijver. Grote kans dus dat je hier niet tegen jouw concurrent aan het opbieden bent. Dit betekent vaak lagere kosten per klik voor jou.
- Vermijd advertentie moeheid: Je potentiële klanten zien dagelijks talloze advertenties. Met de Inverted Unicorn strategie zorg je voor variatie, waardoor jouw advertenties langer fris blijven in hun geheugen.
- Stimuleer betrokkenheid: Door deze aanpak sluit jouw content beter aan bij de interesses van de doelgroep. Dit kan leiden tot hogere betrokkenheid en uiteindelijk meer conversies.
Wat heb je nodig om hiermee te starten?
Sterke content
Het creëren van overtuigende advertentieteksten die aansluiten bij je doelgroep is essentieel voor de Inverted Unicorn strategieën. Dit betekent dat je pakkende koppen moet schrijven die de aandacht trekken en voor herkenning moeten zorgen.
Authentieke betrokkenheid
Stimuleer interactie tussen gebruikers en je merk. Doe dit door authentiek te zijn en de gebruiker actief te betrekken bij je merk. Dit helpt bij het opbouwen van vertrouwen en geloofwaardigheid, wat kan leiden tot meer conversies.
Afgestemde berichtgeving
In plaats van te kiezen voor een algemene targeting, zijn Inverted Unicorn advertenties specifiek ontworpen voor hun beoogde doelgroepsegmenten op basis van demografische gegevens of interesses.
Beslissingen gebaseerd op data
Maak gebruik van gegevens uit eerdere campagnes en branchebenchmarks om beslissingen te nemen over creatieve elementen. Denk hierbij aan de beelden of videoformaten die worden gebruikt in nieuwe advertenties.
Voorbeeld
Wij zetten deze strategie al voor veel klanten in. Wanneer wij hiermee starten, kijken we in eerste instantie naar de doelgroep. Wie zijn dit? Hebben ze interesses die we uit kunnen lichten in de copy van onze advertenties? Hieronder laat ik jullie een voorbeeld zien van één van mijn klanten.
De doelgroep van deze klant gaat graag naar bestemmingen zoals Ibiza op vakantie. Ook weten we dat de doelgroep wat impulsief kan zijn en daardoor snel geneigd is om een aankoop te doen.
Om die reden hebben wij ervoor gekozen om één doelgroep te maken waarin we de interesses ‘Ibiza’ en ‘Betrokken koper’ met elkaar combineren.
Tot nu toe behalen we mooie resultaten met deze strategie. De CPC is 35% lager ten opzichte van de advertentiegroep waar we brede interesses targetten. We halen er méér klikken (30%) uit. En, het bereik is bij alle advertentiegroepen hetzelfde. Betere resultaten voor een groot bereik.
Ready to launch?
Wil je jouw social strategie nieuw leven inblazen? Wil je je onderscheiden van de concurrentie en je ROI verhogen? Dan is de Inverted Unicorn strategie een ontwikkeling waar jij mee kunt gaan testen. Heb je hier hulp bij nodig? Of wil je meer te weten komen over onze social ads strategieën? Neem contact met ons op. Wij denken graag met je mee!