Isabelle Dijk

Instant Experience op Facebook en Instagram

Instant experience advertenties
Highlights
  • Zet instant experience-advertenties in om de aandacht van je doelgroep te trekken en je merk uit te lichten
  • Met instant experience-advertenties creëer je een overtuigend verhaal door middel van afbeeldingen, video’s en andere gave functies
  • Advertenties met een instant experience worden weergegeven in het mobiele Facebook-overzicht, Facebook Stories, het Instagram-overzicht, Instagram Stories en andere plaatsingen

 

Met één klik je doelgroep een geweldige ervaring bieden? En dit alles op Facebook en Instagram.

De Instant Experience op Facebook en Instagram is een manier om jouw verhaal te vertellen als echte ervaring en met beleving. Met een Instant Experience advertentie kun je je doelgroep helemaal in het verhaal trekken.

De Instant Experience is interactief en als je het goed aanpakt een ideaal middel om je merk uit te bouwen op de kanalen van Facebook en Instagram.

Oja, de Instant Experience = mobile only. Alleen op mobiele apparaten zijn de Instant Experiences zichtbaar.

Instant experience advertenties

 

Met afbeeldingen

Als je afbeeldingen gebruikt zijn dit de vereisten:

  • Meerdere afbeeldingen: tot 20 afbeeldingen worden ondersteund.
  • Breedte: volledige breedte is 1080px
  • Hoogte: volledige hoogte is 1920px
  • Bestandstype: .png en .jpg worden ondersteund (.gif niet, helaas ????)

Wil je meer inspiratie voor het maken van bruisende content voor jouw instant experience-advertenties? Lees dan het artikel: Canva tips voor ondernemer.

Specificaties voor video’s

Alle video’s worden automatisch afgespeeld. En ze worden ‘gelooped’ (zonder geluid).

  • Resolutie: video’s moeten minimaal 720p zijn. Uiteraard is hoger wel beter.
  • Bestandstype: Video’s moeten in het formaat mp4 of mov zijn.
  • Duur: er is geen limiet aan het aantal video’s. Maar hun gecombineerde duur mag niet langer zijn dan twee minuten.
  • Thumbnail: het eerste frame van elke video wordt als thumbnail gebruikt.

 

Tilt-to-pan functie

Met de tilt-to-pan-functie kan iemand vanuit de Instant Experience de telefoon naar links of rechts kantelen om meer van de Instant Experience te zien. Om deze functionaliteit in te schakelen moet je de optie ‘fit-to-height’ selecteren.

  • Breedte: een afbeelding of video kan maximaal vijf keer de breedte van het scherm hebben (5400px).
    • Er wordt echter aangeraden om 3240px aan te houden.
  • Positie: het element begint gecentreerd en is altijd 100% van de schermhoogte; 1920px.
  • Compressie: afbeeldingen die worden gebruikt in tilt-to-pan worden altijd gecomprimeerd voor betere prestaties.

 

Effectieve methoden om instant experience-advertenties in te zetten

Haal alles uit je Instant Experience aan de hand van deze effectieve methoden:

  • Zorg voor een sterke opening
  • Toon je merk zo snel mogelijk
  • Gebruik een sjabloon
  • Licht je belangrijkste boodschap vaak uit
  • Combineer foto’s, video’s en tekst
  • Voeg een actieknop toe

Start vandaag nog

De Instant Experience kan jou helpen om je merkbeleving verder te versterken. Probeer het zelf gerust eens uit. Mocht je er niet uitkomen dan helpen we je graag verder.

Wat vond je van het artikel? Laat een comment achter!

Heb je vragen? Neem dan contact met ons op.

Wil je meer weten instant experience in Facebook en Instagram?

Meer inspirerende blogs

Dynamische facebook advertenties
Dynamische advertenties Facebook
Canva tips
Canva tips voor ondernemers
instagram statistieken
Deze statistieken op Instagram zijn interessant voor iedere ondernemer

Belangrijke pagina's

Werken jullie samen met interne online marketeers?
Zit advertentiebudget ook in jullie prijs?
Instagram marketing
Social media strategie
500 nieuwe Instagram volgers per maand met innocent

Het doel is duidelijk. Innocent doet goede dingen en daar willen wij natuurlijk zoveel mogelijk mensen van op de hoogte brengen. We werken campagnematig. De rode draad is online impact maken via Instagram, Facebook en YouTube.