Juliëtte Stoffels

Gesponsorde LinkedIn InMail: zo bereik je jouw doelgroep

LinkedIn InMail
Highlights
  • Gesponsorde LinkedIn InMail bereikt de juiste personen zonder dat daar een connectie voor nodig is. 
  • Korte berichten slaan beter aan (onder de 500 tekens)
  • Doordat je gericht kan targetten binnen LinkedIn komt jouw bericht bij de juiste persoon aan.
  • InMail vanuit een persoonlijk account krijgt meer reactie. 

Gesponsorde LinkedIn InMail

Met gesponsorde InMail berichten kun je de juiste personen op LinkedIn bereiken zonder dat daar een connectie verzoek voor nodig is. Je hoeft in dit geval niet voorgesteld te worden of contactgegevens uit te wisselen. Op die manier kun jij te allen tijde een berichtje sturen naar de persoon die jij nodig hebt, zonder daarin doorverwezen te worden. Dit kan je een hoop moeite en tijd kosten, omdat je niet meer door verbonden hoeft te worden door de assistent of de receptioniste. Wij leggen je graag uit hoe je advertenties in zet bij dit type bericht.

Wat is LinkedIn InMail?

Met gesponsorde InMail kun jij rechtstreeks een bericht sturen naar een ander LinkedIn-lid met wie je geen connectie hebt. Dit kan enkel wanneer je een Premium LinkedIn profiel hebt. Per profiel krijg je als het ware een budget waarmee je de InMails kunt gaan versturen. Mocht je er meer willen sturen dan mogelijk is, koop je er gemakkelijk extra credits voor nieuwe berichten bij. Het kan zijn dat iemand heeft aangegeven geen InMail-berichten te willen ontvangen. In dit geval kun je ook geen bericht sturen naar die persoon.

Hoe stel je de InMails op?

Je stelt de berichten hetzelfde op zoals je normale advertenties opstelt. De gesponsorde InMail berichten worden verstuurd op het moment dat de ontvanger actief is op het platform. Op die manier is de kans veel groter dat jouw bericht ook daadwerkelijk gelezen wordt. Zoals eerder aangegeven heb je een maximum aantal berichten wat je mag versturen.  Zo voorkom je dat de ontvanger gespamd wordt en de berichten niet meer gaat lezen. Hiernaast word je door LinkedIn beloond wanneer je relevante en goede InMail berichten stuurt. Voorheen kreeg je jouw credit terug wanneer iemand niet reageerde op je bericht. Dit zorgde voor veel spam, want als het niet werkte kreeg je je investering toch wel terug. Inmiddels heeft LinkedIn dit omgedraaid. Wordt er niet gereageerd op je bericht, dan kost het je credits. Krijg je wel een reactie? Dan krijg je je credit terug. Zo stimuleert LinkedIn relevante en kwalitatieve berichten.

Ga zelf aan de slag

InMail kan heel nuttig zijn als je het bericht op een juiste manier opstelt. Wij geven je graag wat tips hoe jij een goed en krachtig gesponsord LinkedIn InMail bericht schrijft.

Zorg voor nuttige en bondige content

Zorg ervoor dat jouw bericht een pakkende titel heeft, waardoor het direct de aandacht van de lezer trekt. Ook de inhoud moet er overzichtelijk en makkelijk te lezen uit zien. Je wilt natuurlijk niet dat de lezer na de eerste zin al afhaakt. Berichten onder de 500 tekens slaan over het algemeen beter aan, dus zorg dat je je bericht kort en bondig houdt. Maar, maak het wel persoonlijk. Het is natuurlijk een bericht dat in de inbox van een persoon terecht komen, tussen andere persoonlijke berichten. LinkedIn zal je daarnaast een aantal handige tips geven om jouw bericht nog sterker te maken.

Zorg voor een duidelijk Call to Action

Wanneer jij een gesponsorde InMail opstelt, is het belangrijk dat er een duidelijke Call To Action in verwerkt is. Dit omdat wij ervan uit gaan dat conversies behalen het belangrijkste doel is. Voorbeelden van goede Call To Action’s zijn:

  • Bekijk onze website
  • Probeer het nu
  • Download hier
  • Ga direct aan de slag
  • Start vandaag

Doelgroep

Zorg ervoor dat je jouw bericht naar de juiste doelgroep stuurt. Je kunt in LinkedIn heel gericht targetten, wat dit een stuk gemakkelijker moet maken. Kies ongeveer drie targeting criteria, zodat je zeker weet dat jouw bericht uitkomt bij een persoon die jouw bericht ook daadwerkelijk gaat lezen. Een ander punt om rekening mee te houden, is dat een LinkedIn lid maar één keer per maand een betaald InMail bericht mag ontvangen. Wederom wil LinkedIn hiermee zijn gebruikers beschermen tegen spam van promoties.

Afzender

Ook niet geheel onbelangrijk, de afzender van het bericht. Bekijk vanuit jouw perspectief, open je eerder een bericht van een bedrijf of van een persoon? Wanneer het bericht vanuit een persoonlijk account wordt verstuurd is de kans groter dat je een reactie krijgt. Zorg wel dat dit persoonlijk account er goed uit ziet. Voorzien van de juiste informatie en foto’s.

Meer informatie

Je hebt nu zelf geoefend met het schrijven van sterke gesponsorde InMail berichten. Kun je hier nog wat hulp bij gebruiken of heb je andere vragen waarbij wij jou kunnen ondersteunen? Neem contact met ons op of bekijk onze andere LinkedIn tips voor meer informatie. Wij denken graag met je mee!

Wil je meer weten over gesponsorde LinkedIn InMail?

Meer inspirerende blogs

linkedIn experiment
Ik plaatste 30 dagen lang iets op LinkedIn
Adverteren op LinkedIn
Tips voor succesvol adverteren op LinkedIn
LinkedIn voordelen
4 voordelen van LinkedIn voor bedrijven

Belangrijke pagina's

Aanvraag whitepaper LinkedIn
LinkedIn marketing
Contact
271 nieuwe leads binnen een maand met Bentley Europe

271 nieuwe leads, 135.088 weergaven en 1342 klikken na een maand. Dat waren de resultaten die we voor onze klant Bentley Europe hebben binnengehaald met LinkedIn leadgeneratie campagnes. Dit vertellen wij niet alleen met trots aan Bentley, maar delen we ook graag met jullie.