Alles wat je wilt weten over de Facebook tijdlijn van nu

Onze online omgeving verandert en de Facebook tijdlijn verandert mee. Volgens Mark Zuckerberg moeten we terug naar de basis; het verbinden van mensen. De afgelopen maanden is de Facebook tijdlijn zich gaan richten op content van familie, vrienden en groepen waar je bij bent aangesloten. Dit zal volgens de laatste berichten nog wel een tijd zo doorgaan. Dat dit gevolgen heeft voor bedrijven die Facebook gebruiken is een ding wat zeker is. In dit blogartikel lees je meer over deze gevolgen voor bedrijven en deel ik een aantal tips, zodat jij weet hoe je het beste kunt inspelen op de Facebook tijdlijn van nu.

Betekenisvolle interactie

Bedrijven moeten weer op zoek naar interactie. Door de aanpassing in het algoritme worden bedrijven uitgedaagd om nog persoonlijker te worden en echt in contact te komen met potentiële klanten. Bedenk creatieve content die een reactie van de bezoeker uitlokt, zoals een bericht die een stelling presenteert of stel je volgers een vraag. Dit soort content zet aan tot reacties en interactie tussen medebezoekers en dát is precies wat we willen bereiken. Als een bericht veel betrokkenheid krijgt dan beschouwt het algoritme dit als een populaire post. Dit heeft uiteindelijk invloed op hoe vaak jouw berichten worden getoond in de tijdlijn.

Adverteren

Voorheen konden bedrijven gebruik maken van gratis middelen om hun boodschap bij hun doelgroep in beeld te krijgen. Maar omdat de tijdlijn van de gemiddelde Facebook gebruiker voller en voller wordt, neemt het organisch bereik alleen maar meer af. Bedrijven moeten inzien dat Facebook betaald moet gaan worden om vervolgens hun doelgroep echt te kunnen bereiken. Adverteren via Facebook kan zijn vruchten afwerpen doordat je doelgericht je potentiële klanten aanspreekt. Meer weten over adverteren op Facebook? Het artikel Facebook adverteren: zo vind je informatie over je concurrent van Frankwatching legt het je uit!

Plaats interessante content

Waarschijnlijk spreekt dit voor zich want niemand zit natuurlijk te wachten op saaie content. Zorg ervoor dat je regelmatig boeiende content plaatst die niet primair gericht is op het promoten van je bedrijf. Dit kan je doen door middel van een contentkalender. Deze kalender helpt je om jouw berichten gemakkelijk en overzichtelijk te creëren en in te plannen. Focus je op berichten met tips over bepaalde onderwerpen die te maken hebben met het vakgebied van je bedrijf. Het delen van kennis doet het namelijk altijd goed. Wat het ook altijd goed doet op Facebook en op alle social media platformen eigenlijk is ‘een kijkje achter de schermen’. Mensen vinden het interessant wat er allemaal gebeurt achter de deuren van je bedrijf. Heb je een heel leuk evenement georganiseerd wat een groot succes was of heb je samen met je team een belangrijke mijlpaal behaald? Deel het! Je volgers vinden het leuk te lezen hoe jullie je doel hebben bereikt en welke stappen je daarvoor moest maken.

Facebook tijdlijn

Timing

Wil je goed zichtbaar blijven op de Facebook tijdlijn van nu dan moet je ervoor zorgen dat je actief bezig blijft met het posten van content. Naast het actief blijven publiceren is het ook belangrijk dat je zo snel mogelijk reageert op bezoekers die een vraag stellen. Onderzoek wijst uit dat tussen 13.00 uur en 15.00 uur ’s middags op donderdag en vrijdag de beste tijd en dagen van de week zijn om je bericht op Facebook te plaatsen. Het schijnt dat er dan de meeste mensen actief zijn op het platform en dit zou dus moeten betekenen dat je bericht dan het vaakst gezien zal worden.

Blijf bij jezelf

Door de constante veranderingen op het gebied van social media en de technologie zal het lastig blijven om de aanpassingen continu te blijven verwerken in je social media strategie. Blijf daarom bij jezelf en bij de doelgroep van je bedrijf. Vaar je eigen koers door relevante en waardevolle content te publiceren en richt je vooral op wat aansluit bij jouw doelgroep. De Facebook statistieken vertellen je vaak veel over je doelgroep. Hierdoor krijg je beter inzicht in de problemen die je doelgroep ervaart maar ook wat de interesses zijn en wat precies de customer journey is. Na het analyseren van de statistieken weet je precies hoe oud de gemiddelde bezoeker is en waar de meeste bezoekers vandaan komen. Dit kan je zeker helpen bij het creëren van waardevolle content of effectieve advertenties.

Hulp nodig bij jouw Facebook strategie?

Zoals dit blogartikel aangeeft is het belangrijkste van een Facebook strategie dat je blijft focussen op de online zichtbaarheid van jouw bedrijf en dat jouw content moet aansluiten op de doelgroep. Blijft dit een uitdaging? Wij helpen je graag met social media marketing, wat een onderdeel is van onze Multi Funnel marketing strategie. Wil je hier meer over weten? Neem gerust contact met ons op via de chat of vul het contactformulier in voor een vrijblijvend gesprek!