In 4 stappen naar een Facebook Ads funnel die converteert

In dit blogartikel leggen we in 4 slimme stappen precies uit hoe je een Facebook Ads funnel inricht.

Bij eRocket doen we dit al meerdere jaren voor verschillende klanten. Met onze zelfontwikkelde Facebook Ads Funnel Flow. En met succes. Het eindresultaat resultaat? Meer meetbare naamsbekendheid en keiharde conversies.

De stappen die we hier gaan benoemen zijn simpel en met een beetje kennis kun je het zelf proberen. Wil je een Facebook Ads funnel op grote schaal starten? Vraag ons dan om hulp.

3, 2, 1, GO! 🚀

1. Begin met breed adverteren

Begin met breed adverteren. Waarom? In je eerste funnel wil je zo veel mogelijk bereik hebben.

Aan de hand van de interactie op je advertentie kun je vervolgens de meest geïnteresseerde mensen weer opnieuw benaderen (remarketing).

Kies een zo groot mogelijke – maar toch relevante – doelgroep op Facebook en benader deze met je eerste advertentie en zorg ervoor dat deze doelgroep je funnel binnenstapt.

2. Hoe krijg ik mensen in mijn tweede funnel?!

Hieronder zijn aantal methodes opgesomd waarbij je precies weet wie er in je tweede funnel komt. Je ziet ook hoe je deze personen vervolgens bereikt via Facebook Ads.

Gebruik een video als advertentiemateriaal

Gebruik je een video als advertentiemateriaal? Goed bezig. Het is nu mogelijk om doelgroepen aan te maken gebaseerd op het gedeelte van de video dat mensen hebben bekeken.

Dit noem je aangepaste doelgroepen. Deze aangepaste doelgroepen kun je vervolgens benaderen in het tweede gedeelte van je funnel. De volgende statistieken en doelgroepen zijn beschikbaar bij videoadvertenties:

  • 3 seconden van je video bekeken
  • 10 seconden van je video bekeken
  • minimaal 15 seconden van je video bekeken (ThuPlay)
  • 25% van je video bekeken
  • 50% van je video bekeken
  • 75% van je video bekeken
  • 95% van je video bekeken

facebook ads funnels
Aangepaste doelgroep aanmaken in Facebook Ads

Aan de hand van data bepaal je welke doelgroep het meest geschikt is voor funnel twee.

Idealiter neem je de mensen die 95% van je video hebben bekeken omdat dit de doelgroep is die de meeste interesse heeft getoond.

Is deze doelgroep te klein? Dus minder dan 1000. Kies dan voor een doelgroep die meer personen bevat.

Gebruik een unieke landingspagina

Huh. Een unieke landingspagina?!

Als je een nieuwe pagina in je CMS creëert die alleen gebruikt wordt voor jouw Facebook campagne is het heel eenvoudig om mensen die deze pagina hebben bezocht te retargeten.

Je weet ten slotte dat dit mensen zijn die hebben geklikt op je Facebook Advertentie.

Heb je een grote campagne opgezet en heb je veel bezoekers? Dan kun je je nieuwe doelgroep zelfs specificeren vanuit de volgende statistieken:

  • Op basis van doorgebrachte tijd – top 25%
  • Op basis van doorgebrachte tijd – top 10%
  • Op basis van doorgebrachte tijd – top 5%
funnels

 

Doelgroep op basis van interactie

In deze doelgroep verzamel je alle personen die interactie hebben gehad met een van je advertenties of een organisch bericht.

Deze doelgroep is bijna helemaal waterdicht. Zoals eerder genoemd verzamel je hiermee ook mensen die interactie hebben gehad met een van je organische berichten.

Gelukkig is er een manier om deze mensen weer uit je funnel te filteren. Dit doe je door in de advertentieset te kiezen voor het uitsluiten van mensen die je pagina leuk vinden (TIP).

Meer leren over Facebook funnels?

Als het goed is weet jij nu alles over Facebook Ads funnels.

Welke van de stappen die hierboven zijn benoemd heb jij al een keer eerder gebruikt? Misschien richten wij de funnels net wat anders in dan jij gewend bent. Laat het ons dan weten!

Zoek je nog meer tips over online advertenties? Neem dan contact met ons op via de chat of bel ons op via 076 782 0560.

Meer weten over multi funnel marketing?

eRocket
Zinkstraat 1
4823 AD Breda
076 782 05 60
info@erocket.nl

Wil je weten wat Multi Funnel Marketing voor jouw bedrijf kan opleveren? Neem contact met ons op!

eRocket heeft 33 beoordelingen van klanten en heeft een beoordeling van 4,8 uit 5.