Werken met Facebook Ads funnels

Wil je een Facebook campagne opzetten en heb je één duidelijk einddoel? Werk dan met Facebook funnels! In dit blogartikel ga ik een aantal slimme technieken uitleggen hoe jij zelf met funnels aan de slag kan gaan binnen Facebook Ads.

facebook ads funnels

Facebook Ads funnels

Bij eRocket werken we veel met funnels. Het voordeel van een Facebook funnel is dat je precies kan sturen op wat jouw potentiële nieuwe klant te zien krijgt op zijn of haar scherm. In dit blogartikel duiken we dieper in de materie van Facebook Ads funnels. Hieronder zal ik een aantal technieken toelichten hoe je eenvoudige funnels creëert binnen het advertentiebeheer en hoe je hier stap voor stap je voordeel uit kunt halen.

Begin met breed adverteren

Begin met breed adverteren. Waarom? In je eerste funnel wil je zo veel mogelijk bereik hebben, zodat je aan de hand van de interactie op je advertentie de meest geïnteresseerde mensen weer opnieuw kunt benaderen. Hoe doe ik dit? Kies een zo groot mogelijke – maar toch relevante – doelgroep op Facebook en benader deze met je eerste advertentie en zorg ervoor dat ze je funnel binnenstappen.

Hoe krijg ik mensen in mijn tweede funnel?

Hier zijn een aantal opties voor, hieronder zal ik een aantal methodes opsommen waarbij je precies weet wie er in je tweede funnel moet komen en hoe je deze personen vervolgens ook bereikt op Facebook.

Gebruik een video als advertentiemateriaal

Wanneer je een video gebruik als advertentiemateriaal krijg je inzichten in de percentages dat mensen je video hebben bekeken. Vanuit deze inzichten kun je aangepaste doelgroepen maken, deze doelgroepen kun je vervolgens benaderen in het tweede gedeelte van je funnel. De volgende statistieken en doelgroepen zijn beschikbaar:

  • 3 seconden van je video bekeken
  • 10 seconden van je video bekeken
  • minimaal 15 seconden van je video bekeken (ThuPlay)
  • 25% van je video bekeken
  • 50% van je video bekeken
  • 75% van je video bekeken
  • 95% van je video bekeken

facebook ads funnels

Aan de hand van je data bepaal je welke statistiek en doelgroep het meest geschikt is voor funnel 2. Idealiter neem je de mensen die 95% van je video hebben bekeken omdat dit de doelgroep is die de meeste interesse heeft getoond. Is deze doelgroep echter te klein (minder dan 1000), kies dan voor een doelgroep die meer personen bevat.

Gebruik een unieke landingspagina

Een unieke landingspagina? Als je een nieuwe pagina in je CMS creëert die alleen gebruikt wordt voor jouw Facebook campagne is het heel eenvoudig om mensen die deze unieke pagina hebben bezocht uiteindelijk te retargeten. Heb je echt een grote campagne opgezet en heb je veel bezoekers? Dan kun je je nieuwe doelgroep zelfs specificeren vanuit de volgende statistieken:

  • Op basis van doorgebrachte tijd – top 25%
  • Op basis van doorgebrachte tijd – top 10%
  • Op basis van doorgebrachte tijd – top 5%
facebook ads funnels

 

Maak een doelgroep op basis van interactie op je advertentie of bericht

In deze doelgroep verzamel je alle personen die in de door jou geselecteerde periode interactie hebben gehad met één van je advertenties of een organisch bericht. Deze doelgroep is niet helemaal waterdicht voor je Facebook Ads funnel omdat je hiermee ook mensen verzamelt die wellicht interactie hebben gehad met een van je organische berichten op je pagina. Deze mensen kun je er echter uit proberen te filteren door in je advertentieset te kiezen voor het uitsluiten van mensen die je pagina leuk vinden.

Meer weten over multi funnel marketing?

Meer leren over Facebook funnels?

Bij eRocket maken we gebruik van funnels in vrijwel ieder online marketing kanaal, zo ook binnen Facebook Ads. Ben je benieuwd hoe jouw unieke funnel er uit kan komen te zien? Neem dan contact met ons op via de chat, bekijk onze contactpagina of neem telefonisch contact op via 076 782 0560.

Pinterest - Facebook Ads funnels

eRocket
Zinkstraat 1
4823 AD Breda
076 782 05 60
info@erocket.nl

Wil je weten wat Multi Funnel Marketing voor jouw bedrijf kan opleveren? Neem contact met ons op!

eRocket heeft 26 beoordelingen van klanten en heeft een beoordeling van 4,8 uit 5