Werken met Facebook Ads funnels

Wil jij een Facebook campagne opzetten? En heb je een duidelijke doelstelling? Werk dan met Facebook funnels! In dit blogartikel ga ik een aantal slimme technieken uitleggen. Hiermee kun je zelf aan de slag met het binnenhalen van omzet, aanvragen en aankopen. 3, 2, 1, GO! 🚀

Pinterest - Facebook Ads funnels

Facebook Ads funnels

Samen met onze klanten werken wij veel met funnels. Het voordeel van een Facebook funnel is dat je heel precies kan sturen. Bijvoorbeeld op wat jouw potentiële klant te zien krijgt op zijn scherm. Vandaag duiken we dieper in de materie van Facebook Ads funnels. Hieronder zal ik een aantal technieken toelichten hoe je eenvoudige funnels creëert. Dit doe je binnen het advertentiebeheer. Ook vertel ik hoe je hier stap voor stap je voordeel uit kunt halen.

Begin met breed adverteren

Begin met breed adverteren. Waarom? In je eerste funnel wil je zo veel mogelijk bereik hebben. Aan de hand van de interactie op je advertentie kun je vervolgens de meest geïnteresseerde mensen weer opnieuw benaderen (remarketing). Kies een zo groot mogelijke – maar toch relevante – doelgroep op Facebook en benader deze met je eerste advertentie en zorg ervoor dat deze doelgroep je funnel binnenstapt.

Hoe krijg ik mensen in mijn tweede funnel?!

Hieronder zijn aantal methodes opgesomd waarbij je precies weet wie er in je tweede funnel komt. Je ziet ook hoe je deze personen vervolgens bereikt via Facebook Ads.

Gebruik een video als advertentiemateriaal

Gebruik je een video als advertentiemateriaal? Goed bezig. Het is nu mogelijk om doelgroepen aan te maken gebaseerd op het gedeelte van de video dat mensen hebben bekeken. Dit noem je aangepaste doelgroepen. Deze aangepaste doelgroepen kun je vervolgens benaderen in het tweede gedeelte van je funnel. De volgende statistieken en doelgroepen zijn beschikbaar bij videoadvertenties:

  • 3 seconden van je video bekeken
  • 10 seconden van je video bekeken
  • minimaal 15 seconden van je video bekeken (ThuPlay)
  • 25% van je video bekeken
  • 50% van je video bekeken
  • 75% van je video bekeken
  • 95% van je video bekeken

 

facebook ads funnels

Aan de hand van data bepaal je welke doelgroep het meest geschikt is voor funnel twee. Idealiter neem je de mensen die 95% van je video hebben bekeken omdat dit de doelgroep is die de meeste interesse heeft getoond. Is deze doelgroep te klein? Dus minder dan 1000. Kies dan voor een doelgroep die meer personen bevat.

facebook ads funnels

Gebruik een unieke landingspagina

Huh. Een unieke landingspagina?! Als je een nieuwe pagina in je CMS creëert die alleen gebruikt wordt voor jouw Facebook campagne is het heel eenvoudig om mensen die deze pagina hebben bezocht te retargeten. Je weet ten slotte dat dit mensen zijn die hebben geklikt op je Facebook Advertentie. Heb je een grote campagne opgezet en heb je veel bezoekers? Dan kun je je nieuwe doelgroep zelfs specificeren vanuit de volgende statistieken:

  • Op basis van doorgebrachte tijd – top 25%
  • Op basis van doorgebrachte tijd – top 10%
  • Op basis van doorgebrachte tijd – top 5%

 

facebook ads funnels

 

Doelgroep op basis van interactie

In deze doelgroep verzamel je alle personen die interactie hebben gehad met een van je advertenties of een organisch bericht. Deze doelgroep is bijna helemaal waterdicht. Zoals eerder genoemd verzamel je hiermee ook mensen die interactie hebben gehad met een van je organische berichten. Gelukkig is er een manier om deze mensen weer uit je funnel te filteren. Dit doe je door in de advertentieset te kiezen voor het uitsluiten van mensen die je pagina leuk vinden (TIP).

Meer weten over multi funnel marketing?

 

Meer leren over Facebook funnels?

Funnels, funnels, funnels. Klinkt ingewikkeld. Maar dat is het niet! Wij maken gebruik van funnels in ieder online marketing kanaal. Ben je benieuwd hoe jouw unieke funnel eruit ziet? Of zoek je nog meer tips over online advertenties? Neem dan contact met ons op via de chat, bekijk onze contactpagina of bel ons op via 076 782 0560.

eRocket
Zinkstraat 1
4823 AD Breda
076 782 05 60
info@erocket.nl

Wil je weten wat Multi Funnel Marketing voor jouw bedrijf kan opleveren? Neem contact met ons op!

eRocket heeft 33 beoordelingen van klanten en heeft een beoordeling van 4,8 uit 5.