Het instellen van dynamische facebook advertenties kan iedereen oppakken, maar het vergt wel wat ervaring. Facebook geeft voldoende informatie voor het inrichten van de advertenties. Wil je toch meer gericth advies, dan kan je altijd contact opnemen met onze online marketeers.
Hoe stel je dynamische advertenties op Facebook in?
Dynamische facebook advertenties maak je via Facebook advertentiebeheer. We leggen per niveau uit hoe je bepaalde instellingen moet optimaliseren.
Campagne
Je kunt gebruik maken van dynamische advertenties wanneer je de volgende doelstellingen voor je campagne kiest:
- Bereik
- Verkeer
- Betrokkenheid
- Leads
- Aankoop
- (Appinstallaties; deze komt het minst voor)
Sinds een paar maanden heeft Facebook een nieuw advertentietype geïntroduceerd, namelijk Advantage+.
Advantage+ kan je instellen op campagne- en advertentieset- niveau. Op campagne niveau kan je het advantage+ budget aanvinken. Hierbij wordt het budget verdeeld over verschillende advertentiesets om betere resultaten te genereren. Op advertentiesetniveau maakt de functie automatisch meerdere variaties van je advertentie en toont een gepersonaliseerde variatie aan iedere persoon op basis van wat diegene waarschijnlijk aanspreekt.
Advertentieset
Wanneer je op campagneniveau voor een van de volgende doelstellingen kiest, kun je vervolgens bij de advertentieset de optie voor dynamisch advertentiemateriaal aanvinken. Deze ziet er als volgt uit:
Advertentie
Op advertentieniveau kun je daarna verschillende afbeeldingen, koppen en beschrijvingen (en zelfs knoppen) toevoegen, die Facebook vervolgens gaat rouleren. Je kunt daarbij kiezen voor verschillende elementen:
- 5 titels
- 10 afbeeldingen of video’s
- 5 teksten
- 5 beschrijvingen
- 5 button teksten
Kies ervoor om gebruik te maken van alle mogelijkheden en vul alles zo goed mogelijk in. Probeer eens een A/B test. Kies bijvoorbeeld
- één titel,
- één afbeelding,
- één tekst,
- één beschrijving,
- drie verschillende buttons.
Op deze manier kun je testen welke button het meeste resultaat oplevert. In het advertentiebeheer kun je een voorbeeld van de dynamische advertentie op Facebook bekijken. Je kunt daar ook kiezen om meer variaties te weergeven. Op deze manier krijg je inzicht in alle mogelijke combinaties.
Resultaten analyseren
Wanneer Facebook voldoende data heeft verzameld, kun je de resultaten van jouw dynamische advertentie analyseren. Ga hiervoor naar het advertentiebeheer en bekijk de resultaten op advertentieniveau. Je kunt op advertentieniveau de resultaten specificeren op basis van de dynamische advertenties. Dit staat bij Specificatie >> Per dynamisch advertentiemateriaalmiddel. Kies vervolgens van welk element je de resultaten wilt vergelijken (bijvoorbeeld de verschillende buttons).
Krijg inzicht in hoe vaak welke tekst of afbeelding vertoond is en wat de CTR is. Heb je een A/B test uitgevoerd? Kies dan voor het element waar jij meerdere variaties van hebt toegevoegd. Vervolgens kun je bij Kolommen kiezen voor de statistieken die je wilt zien (vertoningen, CTR, conversies etc).
Bekijk de statistieken van de verschillende advertentievarianten. Welke button heeft bijvoorbeeld het hoogste doorklikpercentage (CTR) opgeleverd? Gebruik deze in de volgende campagne en experimenteer vervolgens weer met andere elementen, zoals verschillende afbeeldingen.
Verbeter op deze manier de dynamische advertenties op Facebook aan de lopende band. Zie de resultaten van je advertenties in een rechte lijn omhoog gaan.
Aan de slag met dynamische Facebook advertenties
Ben je na dit blogartikel overtuigd van het adverteren in Facebook? Ga deze missie aan en direct aan de slag met een dynamische advertentie! Wil je hier toch nog wat meer over weten of ontvang je graag hulp bij jouw online marketing strategie? Wij helpen je graag. Neem
contact op met eRocket of bel naar
076 682 0560