Highlights
- Slim adverteren is het gebruik van dynamisch advertentiemateriaal. Facebook combineert diverse elementen met elkaar om zo tot de best presterende advertentie te komen.
- In de dynamische advertenties kun je verschillende koppen, teksten, afbeeldingen en knoppen invullen.
Hoe stel je dynamische advertenties op Facebook in?
Dynamische facebook advertenties maak je via Facebook advertentiebeheer. We leggen per niveau uit hoe je bepaalde instellingen moet optimaliseren.Campagne
Je kunt gebruik maken van dynamische advertenties wanneer je de volgende doelstellingen voor je campagne kiest:- Bereik
- Verkeer
- Betrokkenheid
- Leads
- Aankoop
- (Appinstallaties; deze komt het minst voor)
Sinds een paar maanden heeft Facebook een nieuw advertentietype geïntroduceerd, namelijk Advantage+.
Advantage+ functie in Facebook Ads
Advantage+ kan je instellen op campagne- en advertentieset- niveau. Op campagne niveau kan je het advantage+ budget aanvinken. Hierbij wordt het budget verdeeld over verschillende advertentiesets om betere resultaten te genereren. Op advertentiesetniveau maakt de functie automatisch meerdere variaties van je advertentie en toont een gepersonaliseerde variatie aan iedere persoon op basis van wat diegene waarschijnlijk aanspreekt.
Advertentieset
Wanneer je op campagneniveau voor een van de volgende doelstellingen kiest, kun je vervolgens bij de advertentieset de optie voor dynamisch advertentiemateriaal aanvinken. Deze ziet er als volgt uit:
Advertentie
Op advertentieniveau kun je daarna verschillende afbeeldingen, koppen en beschrijvingen (en zelfs knoppen) toevoegen, die Facebook vervolgens gaat rouleren. Je kunt daarbij kiezen voor verschillende elementen:- 5 titels
- 10 afbeeldingen of video’s
- 5 teksten
- 5 beschrijvingen
- 5 button teksten
- één titel,
- één afbeelding,
- één tekst,
- één beschrijving,
- drie verschillende buttons.
Resultaten analyseren
Wanneer Facebook voldoende data heeft verzameld, kun je de resultaten van jouw dynamische advertentie analyseren. Ga hiervoor naar het advertentiebeheer en bekijk de resultaten op advertentieniveau. Je kunt op advertentieniveau de resultaten specificeren op basis van de dynamische advertenties. Dit staat bij Specificatie >> Per dynamisch advertentiemateriaalmiddel. Kies vervolgens van welk element je de resultaten wilt vergelijken (bijvoorbeeld de verschillende buttons).