Je wilt online marketing inzetten om een bepaald doel te behalen. Door een doel te bepalen voor je website kan je zien of de marketingactiviteiten effect hebben. Aan de hand van de doelstelling kan je ook je marketing budget bepalen.
In dit artikel laten we verschillende doelen zien, formuleren we de doelstelling SMART en geven we een checklist om je website doelen te behalen.
liever direct de smart checklist zien?
Er zijn verschillende doelen die je kan formuleren voor websites en webshops. Webshops hebben vaak doelstellingen die gericht zijn op:
Doelstellingen van websites zijn breder en gericht op:
Je doelen voor je website bepaal je aan de hand van je bedrijfsdoelen. Deze doelen zijn gericht op jouw organisatie, jouw producten en jouw team. Op basis van je bedrijfsdoel zal je de doelen voor jouw website in het verlengde moeten formuleren.
Voorbeeld: wanneer jij als bedrijf het doel hebt om volgend jaar een verdubbeling van de omzet te realiseren, dan zal je jouw website doel ook daarop moeten richten. Als je die omzet verdubbeling niet via andere kanalen kan realiseren, dan zal je via je website meer omzet moeten ontvangen of je naamsbekendheid versterken.
Bij eRocket maken we de doelen altijd S.M.A.R.T. wat staat voor Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdsgebonden.
Wanneer je doelen SMART formuleert kan je de marketing activiteiten hierop bijsturen.
Je bepaalt jouw doelstelling voor de website aan de hand van je eigen bedrijfsdoel en het soort product dat je levert.
Wanneer je voor jezelf het doel gaat bepalen kijk je naar deze vragen:
Voor het bepalen van doelen voor je website hebben we een checklist ontwikkeld. Deze checklist bevat vragen die je moet kunnen beantwoorden als je jouw doelstelling aan het bepalen bent. Deze checklist kan je gebruiken om jouw doelen te controleren.
Onze online marketing strategie, Multi Funnel Marketing, is volledig gericht op het behalen van doelen voor je website. Wanneer we een plan van aanpak maken, bepalen we eerst samen de doelstelling en een aantal subdoelstellingen. Deze doelstelling bekijken we iedere maand zodat we op de juiste manier bijsturen op de online marketing activiteiten.
De doelstelling heeft bij ons altijd een SMART opzet, zoals bijvoorbeeld: binnen 6 maanden het aantal aanvragen via de website met 25% verhogen middels online marketing kanalen.
Aan de hand van de hoofddoelstelling maken we de subdoelstellingen. Hier enkele voorbeelden van subdoelen waaraan we kunnen zien of een hoofdoelstelling behaald gaat worden tijdens het online marketing project.
Bij eRocket formuleren we regelmatig doelen voor websites en webshops die ambitieus en realistisch zijn. Mocht je hulp nodig hebben bij het bepalen van je doelen, neem dan contact met ons op.
Wil je weten wat Multi Funnel Marketing voor jouw bedrijf kan opleveren?
Spreek ons aan op de chat of neem contact met ons op via 076 782 05 60.
eRocket
Zinkstraat 1
4823 AD Breda
076 782 05 60
info@erocket.nl
Wil je weten wat Multi Funnel Marketing voor jouw bedrijf kan opleveren? Neem contact met ons op!