Deze online marketing strategie gebruiken we zelf

online marketing strategie

Bij eRocket zijn we ervan overtuigd dat Multi Funnel Marketing de beste manier is om rendement uit websites te halen.

Ken je die verkoop truc “Ik heb hem zelf ook!“? Dat ga ik in dit blogartikel laten zien! ?

Ik heb hem zelf ook: eRocket strategie

Bij eRocket zetten we alle onderdelen van online marketing in om zoveel mogelijk leads uit onze websites te halen. We maken gebruik van zoekmachine optimalisatie om goed gevonden te worden, zetten online advertenties in op onze doelgroep en social media zorgt dat onze naamsbekendheid versterkt wordt.

Alles van Multi Funnel Marketing zit erin.

Multi Funnel Marketing: doelstelling

Multi Funnel Marketing is: alle kanalen optimaliseren om een doelstelling te halen. Onze doelstelling is 100 aanvragen via onze website in de komende 6 maanden ontvangen.

Wil je weten hoe we dat doen? Hierbij de Multi Funnel onderdelen die wij inzetten:

  • SEO: zoekmachine optimalisatie
  • SEA: online adverteren
  • SMM: social media marketing
  • Email marketing

SEO strategie

Onze doelstelling is helder en met een goede vindbaarheid in Google willen we op de juiste zoektermen naar voren komen. Een voorbeeld hiervan zijn “online marketing Breda” en “online marketing Den Bosch”. Als je op die termen zoekt, komen wij in de gratis resultaten van Google naar voren.

Op deze manier willen we optimaal zichtbaar zijn voor potentiële klanten. We blijven onze website daarom ook continu optimaliseren om bovenin te blijven. Dit doen we door technische SEO verbeteringen, conversie optimalisatie en een aantal SEO quick wins.

In onderstaand screenshot zie je een deel van onze website statistieken. Organic search is het publiek dat onze website in Google heeft gevonden. In de afgelopen maanden is dat publiek met 99,5% gestegen!

statistieken

Dit deden we door de juiste zoekwoorden te selecteren via ons zoekwoordenonderzoek en te kijken hoe onze concurrentie hierop stond. Natuurlijk gaan die weer inhaken op ons, maar deze kennis delen we graag want er zijn nog 100 kansen die we kunnen pakken met onze online aanpak. Wij helpen jou als ondernemer om deze kansen altijd te pakken.

SEA strategie: budget voor advertenties

Onze online marketing strategie wordt aangevuld met SEA: Search Engine Advertising. De advertentie campagnes die voor ons lopen zijn de volgende:

  • Remarketing
  • Display
  • Zoekadvertenties

Remarketing is het opnieuw benaderen van bezoekers van je website via andere kanalen. Iedereen kent het ‘irritante’ voorbeeld van Booking.com waarbij je achtervolgt wordt door het hotel dat je zojuist bekeken hebt. Op iedere website kom je een afbeelding van dat hotel tegen waardoor je niet vergeet om het hotel te boeken.

In ons geval passen we dezelfde online marketing tactiek toe. Wanneer je op onze site bent geweest zal je in de komende week 1 of 2 keer een advertentie van ons voorbij zien komen. Op deze manier blijven we onder de aandacht van de persoon die interesse heeft gehad in onze diensten en versterken we onze naamsbekendheid.

Display adverteren pasten we veel toe toen we eRocket lanceerden. We waren een nieuw online marketing bureau in Breda en wilden dat meer mensen van ons ging horen. We laten nu nog steeds advertenties zien op websites zoals nu.nl, Buienradar en Breda Vandaag aan personen die binnen onze gewenste doelgroep vallen, want ook hier komen aanvragen op binnen.

Zoek advertenties zetten we in voor de zoektermen waarop we niet scoren via de gratis resultaten in Google. Natuurlijk gebruiken we hier alleen de termen die echt leiden tot een aanvraag bij ons en is ons budget ook hier ingezet op de ideale klant.

De social media strategie om publiek te versterken

Volg je ons al op social media? We hebben toffe dingen daar staan en hebben voor ieder kanaal onze eigen subdoelstelling. We weten dat we 100 aanvragen via de website willen hebben, maar de social media campagnes ondersteunen op dit moment vooral deze doelstelling. Om eerlijk te zijn hebben we maar 5 conversies via social media gehad dit jaar.

Hierbij enkele onderdelen die we versterken binnen onze social media strategie:

  • Pinterest: hier delen we kennis middels online marketing infographics. Ondernemers die ook met online marketing bezig zijn kunnen veel aan deze infographics hebben. Door het delen van kennis versterken we onze naam.
  • Instagram: volg ons achter de schermen met foto’s van ons team. Wanneer we samenwerken zal je ons namelijk maandelijks zien of spreken.
  • YouTube: op ons kanaal plaatsen we video’s waar we onze blogartikelen mee versterken. YouTube is de 2e grootste zoekmachine ter wereld dus willen we ook daar aanwezig zijn.
  • LinkedIn: op dit kanaal geven we veel kennis weg, zoeken we nieuwe online marketeers en helpen we andere ondernemers in LinkedIn groepen.

online marketing instagram

 

Uiteraard zetten we ook andere kanalen zoals Facebook & Twitter in. Ja zelfs Twitter nog!

Op al deze social media kanalen hebben we ook betaalde campagnes draaien. We doen dit immers ook bij onze klanten binnen onze online marketing strategie. Uiteraard komen deze advertenties alleen in beeld bij onze ideale klant waardoor ons social media budget onder controle blijft. In dit artikel blijf je op de hoogte van nieuws over Twitter.

Email marketing: de nieuwsbrieven die je van ons ontvangt

Onze strategie bevat ook een deel email marketing. We gebruiken email automation met online marketing whitepapers. De email funnels zijn gericht op het delen van de kennis waar de abonnee interesse in heeft. Deze email funnels optimaliseren we regelmatig zodat dit steeds sterker wordt voor de abonnees.

We hebben hem dus zelf ook

Hiermee hebben we aangegeven hoe wij onze online marketing strategie ook voor onszelf inzetten. We kunnen dus met gerust hart zeggen We hebben hem zelf ook!  Mocht je nog niet weten waarom wij hier heilig in geloven, lees dan vooral de 10 voordelen van Multi Funnel Marketing.

Wil je weten hoe wij deze online marketing strategie bij jou toepassen?

We maken in een kennismakingsgesprek altijd een presentatie waarin we aangeven hoe we Multi Funnel Marketing bij jouw bedrijf toepassen. Vraag vrijblijvend een presentatie aan waarbij we deze strategie toelichten. Neem contact met ons op voor deze presentatie.

Ik wil ook deze strategie!

Meer uit online marketing halen?

Wij presenteren graag de kansen die wij zien.

Meer inspirerende blogs

online marketing uitbesteden
Online marketing uitbesteden of zelf doen als ondernemer?
Doelgroep bereiken met contentstrategie
Hoe bereik je je doelgroep met een goede contentstrategie?
Je doelgroep bepalen voor je website
Hoe bepaal je jouw online doelgroep?
doelen en subdoelstellingen bepalen
De doelstelling van jouw website bepalen

Belangrijke pagina's

Wat is jullie track record?
Wat maakt jullie anders dan andere online markering bureaus?
Multi Funnel Marketing
Over eRocket
Meer uit de huidige bezoekers halen

13% conversie percentage uit Google Ads door de website te verbeteren. Door conversie optimalisaties op de website van Mokken Bedrukken stegen het aantal aanvragen. We kregen al veel bezoekers op die site, dus gingen we op zoek om meer uit deze bezoekers te halen.