De leukste social inhakers!

Inhaken loont: inhakers worden gemiddeld drie keer zo vaak gedeeld op social media dan niet-inhakers en het bereik van een inhaker gaat verder dan alleen de vaste volgers of fans van een organisatie of merk. Wij zetten de leukste social media inhakers van de afgelopen jaren voor je op een rij!

Praxis // Glazen Huis

In september 2018 kondigde 3FM aan dat de zender, voor het eerst sinds jaren, geen Glazen Huis opzet met Serious Request. De complete actie, waarbij voorheen altijd aandacht werd gevraagd voor stille rampen, wordt over een hele andere boeg gegooid. Dat hakte er toen wel even in bij de liefhebbers.. Maar Praxis besloot hierop in te haken op haar eigen manier.

Beste social inhakers

WNF // Catch them all

Herinneren jullie de Pokémon hype nog die een paar jaar geleden iedere tiener verslavend deed rondlopen door de straten van de wijk? WNF ging ook mee in de Pokemon GO hype, maar wel op hun eigen manier!

Social inhaker

HEMA // Wintertijd

De klok verzetten blijkt voor sommige mensen toch weer ieder jaar een ding te zijn. Niet alleen omdat we steevast vergeten of de klok een uur vooruit óf achteruit wordt gezet, maar ook omdat er overduidelijk een kamp ‘zomertijd’ en ‘wintertijd’ is. Na jarenlange discussies gaat het er toch langzaam op lijken dat we straks permanent de wintertijd gaan aanhouden. HEMA nam de tijd om in te haken op de discussie die zich vorig jaar voordeed met deze ijzersterke inhaker.

Social inhakers

Bol.com

Natuurlijk kan bol.com niet achterblijven in dit rijtje. De marketingafdeling van bol haakt áltijd in op het juiste moment. Hieronder 2 klassiekers van de afgelopen jaren.

Social media inhaker
bol.com social inhaker

Zelf aan de slag

Wil je dit jaar zelf aan de slag met inhakers? Dit zijn de belangrijkste elementen waaraan een inhaker moet voldoen:

  • Formuleer een heldere boodschap: hou het simpel maar sterk
  • Wees relevant voor jouw organisatie, merk of branche
  • Bepaal een geschikt format: video, foto of visual
  • Haal alles uit de kast voor goede copywriting en design van de inhaker
  • Speel in op emotie, maar blijf altijd positief
  • Kies het juiste social media platform voor een groot bereik
  • Timing is key dus bedenk goed wanneer je de inhaker plaatst

Ben je goed bezig maar zie je toch nog obstakels op de weg en kan je wel wat hulp gebruiken? Wij helpen je graag met social media marketing, een onderdeel van onze Multi Funnel Marketing strategie. Neem vooral contact op via de chat of door te bellen naar 076 – 782 0560!