De beste online marketing strategie voor jou

Online marketing strategie

Denk je aan eRocket, dan denk je aan Multi Funnel Marketing. Dit is onze strategie, waarbij we alle online marketing kanalen optimaliseren om jouw doelstelling te behalen. Wij werken natuurlijk niet voor niets met Multi Funnel Marketing (MFM). In dit blogartikel leg ik je uit waarom dit de beste online marketing strategie is. Ook voor jou!

Voor wie?

Ben je benieuwd of onze strategie ook werkt voor jouw bedrijf? Nou en of! Multi Funnel Marketing werkt zowel voor business-to-consumer (B2C) als business-to-business (B2B) klanten.

Webshops

Veel B2C bedrijven hebben een webshop. Bij hen richten we ons vaak op het aantal verkopen en optimaliseren we op de return on investment (ROI) om zo het meeste rendement te halen. De doelstellingen zijn bij webshops duidelijk meetbaar en zolang de kosten onder de baten blijven, kunnen advertentiebudgetten daarop aangepast worden.

Een goed voorbeeld waarbij we Multi Funnel Marketing met die doelstelling hebben ingezet, is de case van Polyestershoppen. Zij kwamen bij ons met een probleem. Het budget in Google Ads werd steeds groter, terwijl de kosten per conversie te hoog waren. Hierdoor werd het minder rendabel om Google Ads in te zetten. Samen met de klant hebben we de Google Ads campagnes volledig geoptimaliseerd. De cost per conversion (CPA) ging omlaag van €15 naar minder dan €10, zonder in te leveren op het aantal conversies. Voor Polyestershoppen was dit een besparing van meer dan €1.000 per maand!

Websites

Niet alle B2C bedrijven hebben een webshop. Voor websites gericht op consumenten en bij B2B bedrijven zijn de doelstellingen vaak vergelijkbaar. Ook voor dit type klant is MFM de beste online marketing strategie. Hierbij richten we onze werkzaamheden op het verkrijgen van aanvragen via de website. De producten of diensten van een bedrijf moeten goed in beeld staan en geoptimaliseerd worden. Met de juiste kanalen zorgen we ervoor dat de doelgroep jouw website bezoekt. Wanneer de juiste bezoekers op de website komen, komt de volgende stap. Conversie optimalisatie. Hiermee zorgen we ervoor dat deze potentiële klanten ook daadwerkelijk contact met je opnemen!

Een tool die we bij B2B klanten altijd inzetten is ons rapport waarmee we inzicht geven in de bedrijven die jouw website bezocht hebben. Dit eRocket B2B lead rapport is onderdeel van de statistieken die wij maandelijks tonen bij onze klanten.

Beste online marketing strategie

 

De beste online marketing strategie voor ondernemers

Veel van onze klanten zijn ondernemer en hebben een (MKB) bedrijf. De online marketing strategie die wij voor hen inzetten is Multi Funnel Marketing. Vooral de samenwerking met ondernemers speelt bij deze strategie een grote rol. Zo combineren we onze kennis van online marketing en de kennis van de ondernemer over de markt. Als ondernemer ben je namelijk zelf het beste op de hoogte van de markt, je eigen product of dienst en weet je waar jouw klanten naar op zoek zijn. Onze online marketing kennis versterken we met de kennis van het bedrijf om zo de beste resultaten te realiseren.

Multi Funnel Marketing houdt in dat wij alle kanalen optimaliseren voor de zoekmachine (SEO), de online advertenties optimaal inzetten (SEA) en social media marketing op jouw doelgroep inrichten.

Om de beste online marketing strategie voor jou in te zetten, gaan we graag met je in gesprek. Wat we willen weten? Alles over jouw bedrijf, product of dienst, doelgroep en meer! Enkele vragen die naar voren kunnen komen:

  • Wat voor soort opdrachtgevers zoek je?
  • In welke regio zitten potentiële klanten?
  • Hoe wil je contact krijgen met deze potentials?
  • Hoe komen de meeste aanvragen op dit moment binnen?
  • Welke concurrenten moeten wij als benchmark aanhouden?

Maandelijks contact

Zoals je ziet, kunnen we het niet alleen. We gaan graag met jou in gesprek. Bij eRocket hebben we maandelijks contact, waarbij we de statistieken en werkzaamheden doornemen. Daarin zijn we bijvoorbeeld benieuwd naar de laatste ontwikkelingen in jouw vakgebied. Jouw input uit deze gesprekken gebruiken we direct in onze werkzaamheden:

  • Jouw kennis inzetten voor websiteteksten;
  • Beslissingen over het advertentiebudget;
  • Focus van werkzaamheden verschuiven over de kanalen;
  • Keuzes maken over de nieuwe kansen die maandelijks worden gepresenteerd.

Onze online marketing strategie is anders dan de ‘old-school’ online marketing strategieën en levert ook meer op. Door regelmatig contact te hebben blijven we gefocust op de doelstelling en ben je als ondernemer altijd op de hoogte. Deze wisselwerking resulteert in de beste online marketing resultaten zoals je kan lezen bij onze referenties.

Is Multi Funnel Marketing iets voor jouw bedrijf?

Wanneer je zelf wil ervaren wat Multi Funnel Marketing kan opleveren voor jouw bedrijf, aarzel dan niet om ons te bellen. We checken vrijblijvend de mogelijkheden en laten je direct de quick wins weten. Tot snel!