In de online marketing wereld is het van groot belang dat je je bezoekers goed begrijpt. Big data en online marketing is een geweldige combinatie. Want de toekomst voorspellen op data? Wil dat nou niet! In dit blogartikel neem we je mee in deze grote ontwikkeling. We vertellen je wat big data is én hoe jij kan profiteren van de inzichten die wij opdoen uit de data.
Wat is big data?
De laatste jaren zien we dat big data steeds meer een container begrip begint te worden. Daarom vertellen we je eerst wat we bedoelen met big data. Simpel gezegd is big data een extreem grote gegevensverzameling. Het moet altijd voldoen aan de 3 V’s: Volume, Velocity en Verscheidenheid. De definitie van big data luidt dan ook als volgt: Big data is data met meer verscheidenheid die in steeds grotere volumes en met meer velocity aankomt. We begrijpen het goed als dit je nog steeds niet veel zegt. Daarom lichten we alle 3 V’s apart toe.
Volume
Uiteraard gaat het om grote hoeveelheden data. Hierbij gaat het om zowel gestructureerde als ongestructureerde data waar een bedrijf beschikking over heeft.
Velocity
Met grote snelheid stroomt data bedrijven binnen. Zoveel data kan een groot voordeel zijn. Maar die data moet dan wel in een korte tijd verwerkt worden. Velocity staat voor de snelheid waarop de data verwerkt kan worden.
Verscheidenheid
Een ander kenmerk van big data is verscheidenheid. Met verscheidenheid bedoelen we dat de data uit verschillende databronnen voort komt.
Big data & online marketing
Waarom is big data dan zo krachtig voor een online marketing strategie? Als online marketeers maken we elke dag beslissingen in onze Multi Funnel Marketing strategie. Dit doen we op basis van verschillende databronnen en ervaringen die we in het verleden hebben opgedaan. Hier behalen we mooie resultaten mee. Toch kost deze methode relatief veel tijd en heb je nog steeds de kans dat je inzichten misloopt.
Dat is waar big data een belangrijke rol kan spelen. Onze eRocketeers streven altijd naar de beste resultaten voor onze klanten. Dankzij big data hebben we de mogelijkheid om verschillende databronnen te combineren. Zo komen we sneller en beter tot beslissingen. Bij eRocket gaan we altijd met de laatste ontwikkelingen mee. We verwachten dan ook komende jaren steeds meer op basis van big data bij te kunnen sturen. Benieuwd naar welke trends wij nog meer bezig zijn? lees dan ook: Dit zijn dé online marketing trends voor 2022.
