Een gestroomlijnde B2B leadgeneratie raket creëren? Wij geven 3 tips

b2b leadgeneratie

Geautomatiseerde en efficiënte B2B leadgeneratie is de droom van ieder bedrijf in de B2B branche. Een groeiende en stabiele stroom aan kwalitatieve leads geeft een goed gevoel en als je deze leads ook effectief weet te converteren naar daadwerkelijke klanten, ben je helemaal goed op weg. Echter blijkt het genereren van leads moeilijker dan op voorhand vaak gedacht wordt. Het is de sleutel tot groei in je organisatie en vergt overtuigingskracht en een goede strategie. In dit artikel geven we 3 tips die je zeker eens moet toepassen, zodat jouw B2B leadgeneratie een enorme boost krijgt.

b2b leadgeneratie

Tip 1. Zorg dat je goed bereikbaar bent

Wil je leads genereren? Dan moeten deze leads wel contact op kunnen nemen met je. En het liefst zo laagdrempelig mogelijk. Hieronder een checklist van essentiële contactinformatie op je website:

 

  1. Zorg ervoor dat je contactinformatie in de footer van je website staat

    Hiermee kunnen bezoekers en dus potentiële leads te allen tijde contact opnemen via bijvoorbeeld het telefoonnummer het mailadres of per post.

  2. Plaats een live chat op je website

    Een chat is een van de meest laagdrempelige manieren om contact op te nemen voor bezoekers. Sommige mensen zijn huiverig om een mail te sturen of te bellen. Een chat is hierdoor ideaal want het is redelijk anoniem en kan fungeren als kort contactmoment.

  3. Zorg voor een gestroomlijnde contactpagina

    Niemand houdt van formulieren invullen. Noem je contactpagina dan ook geen contactformulier. Zorg er vervolgens voor dat bezoekers bijna geen moeite hoeven te doen om een contactmoment aan te vragen. Houd je contactpagina zo simpel mogelijk en probeer het gevoel te creëren dat jij het initiatief neemt in het contact en dat de bezoeker dus niet veel hoeft te doen.

Tip 2. Faseer je leadgeneratie proces

Leads zullen bijna nooit na de eerste interactie contact met je opnemen. Het vergt doorzettingsvermogen, vertrouwen, autoriteit en professionaliteit om de potentiële lead te overtuigen van jouw product of dienst. Dit gebeurt dus vaak niet in één keer. Denk er zelf maar eens over na: vraag jij na het vinden van een interessant bedrijf direct aanvullende informatie aan of laat je je mailadres achter? Nee. Je zoekt eerst naar ervaringen, recensies en je vergelijkt bijvoorbeeld de concurrenten.

Zorg er dus voor dat je in iedere klantfase goed voor de dag komt:

  1. See (verkennen)
  2. Think (oriënteren en vergelijken)
  3. Do (converteren)

De See-fase is vaak de eerste interactie voor potentiële leads. Het is belangrijk dat je content en informatie in eerste instantie dus gelijk goed staat en dat je waarde creëert.

De Think-fase is de oriënterende fase. Potentiële leads gaan in deze fase vergelijken en je bedrijf nog beter onderzoeken om erachter te komen of ze met je in zee willen gaan. Zorg ervoor dat je waardepropositie beter is dan die van je (vervelende) concurrent. Ontwikkel bijvoorbeeld een unieke waardepropositie waardoor die ene lead niet meer om jouw bedrijf heen kan.

De Do-fase is belangrijk omdat dit de fase is waarin mensen gaan converteren. Zorg er dus voor dat jouw aanbod beter is dan die van je concurrent of dat jouw kennis veel verder reikt. Laat dit vervolgens ook goed naar voren komen, want het is belangrijk dat je toekomstige lead hiervan op de hoogte is

Tip 3. Stem je meest relevante online kanalen perfect af op elkaar

Ieder online kanaal dat je in gebruik hebt is belangrijk. Stem alle kanalen perfect af op elkaar zodat je autoriteit, vertrouwen, professionaliteit en kennis uitstraalt. Heb je bijvoorbeeld een Google Ads campagne ingericht? Dan is het belangrijk dat de bestemmingspagina ook aansluit op deze campagne en dat er een duidelijke CTA te zien is op deze bestemmingspagina. Dit sluit weer aan op tip 1: wees goed bereikbaar!

Social media kanalen zijn ook enorm belangrijk hierin. Zorg ervoor dat deze allemaal up to date zijn. Een verwaarloosd Twitter kanaal zorgt voor weinig autoriteit en vertrouwen en kan die ene potentiële lead doen laten twijfelen aan je bedrijf. Zorg voor 100% actualiteit en zorg ervoor dat je content de juiste boodschap verspreidt.

Aan de slag met B2B leadgeneratie

Deze 3 tips zijn slechts een begin van een gestroomlijnde B2B leadgeneratie. Het totaalpakket vergt veel inspanningen, structuur en strategie. Bij eRocket werken we voor veel bedrijven die zich bevinden in de B2B branche. Het belangrijkste doel is bijna altijd om leads te genereren voor deze bedrijven. Wij houden daarom rekening met alle online kanalen en maken gebruik van Multi Funnel Marketing. Met deze strategie zijn wij ervan verzekerd dat we geen enkele kanaal overslaan en dat alles perfect op elkaar aansluit.

Wil jij een begin maken aan jouw unieke gestroomlijnde B2B leadgeneratie raket? ?Neem dan contact met ons op via WhatsApp: lekker laagdrempelig! 

Meer uit online marketing halen?

Wij presenteren graag de kansen die wij zien.

Meer inspirerende blogs

com mar
Marketing en communicatie. Wat is het verschil en hoe zet je dit in?
Performance max voor leadgeneratie
Performance Max campagnes voor leadgeneratie
online-leadgeneratie
Online leadgeneratie inzetten: zo doe je dat
Adverteren op LinkedIn
Tips voor succesvol adverteren op LinkedIn
LinkedIn voordelen
4 voordelen van LinkedIn voor bedrijven

Belangrijke pagina's

Wat is jullie track record?
In welke branches werken jullie?
Welke rapportages delen jullie?
Marketing automation
Multi Funnel Marketing
271 nieuwe leads binnen een maand met Bentley Europe

271 nieuwe leads, 135.088 weergaven en 1342 klikken na een maand. Dat waren de resultaten die we voor onze klant Bentley Europe hebben binnengehaald met LinkedIn leadgeneratie campagnes. Dit vertellen wij niet alleen met trots aan Bentley, maar delen we ook graag met jullie.