Waarom jij moet gaan adverteren op YouTube

  • YouTube wordt maandelijks door 1,5 miljard ingelogde gebruikers bezocht
  • De gebruikers kijken elke dag meer dan één uur aan content op het platform
  • Het aantal kleine en middelgrote bedrijven dat op YouTube adverteert is afgelopen twee jaar verdubbeld.

Dit platform heeft dus een groot bereik waarbij de frequentie hoog ligt. Doordat er dagelijks zo’n 2,8 miljoen Nederlanders naar de content op dit platform kijken, is het de perfecte manier om de boodschap van jouw organisatie te verspreiden. Maar, hoe doe je dit? Wij vertellen je meer over de mogelijkheden van adverteren op YouTube.

Wat heb je nodig?

Om te beginnen heb je een aantal zaken nodig. Allereerst is het van belang een YouTube account te hebben. Ook de koppeling met Google Ads en Analytics zijn belangrijk voor het meten van het succes van je campagne. Een ander onmisbaar onderdeel is de video die jij in gaat zetten als advertentiemateriaal. Wil jij adverteren op YouTube, dan adviseren wij een video te gebruiken van 20 tot 40 seconden lang. Zorg ervoor dat je de belangrijkste USP’s, het product of de dienst en je merk benoemd aan het begin van de video.

adverteren youtube

Soorten advertenties

Er zijn verschillende soorten campagnes mogelijk wanneer jij wilt adverteren op YouTube. Afhankelijk van jouw doelstelling kun je voor de volgende indelingen kiezen:

InStream-advertenties

Deze content wordt voor, tijdens óf na een video vertoond. Hiervan zijn twee varianten beschikbaar; een die je na 5 seconden kunt overslaan en content die je helemaal moet afkijken.

Bumperadvertenties

De bumperadvertenties zijn video’s die maximaal 6 seconden duren. Deze kunnen niet worden overgeslagen en zijn dus geschikt voor een kort maar krachtige boodschap. Zorg er hierbij voor dat jouw doelgroep de video gaat onthouden om een zo effectief mogelijk resultaat te behalen. Wil jij adverteren op YouTube met een kort én effectief bericht? Dan raden wij je aan om met de bumper indeling aan de slag te gaan.

Outstream-advertenties

Outstream-advertenties kun je inzetten wanneer je het bereik op mobiel wilt vergroten en hiermee meer klanten wilt bereiken. Deze video’s beginnen zonder geluid, de gebruiker kan ervoor kiezen m het geluid aan te zetten.

Discovery-advertenties

Dan heb je ook nog de discovery-advertenties. Deze bestaan uit een thumbnail inclusief een tekst. Zie het als een soort banner zoals je gewend bent bij Display advertenties. De discovery-advertentie wordt namelijk vertoond in ze zoekresultaten van YouTube, naast relevante video’s en op de homepage van dit platform.

Masthead-advertenties

Wil jij aandacht genereren voor een nieuw product of dienst? Dan is deze indeling perfect voor jou. Ook voor het generen van een groot publiek in een korte periode is deze manier van adverteren in YouTube ideaal. Het is een advertentieblok ter grote van de volledige breedte van de homepage. Deze valt daardoor goed op wat zorgt voor een groot bereik.

Start met adverteren op YouTube

Weet jij wat jouw doel is met de advertenties en wil jij met YouTube aan de slag? Goed bezig! Hopelijk kun je op basis van deze informatie de eerste stappen zetten. Vind het fijn als wij met je meekijken? Dat is geen probleem. Wij zijn bereikbaar via 076-782 05 60 of stuur mij een mailtje via juliette@erocket.nl. Wij denken graag met je mee.  

Tip: Lees ook het blogartikel ‘YouTube SEO tips: hoog ranken in YouTube’. Hier vind je verschillende tips hoe je jouw YouTube profiel op het gebied van SEO kunt optimaliseren.

eRocket
Zinkstraat 1
4823 AD Breda
076 782 05 60
info@erocket.nl

Wil je weten wat Multi Funnel Marketing voor jouw bedrijf kan opleveren? Neem contact met ons op!

eRocket heeft 33 beoordelingen van klanten en heeft een beoordeling van 4,8 uit 5.