3 manieren om remarketing in te zetten

Je hebt een prachtige product of dienst en je wilt graag onder de aandacht komen van jouw doelgroep. Sterker nog; wanneer jouw doelgroep tegen een probleem aanloopt, moeten ze denken aan jouw product of dienst. Top-of-mind awareness wordt dat ook wel genoemd.

Remarketing helpt bij het ontwikkelen van deze top-of-mind awareness. Met deze strategie bereik je jouw websitebezoekers opnieuw met een banner of advertentie. Dit is een super slimme manier van adverteren, waarmee je je naamsbekendheid veel sterker maakt. Je kunt remarketing op verschillende manier inzetten. Wil je weten hoe je dit doet? Lees dan vooral verder.

In dit blogartikel lichten we zowel de mogelijkheden binnen Google Ads als Facebook Ads toe.

Remarketing; 3 manieren

1 // Remarketing begint bij Google Analytics

Remarketing instellen binnen Google Ads is een van de manieren om eerdere websitebezoekers opnieuw te targetten. Door in Google Analytics doelgroepen bij te houden, kun je later advertenties doelgericht vertonen. Zo kun je er voor kiezen om alle websitebezoekers een advertentie te laten zien, of enkel bezoekers die een bepaald gedeelte van de website hebben bezocht.

2 // Klantenlijst uploaden

Google Ads

Naast de eerdere websitebezoekers, kun je er ook voor kiezen om een klantenlijst te uploaden. Hierdoor laat je jouw advertenties zien aan mensen die eerder interesse in jouw onderneming hebben vertoond. Hoe je dit doet;

  1. Klik op het gereedschapsicoon,
  2. Klik op gedeelde bibliotheek > doelgroepbeheer,
  3. Klik op doelgroeplijsten,
  4. Druk op de blauwe plus en kies voor nieuwe doelgroep maken,
  5. Kies hier voor klantenlijst,
  6. Hier kun je de klantenlijst uploaden.

Wil je meer weten over Google Ads? Wij hebben een aantal handige tips voor je op een rijtje gezet.

Facebook Ads

Wat voor Google Ads geldt, geldt ook voor Facebook Ads. Ook hier kun je een klantenlijst uploaden. Het goed om rekening te houden met de opmaak die Facebook hanteert.

3 // Facebook Pixel.

Wil je websitebezoekers retargeten via Facebook? Dan dien je de Facebook Pixel te installeren op je website. Dit is als het ware de Google Analytics code van Facebook, en verzameld data van al jouw websitebezoekers. De Pixel houdt bij wie er interactie hebben gehad op jouw website en welke acties daar aan te koppelen zijn.

Aan de slag

Je weet nu hoe je remarketing inzet en wat de mogelijkheden zijn binnen Facebook en Google. Wil jij hiermee aan de slag en heb je advies of hulp nodig? Wij helpen je graag verder. Onze eRocketeers zitten voor je klaar en beantwoorden je vragen met plezier. Neem contact met ons op of stel je vraag in de chat.

eRocket
Zinkstraat 1
4823 AD Breda
076 782 05 60
info@erocket.nl

Wil je weten wat Multi Funnel Marketing voor jouw bedrijf kan opleveren? Neem contact met ons op!

eRocket heeft 33 beoordelingen van klanten en heeft een beoordeling van 4,8 uit 5.