10 voordelen van Multi Funnel Marketing

Voordelen Multi Funnel Marketing

De online marketing strategie die wij voor onze klanten uitvoeren is Multi Funnel Marketing. Wij zijn heilig overtuigd van deze strategie omdat we weten dat dit het meeste rendement voor websites oplevert. In dit artikel geven we aan wat de voordelen zijn van Multi Funnel Marketing.

Wat is Multi Funnel Marketing?

Bij Multi Funnel Marketing kijken we hoe alle online marketing kanalen het beste ingezet worden om een doelstelling te bereiken. Door zoekmachine optimalisatie (SEO) met online advertenties  (SEA) en social media te combineren, levert dit het meeste rendement op.

De onderstaande voordelen worden in dit artikel verder uitgelegd:

Voordelen Multi Funnel marketing

Voordeel 1: Complete online marketing strategie

Bij Multi Funnel Marketing is alles gericht om een doelstelling te halen. Het is een complete online marketing strategie omdat het alle kanalen gebruikt.

In onze kalenders worden oa vindbaarheid, online advertenties, conversie optimalisatie en automatische email funnels gebruikt. Vaak werken we samen met de ondernemer om de online marketing strategie in het verlengde te doen van de bedrijfsstrategie.

Voordeel 2: Een overzichtelijke aanpak

Wanneer wij starten met een Multi Funnel project zorgen we dat er een plan voor een half jaar of jaar gemaakt wordt. In dit plan staan de doelstelling, alle subdoelstellingen en een online marketing kalender.

In deze kalender zijn per maand alle SEO, SEA & social media werkzaamheden uitgewerkt. Bij sommige klanten verwerken we hierin ook email-marketing, content marketing en affiliate marketing. Ieder kanaal dat bijdraagt om een doel te halen.

Deze overzichtelijke kalender is het handvat waaraan alle online marketing werkzaamheden worden opgehangen en is beschikbaar in ons eRocket Dashboard.

Voordeel 3: Snel inspelen op data en kansen

De online marketing kalender die we samen met jou inrichten is voor een langere periode. We bespreken de werkzaamheden maandelijks, waardoor we altijd snel inspelen op data en kansen die er liggen. We voegen regelmatig zaken toe aan de online marketing kalender. Hierdoor spelen we altijd direct in op kansen om de doelstelling sneller te behalen.

Voordeel 4: Continu verbeteringen op je website

Conversie optimalisatie is een onderdeel van onze complete online marketing strategie. Conversie optimalisatie omvat het continu observeren en analyseren van bezoekersgedrag op de website en hierop bijsturen zodat meer bezoekers converteren. Doordat we continu kijken wat bezoekers op de website doen, zorgen we ook dat de website iedere keer beter ingericht wordt. Op deze manier gaat de website meer opleveren voor jouw bedrijf.

Voordeel 5: Meer rendement uit je advertentie budget

Met Multi Funnel Marketing versterken we de online advertenties (SEA) samen met SEO en conversie optimalisatie. In Google Ads willen we alleen budget uitgeven aan de bezoekers die interessant zijn voor jouw bedrijf. Wanneer bezoekers te weinig rendement opleveren, zorgen we dat de advertenties bijgestuurd worden.

Voordeel 6: Een stok achter de deur

Bij eRocket werken we altijd samen met de klant. Dit betekent dat we (minimaal) maandelijks met elkaar spreken over de voortgang. Bij deze presentaties worden statistieken, werkzaamheden en plannen besproken. Voor sommige klanten is dit moment een goede stok achter de deur om op de hoogte te worden gebracht en om zelf een aantal zaken uit te voeren.
Online marketing bureau Oss

Voordeel 7: Alleen experts die bij jouw bedrijf passen

Wij weten alles van online marketing. We zijn geen ontwerpbureau en bouwen geen websites. Ons team bestaat enkel uit online marketeers. Hierdoor kunnen we schakelen met diverse experts op het gebied van huisstijlontwikkeling, webdesign & offline communicatie. In overleg met jou schakelen we met de partij die het beste bij jouw bedrijf past.

Voordeel 8: Regelmatig contact met het team

Zoals eerder aangegeven hebben we bij eRocket veel contact met onze klanten. Als klant heb je een vast online marketing team en één contactpersoon. Hiermee heb je de maandelijkse gesprekken en diegene voert ook de werkzaamheden uit. Bij eRocket zorgen we wel dat iedereen regelmatig meekijkt met lopende campagnes. Op deze manier zorgen we ervoor dat we zoveel mogelijk nieuwe kansen op blijven pakken. Zo houden wij elkaar scherp!

Voordeel 9: Inzicht in werkzaamheden

Bij eRocket hebben we een tool, het eRocket Dashboard, waarin je als klant een overzicht hebt van alle werkzaamheden die we doen. Je ziet wat wij exact gedaan hebben en hoe lang wij ermee bezig zijn geweest. Op deze manier heb je, naast de overleg momenten, altijd inzicht in de werkzaamheden die we voor jou uitvoeren.

Voordeel 10: Zelf online marketing kennis opdoen

Wij delen altijd onze kennis. Doordat wij precies aangeven wat we aan SEO of SEA hebben gedaan, krijg je zelf meer kennis. Deze kennis kun je zelf inzetten bij het uitvoeren van aanvullende online marketing werkzaamheden. Op deze manier leveren de online marketing werkzaamheden nog meer resultaat op en worden doelstellingen eerder behaald.

Bonus voordeel: Multi Funnel levert geld op

Wanneer wij Multi Funnel Marketing bij een klant uitvoeren, zorgen wij ervoor dat we de online marketing uitgaven terugverdienen. Bij eRocket kunnen alle klanten maandelijks opzeggen. Onze werkzaamheden zijn erop gericht om aanvragen en omzet voor jouw bedrijf op te leveren. Met Multi Funnel Marketing halen we het meeste rendement uit je online marketing budget.

Ben jij ook overtuigd van Multi Funnel Marketing?

Wil jij na het lezen van dit blogartikel ook weten wat Multi Funnel Marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? Wij komen graag bij je langs of videobellen om de voordelen voor jouw bedrijf aan te tonen.

Meer uit online marketing halen?

Wij presenteren graag de kansen die wij zien.

Meer inspirerende blogs

Customer Journey
Customer journey in kaart brengen? Volg deze 5 stappen!
Je doelgroep bepalen voor je website
Hoe bepaal je jouw online doelgroep?
doelen en subdoelstellingen bepalen
De doelstelling van jouw website bepalen
Multi Channel Marketing vs Multi Funnel
Multi Channel Marketing vs Multi Funnel Marketing

Belangrijke pagina's

Hoe duur zijn jullie?
Wie gaat er aan mijn project werken?
Online marketing strategie
Google Adverteren
Multi Funnel Marketing
271 nieuwe leads binnen een maand met Bentley Europe

271 nieuwe leads, 135.088 weergaven en 1342 klikken na een maand. Dat waren de resultaten die we voor onze klant Bentley Europe hebben binnengehaald met LinkedIn leadgeneratie campagnes. Dit vertellen wij niet alleen met trots aan Bentley, maar delen we ook graag met jullie.